Toon posts:

Linux en Microsoft ISA server

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hebben er meer mensen ervaring dat KDE 3 Mail en Konqueror niet goed overweg gaan met Microsoft ISA server authenticatie? Naam wachtwoord combi bij aanmelding van de proxy zijn goed, maar kom er toch niet doorheen. Geen probleem met Mozilla. 8)7

Wie heeft de oplossing??

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Ik ben er eik alijd van uit gegaan dat er niets zou werken zonder MS aanmelding, en heb dus gewoon mijn IP adres rechten gegeven ipv m'n account. (Vereist natuurlijk wel enige admin rechten op die isa).

Mocht je tijdens je zoektocht nog een ISA Firewall client voor linux tegenkomen dan hou ik me aanbevolen :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

deadinspace

The what goes where now?

Waarom zo'n intrusive proxy? Waarom niet gewoon NAT?

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

deadinspace schreef op 04 augustus 2002 @ 15:48:
Waarom zo'n intrusive proxy? Waarom niet gewoon NAT?
Omdat op sommige plekken 1500 windhoos gebruikers zitten die alleen moeten mogen wat strikt noodzakelijk is. En omdat het dan wel handig is als je gewoon een groep gebruikers ftp rechten kan geven, en een andere groep http, en alle admins pr0n :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
Pinball schreef op 05 augustus 2002 @ 02:59:
[...]

Omdat op sommige plekken 1500 windhoos gebruikers zitten die alleen moeten mogen wat strikt noodzakelijk is. En omdat het dan wel handig is als je gewoon een groep gebruikers ftp rechten kan geven, en een andere groep http, en alle admins pr0n :)
Jij snapt um helemaal >:)
Ehhmm.. alleen is mijn netwerkomgeving net een beetje kleiner ;)

Maarre Linux masters... wie heeft een oplossing voor mijn probleem?? Mijn Mozilla mail wil ook niet echt lopen, dus ook daar een probleem als het gaat om gebruik te maken van de proxy. Ik zou authenticatie uit kunnen zetten op de ISA server, maar dan ben ik natuurlijk het hele effect van de beveiliging kwijt + de logs die dagelijks gedraait worden kan ik ook niet meer bekijken op gebruikersnaam.. sucks dubbelop dus

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 12:42:
Hebben er meer mensen ervaring dat KDE 3 Mail en Konqueror niet goed overweg gaan met Microsoft ISA server authenticatie? Naam wachtwoord combi bij aanmelding van de proxy zijn goed, maar kom er toch niet doorheen. Geen probleem met Mozilla. 8)7

Wie heeft de oplossing??
Je hebt dus ISA server draaien en Linux. Het internetten via Mozilla is geen probleem met je login and password?

Inmiddels al een oplossing gevonden?

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Mozilla doet aan NTLM

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Deze koe is inmiddels ruim een jaar oud, de topicstarter heeft al tijden niet meer gepost, deze kick is dus niet echt nuttig te noemen :)
Als je problemen hebt, kun je beter een nieuw topic openen, als het aan de policy voldoet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.