Moet multi lun support nou aan of uit.

Pagina: 1
Acties:

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb 2 scsi controllers in mn server zitten. HP Vectra XU. Met een onboard Adaptec AIC-7880P en een extra 2940UW kaart. Ik weet nu alleen niet of ik multi lun aan of uit moet zetten. Linux heeft het namelijk steeds over lun0. Tevens zit ik met het probleem dat hij bij het booten alleen laat zien wat er aan de onboard kaart hangt. en de extra kaart doet het wel, maar in de bios komen homaar.

Tis een beetje een vaag verhaal. Maar Moet multi lun aan of uit en hoe komt het dat ik de bios van de 2e kaart niet zie.
De kaart heb ik in een ander sys getest en dat werkte en een oude 2940AU laat wel zn bios zien.

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:03
Als het goed is, zou je je onboard controller z'n BIOS ook de andere kaart af kunnen laten scannen.

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-01 21:18

tricktrac

PPro smp

Multi lun is bedoeld voor scsi devices, die sub devices hebben. Dit zijn bijvoorbeeld cd changers en scsi expanders. Niet van toepassing hier dus, en kan uit.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• hightower
Thanks Tricktrac. Ik probeer het even uit. Ik d8 eerst namelijk dat multi lun zupport voor meerdere adapters was :)

• hightower
Multi lun support is nu uit, heb minder vreemde dingen onder linux, maar ik kan nog steeds niet in de bios van die tweede kaart. Ook niet als ik de onboard uitschakel. Het moet toch mogelijk zijn op een normale manier in die bios te komen. Anders moet ik steeds die kaart in een ander systeem hangen als ik het boot target id wil veranderen

Verwijderd

Uh als de SCSI kaart wil kunnen booten, MOET die device 7 zijn. Is hij dat ook? De kaart zelf dus, heeft ook een SCSI-ID.
(LUN=Logical Unit Number)

• hightower
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:27:
Uh als de SCSI kaart wil kunnen booten, MOET die device 7 zijn. Is hij dat ook? De kaart zelf dus, heeft ook een SCSI-ID.
(LUN=Logical Unit Number)
Mn beide kaarten zijn ID7, maar daar gaat het dus niet om. Het gaat om de toegang tot mn bios.

Heb btw ook nog de laatste bios erop gezet

• hightower
Okeej, ik heb het zelf al opgelost.

FF voor jullie info en als archief materiaal ofzo.....

Ik heb een andere scsi kaart erin geprikt(hetzelfde type) en dat ging wel goed.
Ik zie de bios en ik kan netjes booten.

Maar het scannen van alle devices door 1 kaart gaat dus niet op, zoals eerder gesuggereerd

[edit]
Het probleem is dus de nieuwe scsi bios die ik erop zet en dat lust mn systeem niet :(
Met de oude kan ik in het bios en met de nieuwe niet.
Met de oude kan ik alleen niet van cd booten :(
[\edit]

PS Van mij mag dit topic dicht

Pagina: 1