[Slackware] installatie

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Aangezien de search ut niet doet:

Ik wil slackware over mijn netwerk installeren omdat me laptop geen cd-rom heeft.
Ik heb de bootdisk bare.i gedownload en met rawwritexp op diskette geschreven. Tevens heb ik een pcmicia.dsk gedownload. Deze moet je toch ook met rawwritexp op diskette zetten ?

Maar goed.

De eerste diskette boot ik, geen extra opties. Nu vraagt ie of ik een rootdisk heb, ja ik heb er een met pcmcia drivers omdat ik een netwerk install wil doen. Hij zegt nu al dat deze niet goed is (gewoon met rawwrite weggeschreven) naja hij gaat verder en opeens: kernel panic : no init found

Wat doe ik verkeerd ? Ik volg toch echt de manual ??

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarschijnlijk is je root diskette gewoon stuk, zo'n image kan meestal slecht tegen bad-sectors e.d., en die komen nogal gauw voor op floppies ;) Gewoon nog een keertje porberen te rawrite'en met een andere diskette, hopelijk gaat alles dan wel goed.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nee hoor, je moet de rootdisk package downloaden, welke uit 5 losse disk images bestaat... En als die dan alle 5 geladen zijn moet je nog eens de pcmcia disk gaan laden... Dus in totaal heb je 7 diskette's nodig... Die dingen staan btw dus ook gewoon in de rootdsks/ subdir op de verscheidene ftp's

• ViNyL
  • Niet online
Ja die heb ik ook install.1 t/m install.5 , maar daar boot hij niet van

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 11:03
je hebt toch ook een bootdisk nodig om te 'booten' ;)
en dan nog eens die 5 rootdisk's en dan nog eens die pcmcia disk, dus van die rootdisk's boot ie idd niet :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, dan doe je toch echt iets anders verkeerd... Je moet de bare.i, en als hij om de rootdisk vraagt een voor een de install.1 t/m install.5 laten laden, en dan krijg je gewoon de normale installatie procedure... En daarin kun je dus dmv het cmd pcmcia die pcmcia disk laden...

• ViNyL
  • Niet online
hmm ok, dus ik ram die bare.i bootdisk erin, vervolgens vraagt ie of ik iets in de ram wil laden....dan stop ik de eerste van de 5 install disks erin ? Dan gaat ie verder en zeurt om kernel panic :(

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat jullie allemaal doen, maar ik heb hier voldoende aan een boot en een root disk om de setup te starten. Alleen met jij nog een PCMCIA diskette maken

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In de versies t/m 8.0 heb je 2 disks nodig. bare.i (boot-) en color.gz (rootdsk). Daarnaast zul je de network.dsk en pcmcia nodig hebben. Succes.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• ViNyL
  • Niet online
Ja dat dacht ik ook, maar ik doe de boot disk erin, dan de color rootdisk, en volgens de manual kan je dan aan de prompt nog eens die pcmcia disk laden...maar ik krijg of die kernel panic of de rootdisk is niet goed ofzo..

Verwijderd

Welke versie Slackware? Vanaf 8.1 is de procedure met disks als volgt:
- bootdisk (meestal bare.i)
- rootdisks install.1 t/m install.5
- pcmcia disk
- network disk
Als je een kernel panic krijgt bij het laden van rootdisks is de disk waarschijnlijk niet goed.
Pagina: 1