Ik heb een AOpen HX-08 kast. Ik wil daar graag extra blowholes in maken, boven de CPU en boven op de kast. Kan dat zonder te veel schade toe te brengen? En zo ja, hoe dan?
Verwijderd
Passer, boormachine, decoupeerzaag. Vanaf binnenkant zagen. (ivm krassen) Als dat niet gaat eerst tapen.
Verwijderd
Tuurlijk, is gewoon easy. Gewoon alle zooi er eerst uitslopen, dan kun je rustig je gang gaan. Je moet alleen wel een geluidswerende hoofdtelefoon opzetten anders word je gek.
Verwijderd
hehehe

ik wil daar niet naast staan als jij een gat maakt in die kast maakt
HERRIE!!!!!!!!!!!!
ik wil daar niet naast staan als jij een gat maakt in die kast maakt
HERRIE!!!!!!!!!!!!
heeft er iemand een dremel in de buurt van medemblik, noord holland?
kan ik die huren voor een paar daagjes?
koop ik zelf wel van die opzet stukjes die je eventueel mag houden van me.
ik heb hem nodig voor ultra wreed kast project
kan ik die huren voor een paar daagjes?
koop ik zelf wel van die opzet stukjes die je eventueel mag houden van me.
ik heb hem nodig voor ultra wreed kast project
openkat.nl al gezien?
Verwijderd
hehe ik heb giste met m'n slijptop de bovenkant van me AOpen HX-08 kast gesloopt
maar vandag met zo'n ronde zaag een coole blow hole in de zijkant gemaakt die werkt uitsetekend mar die bovenkant ............... die ga ik met ander metaal beplaten ander ziet het er niet uit mara 1 tip doe het met zo'n ronde zaag die je op je boormaschine kan zetten kost 30 gulden kan ja altijd gebruiken voor 1 maat dus mijn tip is koop zo'n ronde zaag 
------------------
e yo get this guy
------------------
e yo get this guy
Verwijderd
he icje kan je misschien ff een foto posten van je kast ik wil wel zien hoe et er uit ziet aangezien ik zelf ook blowholes in me kast wil boren met zo'n ronde boor.
killercow
ver tel ff wat voor idee je hebt
kan altijd wat leuks tussen zitten
ver tel ff wat voor idee je hebt
kan altijd wat leuks tussen zitten
= TheGrimReaper op tweakers
oke hier komt t
ik heb een oude full tower
in die full tower heb ik onder de drive bays 2 voedingen geplaats.
waar normaal de voeding zit heb ik nu dus een groot leeg stuk.
aan de zijkant heb ik een stuk staal uitgezaagd (met de hand ijzerzaag) zodat het lijkt op een scheur in bijvoorbeeld een onderzeeer. De hele kast is van buiten metalic blouw , van binnen geel met diagonale zwarte strepen je kent ze wel (danger) de cd-rom drive heb ik van binnen ook helemaal zo gestreepd, de ledjes heb ik weggehaald en dicht geplamuurd, deze zitten nu met een hele kudde switches ,potmetertjes en lcd schempjes in een control center (inc sound blaster volume control) Deze ledjes geven de hdd, voeding, netwerk, modem, fan1 tm fan 4, floppy en cd-rom dirve activitie weer. de fans zijn afzonderlijk uit te schakelen en eventueel met de potmetertje te dimmen. de 1e voeding geeft power aan de fans en de watercooler/blacklight de 2e aan het mobo en de rest van t systeem.
Het wreedste van dit project is dat er op de oude voeding plek ene aquarium zit waarin een groepje SPIER wite visjes zwemmen, gecombineerd met de blacklight worden deze neon blouw! Het probleem is dat het water in dit aquarium ook gebruikt wordt om de durom600@900 te coolen, de vissen kunnen er tegen maar t wordt wel warm en daarom wil ik in de bovenkant nog 4 8cm fans plaatsen die het water via een halfonderwater liggend p3 cool blok koel houden..
dit moet echter wel mooi worden en niet de rest van de kast veklooten, vandaar de dremel. Ik heb nog ff geen digitale camera maar ik zweer jullie dat dit de wreedste case tweak is in de nederlandse geschiedenis. zodra die f is mag hij mee naar de eerste de beste lan en dan gaan we foto's maken. (nog een paar weken gok ik)
oja voor t geval dat jullie dit ook willen doen t kost je tch gouw zo'n 400 piek aan zooi en 4 maanden werk voor je dit in mekaar hebt gezet.
ik heb een oude full tower
in die full tower heb ik onder de drive bays 2 voedingen geplaats.
waar normaal de voeding zit heb ik nu dus een groot leeg stuk.
aan de zijkant heb ik een stuk staal uitgezaagd (met de hand ijzerzaag) zodat het lijkt op een scheur in bijvoorbeeld een onderzeeer. De hele kast is van buiten metalic blouw , van binnen geel met diagonale zwarte strepen je kent ze wel (danger) de cd-rom drive heb ik van binnen ook helemaal zo gestreepd, de ledjes heb ik weggehaald en dicht geplamuurd, deze zitten nu met een hele kudde switches ,potmetertjes en lcd schempjes in een control center (inc sound blaster volume control) Deze ledjes geven de hdd, voeding, netwerk, modem, fan1 tm fan 4, floppy en cd-rom dirve activitie weer. de fans zijn afzonderlijk uit te schakelen en eventueel met de potmetertje te dimmen. de 1e voeding geeft power aan de fans en de watercooler/blacklight de 2e aan het mobo en de rest van t systeem.
Het wreedste van dit project is dat er op de oude voeding plek ene aquarium zit waarin een groepje SPIER wite visjes zwemmen, gecombineerd met de blacklight worden deze neon blouw! Het probleem is dat het water in dit aquarium ook gebruikt wordt om de durom600@900 te coolen, de vissen kunnen er tegen maar t wordt wel warm en daarom wil ik in de bovenkant nog 4 8cm fans plaatsen die het water via een halfonderwater liggend p3 cool blok koel houden..
dit moet echter wel mooi worden en niet de rest van de kast veklooten, vandaar de dremel. Ik heb nog ff geen digitale camera maar ik zweer jullie dat dit de wreedste case tweak is in de nederlandse geschiedenis. zodra die f is mag hij mee naar de eerste de beste lan en dan gaan we foto's maken. (nog een paar weken gok ik)
oja voor t geval dat jullie dit ook willen doen t kost je tch gouw zo'n 400 piek aan zooi en 4 maanden werk voor je dit in mekaar hebt gezet.
openkat.nl al gezien?
Verwijderd
Ik loop al een tijdje met dit idee:
Boven in de kast 3 gaten
Onder in de kast 3 gaten
Boven Sucken
Onder Blowen
(8*8)
Gaat dat zin hebben?
Ps: ik bind hem wel vast
Boven in de kast 3 gaten
Onder in de kast 3 gaten
Boven Sucken
Onder Blowen
(8*8)
Gaat dat zin hebben?
Ps: ik bind hem wel vast
killercow
Ja daar kun je maar 1 ding op zeggen :
CCCCCCCCOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLL
die visjes hebben lekker warm water
hoe heb je trouwens de vollume control van je sb daar gekregen ?
Ja daar kun je maar 1 ding op zeggen :
CCCCCCCCOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLL
die visjes hebben lekker warm water
hoe heb je trouwens de vollume control van je sb daar gekregen ?
Verwijderd
Gaten maken in de kast is echt ni moeilijk zenne:
Zelf heb ik dit gedaan met een 8cm koeling die ter hoogt van cpu en geheugen alle rotzooi (lees: warmte ;-) )naar buiten voert. Gewoon vanbinnen tekening maken, cirkelke trekken en de boor erop zetten (het is nu niet echt een zicht, maar ja... koelt vrij goed).
ps: zie wel dat ge de boor ni op klopboor hebt staan he
Zelf heb ik dit gedaan met een 8cm koeling die ter hoogt van cpu en geheugen alle rotzooi (lees: warmte ;-) )naar buiten voert. Gewoon vanbinnen tekening maken, cirkelke trekken en de boor erop zetten (het is nu niet echt een zicht, maar ja... koelt vrij goed).
ps: zie wel dat ge de boor ni op klopboor hebt staan he
Verwijderd
Ik heb me kast meegsleurd naar school, MTS roelt, en daar ze er uitgeponst. Dan heb je de meest schitterende ronde gaten die er bestaan. 120bij2 is voor zo'n apparaat een eitje. Netjes afwerken en klaar ben je. En echt gereedschap werkt toch wel beter. Heb daar ook me halve waterkoeling installatie staan frezen. En het elektrische gebeuren wat erin hangt ff netjes gedaan op de elektro afdeling, wie zegt dat je nix mag 'lenen'.
en hoeveel scheelde het bij jullie in graden C zo'n gat met fan in de kast?
(wel graag vermelden waar je gat zit en wat voor fan svp)
(wel graag vermelden waar je gat zit en wat voor fan svp)
Heb van het weekend wat gaten in m'n kast gemaakt. Er zaten al twee plaatsen voor fans in, roostertjes eruit gedremmeld en boven de proc een gaat in de zijkant gezaagd.
Voor de verbouwing was de binnnen temp zo'n 40 graden, nu rond de 30. M'n duronnetje vind dit ook veel fijner. Temp schommelt rond de 50 op 950 Mhz.
Greetingz
Voor de verbouwing was de binnnen temp zo'n 40 graden, nu rond de 30. M'n duronnetje vind dit ook veel fijner. Temp schommelt rond de 50 op 950 Mhz.
Greetingz
Life without G.O.T. is like a broken pencil..... pointless
Verwijderd
weet iemand hoe die koeling van die mac CUBE werkt, dat ding heeft geen ventilatoren, koude lucht komt er vanonder in en de warme lucht gaat er van boven uit, leuk stukje natuurkunde maar hoe flikken ze het
How to make an extra blowhole:
http://www.hardocp.com/articles/cooling/blowhole/howto/howtoblowhole-pg1.html
(bron: http://overclocking.pagina.nl )
http://www.hardocp.com/articles/cooling/blowhole/howto/howtoblowhole-pg1.html
(bron: http://overclocking.pagina.nl )
Wat kost zo'n DREMEL geval eigenlijk? Zodra ik mijn HX08 en de bak Delta fans heb gaan we ook es ff flink klussen
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Blowholes is een kast maken? [/quote]Ik weet niet of Blowholes gelijk is aan een kast maken! 
Shit man ik heb helemaal geen decoupeerzaag e.d. (zit op kamers...)
Hij haalt de 1000MHz stabiel, maar dan wordt de kast gewoon de warm en scheidt hij er na een uurtje gewoon mee uit (vastloperrrrr).
We hebben hier wel een boor, kan ik ook 20 dikke gaten boren zeg maar, en dat bijvijlen?
Shit man ik heb helemaal geen decoupeerzaag e.d. (zit op kamers...)
Hij haalt de 1000MHz stabiel, maar dan wordt de kast gewoon de warm en scheidt hij er na een uurtje gewoon mee uit (vastloperrrrr).
We hebben hier wel een boor, kan ik ook 20 dikke gaten boren zeg maar, en dat bijvijlen?
ik heb ipv een dremel een proxxon gekocht dat ding kost 150 of 160 gulden en voor 70 piek heb je er een flexibele as bij
www.conrad.nl
www.conrad.nl
ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)
rob van den broek ->
De warme lucht is lichter en zal dus stijgen, dan onstaat er een "lage druk gebied" en wordt er vanzelf nieuw lucht (koud) aan gazogen.
Volgens mij worden die appels niet echt warm want anders kom je hier niet mee weg. Als je bij een gewone pc de fan van de cpu en de voeding sloopt gaat het volgens mij toch wel ff fout. Of je moet een hele goede heatsink hebben.
De warme lucht is lichter en zal dus stijgen, dan onstaat er een "lage druk gebied" en wordt er vanzelf nieuw lucht (koud) aan gazogen.
Volgens mij worden die appels niet echt warm want anders kom je hier niet mee weg. Als je bij een gewone pc de fan van de cpu en de voeding sloopt gaat het volgens mij toch wel ff fout. Of je moet een hele goede heatsink hebben.
oke een dremel kost dus ongeveer 350 piek, vandaar dat ik hem wil huren..
openkat.nl al gezien?
Yikes..
Iemand ervaring met klonen hiervan? Ik vind 350 wel een beetje gortig.. =)
Iemand ervaring met klonen hiervan? Ik vind 350 wel een beetje gortig.. =)
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Kun je niet een vierkant uit de kast "ponzen"? Gewoon in een keer eruitknippen ofzo, da's toch veel makkelijker. En netjes ook.
Je kan kleine gaatjes (3mm of zo) langs de rand boren, en dan de rest afvijlen.
Klonen van Dremel werken net zo goed trouwens, ik heb er 1 gekocht voor 25,- op een modelbouw beurs. Je betaalt behoorlijk veel voor de veelal niet nuttige accesoires, en voor de marketing.
Klonen van Dremel werken net zo goed trouwens, ik heb er 1 gekocht voor 25,- op een modelbouw beurs. Je betaalt behoorlijk veel voor de veelal niet nuttige accesoires, en voor de marketing.
ik zou gewoon allemaal gaatjes boren, en daar onder zo'n koeler hangen... heb je geen fingerguards meer nodig, en het gaat veeel makkelijker
WEBN & chill (@IBKR)
Ga eens bij de kijkshop kijken,
hebben dremel (vanaf 179,95) maar ook Ferm en Black&decker (129,95).
ex. verwijderingsbijdrage dan
hebben dremel (vanaf 179,95) maar ook Ferm en Black&decker (129,95).
ex. verwijderingsbijdrage dan
Een cliche is ooit origineel begonnen
DeadKennedy -> dat is misschien wel makkelijker, maar er zitten ook nog wat nadelen aan.
Het maakt VEEEL lawaai en ik denk dat ze zo vol met stof zitten.
Het maakt VEEEL lawaai en ik denk dat ze zo vol met stof zitten.
Verwijderd
Minimot e.d.
Ik zag iets in de folder van GAMMA of PRAXIS. Een vegelijkbaar apparaat voor een tientje of drie. Trouwens een compltete PROXXON set mag niet meer dan 150 piek kosten bij de bouwmarkt! Modelbouwzaken zijn veel te duur!!!!!
Ik zag iets in de folder van GAMMA of PRAXIS. Een vegelijkbaar apparaat voor een tientje of drie. Trouwens een compltete PROXXON set mag niet meer dan 150 piek kosten bij de bouwmarkt! Modelbouwzaken zijn veel te duur!!!!!
Proxxon? is die compleet met alles d'r op en d'r aan?
Neem gewoon een decoupeerzaag. Kost je een tientje aan zaagjes, decoupeerzeeg heeft bijna iedereen wel.
Dan zou ik wel ff een lap stof onder dat ding binden, zodat het niet krast.
Paar gaatjes boren, zagen en dan veilen=>krijg je behorlijk mooie gaten van.
Paar gaatjes boren, zagen en dan veilen=>krijg je behorlijk mooie gaten van.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 22:22 schreef FatalError het volgende:
Neem gewoon een decoupeerzaag. Kost je een tientje aan zaagjes, decoupeerzeeg heeft bijna iedereen wel.
Paar gaatjes boren, zagen en dan veilen=>krijg je behorlijk mooie gaten van.[/quote]idd
Paar gaatjes boren, zagen en dan veilen=>krijg je behorlijk mooie gaten van.[/quote]idd
killercow: Het lijkt me prachtig worden....vergeet niet om dit op t.net te posten als het af is, en succes!
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
gewoon een boor pakken en rondjes boren (3mm) ik heb de koelers aan de buitenkant geplakt (stukkie rubber de tussen voor het geluid
) omdat me blowholes niet super waren gelukt (ik gebruikte een 5mm boor ofzo
)
kast eerst dicht: 33
nu: 21
proc..maakt niet super uit maar koelt heeel snel af
suc6!
kast eerst dicht: 33
nu: 21
proc..maakt niet super uit maar koelt heeel snel af
suc6!
Pagina: 1