Toon posts:

ADSL webserver langzamer, misschien door router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een webserver (FreeBSD) op een xs4all fast ADSL lijntje. Helaas gaat het de laatste tijd niet meer zo fast. Als ik vroeger een pagina opvroeg dan was die er binnen een seconde maar nu staat er in mijn webbrowser eerst een tijdje connecting to... en pas na een paar seconden begint de pagina te laden. Als ik grote bestanden download het wel iets langzamer dan eerst als de connectie er eenmaal is maar het ligt vooral in de tijd die nodig is om een connectie te krijgen.
Het komt igg niet door de verbinding waarmee ik de webserver test want zelf als ik dat met een andere xs4all adsl verbinding doe gaat het langzaam. Het is ook niet dat de verbinding door andere gebruikers overbelast wordt.
Wel heb ik er onlangs een routertje tussen gezet, een Draytek Vigor 2200E met als DMZ host de webserver. Nou kan ik deze er niet tussenuithalen om wat te testen want dan is m'n server weer down. Als ik het IP van m'n server hier vanaf @home ping dan ligt de reply gemiddeld tussen de 40-50 ms maar volgens mij komt die ping reply van de router en niet van de server.
Zou het misschien aan dit routertje kunnen liggen dat het langzamer gaat?
Of is de verbinding gewoon langzamer geworden door kpn/xs4all of doordat er bijvoorbeeld meer mensen op het wijkstation zijn bijgekomen?

Groet,
Arthur

Verwijderd

Misschien komt het doordat er nu meer mensen van je webserver downloaden daardoor gaat jou download omlaag want je hebt met adsl een lager downstream als je upstream omhoog gaat.