Toon posts:

[RA2] MODDEN of niet te MODDEN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel al een tijdje met mijn broer over het Lan RA2 yuries revenge.
Erg leuk en ik win ook erg maar het wordt nu saai.
Nu weet ik ook wel wat mods te halen maar die zijn allemaal zo ongebalanceerd.
Nu wilde ik er zelf maar aan beginnen, een klein modje te maken.
Nu wil ik eerst weten, is het te doen? Ik kan zelf al wat programmeren(delphi&java)
en ook CGI maken lukt me.
Maar is het dus mogelijk om een beetje units toe tevoegen en de orde te verplaatsen.

Verwijderd

vast wel ik heb een mod (eagle red) voor ra2 en daar hebben ze zelfs nieuwe gebouwen nieuwe units getweakte units enz.. dus het is wel mogelijk nieuwe units te maken alleene weet niet hoe

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik denk dat zelf nieuwe units maken erg moeilijk is, aangezien dit volgens mij een enorme hoop 2D sprites bij elkaar gegooid is zodat je het voertuig van alle kanten kunt zien (dat ie kan draaien, heuvel op/af, etc).

Verwijderd

Topicstarter
Eagle red is wel een van de betere maar in mod opzicht ben ik zwaar kritish.
Het is bij mij al te gouw futuristich/onrealistisch.
Ik vind bv dat yuri gewoon nix is, slechte units en geen goede structures.

Verwijderd

heeft iemand een link naar die Eagle Red?

Verwijderd

ik heb gemod voor ra2, ik heb meegewerkt aan de blitzkrieg-mod. het modden is niet zo moeilijk hoor. het is eigenlijk alleen maar wat aanpassen in een paar *.ini files. het is wel al lang geleden voor mij. ik zal eens fftjes wat linkjes zoeken (kan zo snel niets meer vinden :'( )

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
stelletje lijpo's
Voor een RA2 mod ben je het volgende nodig:

1) FinalAlert: Om maps mee te maken
2) XCC Utilities: Kun je bepaalde dingen extracten uit bestanden (Gemaakt door Olaf van der Spek, vent vliegt hier wel ergens op GoT rond dacht ik :P)
3. Rules.ini: Eigenlijk het belangrijkste.
4) Voxel editor: Om nieuwe units mee te maken.
5) GEEN!!!! programmeer kennis. Tenzij je een mooie installer wil maken,

Ik raad je aan om de C&C community te bezoeken, met name de RA2 sites zodat je veel meer info kunt vinden. Begin maar bij http://www.cncgames.com

Maar het zal je veel tijd kosten als je een mod wil maken vanwege alle instellingen die je moet maken in bijvoorbeeld de Rules.ini. Units maken is ook moeilijk.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 01:01

GeeBee

Oddball

DeeZire vind ik de beste RA2 mod. Ook extra moeilijke AI is in te stellen.
Speel eens tegen een paar medium enemies en je bent zo weg (ik tenminste wel :))

http://www.deezire.net/

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 14:07
Dit is ook nog wel een nuttige site. Hier staat een editor op voor het bewerken van de ini-files. Erg handig in gebruik en ook bruikbaar voor andere C&C-games.

http://www.tibed.net/

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Pagina: 1