[W2KPRO] bandbreedte toekennen per applicatie

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
aangezien dit een algemeen forum voor windows is heb ik het maar in dit topic gezet.
Ik wil namelijk weten of het op een of andere manier mogelijk is om de transferrate van mijn adsl verbinding te regelen.

Het probleem is als volgt. Als ik radio aan het luisteren ben vanaf internet dan gaat alles goed maar als ik daarna iets ga downloaden (surfen geen probleem) dan hapert de radio verbinding omdat er niet genoeg bandbreedte is voor de transfer.

Is het mogelijk om bv. winamp een bandbreedte te geven van zeg 25 Kbyte per sec en dat de rest dan beschikbaar blijft?

Kan dit ook voor andere programma's?

Ik weet dat je transfer rates kan instellen voor gebruikers (ik maak verbinding via een w2k server die naast me staat) maar kan dit ook voor apps ik kan het namelijk nergens vinden.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zal dan met QoS moeten gaan werken, denk ik. Ga eens rondzoeken op Google of de site van MS naar QoS, en kijk of je daar wat aan hebt...

Andere vormen van bandbreedte per applicatie is wat vaker behandeld, daarvoor zou je even moeten zoeken, eventueel op de manier zoals in MED is vermeld, of op Google.

Maar dit neigt meer naar Network Troubleshooting, dus ik move em even.

Oja, en ik heb je titel even aangepast (lees: afgemaakt) :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Het blijft bandwith priority via QoS! en geen vast toegewezen bandwith die te allen tijde aanspreekbaar is( en statisch of dynamisch uitgedeeld wordt). QoS bepaalt alleen dat een applicatie voorrang krijgt als er bandbreedte vrijkomt.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je kan ook met een lokale proxy server aan de slag gaan. Je draait dan een proxy op je eigen pc en je laat je programma's daarmee connecten, in die proxy kan je dus een maximumsnelheid opgeven (dus geen minimum!).

Skunkah heeft een leuk tooltje gemaakt (xCat Capper), ik heb het zelf nooit gebruikt alleen.
Kijk even op http://www.xcat-industries.com/softwareinfo.php?software=16

Wees consequent, maar niet altijd