laptop/os geschikt voor usb?

Pagina: 1
Acties:

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik moet van de week mijn nieuwe digitale fotocamera binnen krijgen.
Dit is een Fujifilm Finepix 2600, met usb.

Nu wil ik eigenlijk een laptopje hebben (voor opslag en eventueel foto bekijken, hoeft niet eens full quality te zijn), die dus usb aankan en dus een os die dat goed ondersteund.

dus os dacht ik zelf w98 omdat dit het snelst draait (het mint zwaar is) met usb ondersteuning, want ik weet zelf ook wel dat w95 lichter is, maar die heeft gewoon geen (iig slechte) usb ondersteuning.

maarja dan de laptop, die moet dus of zelf al usb hebben, of hij moet goed kunnen werken met een pcmcia kaartje voor usb en voor usb ondersteuning w98 aankunnen (hoeft niet snel te zijn, moet alleen goed werken)

iemand iedeeen, hoe snel de laptop moet zijn? of misschien beter os?

[ Voor 0% gewijzigd door SaiBork op 04-08-2002 12:50 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Windows '98 voldoet prima, enne USB hebben de meeste laptops vanaf ruim genomen de pentium 2 modellen. Ik weet niet of je van plan bent om een nieuwe te kopen? Want alle nieuwe modellen hebben wel USB ondersteuning, en draaien over het algemeen onder windows XP. Maar om een beetje foto's te bekijken is een pentium 2 laptop zeker geschikt.

• SaiBork
zoals ik al zei gewoon een zo goedkoop mogelijke oplossing, 2e hands is dus ook perfect.
en dit is eigenlijk het enige wat ik van plan ben om er mee te gaan doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://213.19.128.219/pro...hp?product_id=24&grp_id=1

zoiets zou je kunnen gebruiken als USB poort, als deze er standaard niet op zitten (hoop dat het linkje het doet, anders even kijken bij sitecom.

• SaiBork
Terw_Dan schreef op 04 augustus 2002 @ 13:26:
http://213.19.128.219/pro...hp?product_id=24&grp_id=1

zoiets zou je kunnen gebruiken als USB poort, als deze er standaard niet op zitten (hoop dat het linkje het doet, anders even kijken bij sitecom.
dit had ik ook al in mijn 1e post staan:
die moet dus of zelf al usb hebben, of hij moet goed kunnen werken met een pcmcia kaartje voor usb

Verwijderd

Koop een 2e hands bakkie op marktplaats.nl. Maar niet schrikken(;)), 2e hands laptops zijn erg gewild en daarom nog redelijk prijzig. Soms is het interessant om bijvoorbeeld een overjarig model bij bijv. MegaSellers te kopen, die hebben zo af en toe nog wel eens een leuke aanbieding. Dan heb je de zekerheid van een nieuw systeem, en persoonlijk vind ik een nieuwe laptop toch wat 'frisser' enzo :).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 18:40 . Reden: typo ]

• SaiBork
kan op een p1 133MHz laptop met 16mb ram w98 draaien met usb support? (w98 se?)

of met 40mb ram?

iemand misschien de minimum systeem eisen bijdehand?

Verwijderd

SaiBork schreef op 05 augustus 2002 @ 00:58:
kan op een p1 133MHz laptop met 16mb ram w98 draaien met usb support? (w98 se?)

of met 40mb ram?

iemand misschien de minimum systeem eisen bijdehand?
Met moeite....
Het zal niet lekker draaien, en op een pentium 1 zit bijna nooit een USB-aansluiting. Je moet dat dan in de vorm van een PCMCIA-USB kaartje gaan doen. Maar ik weet niet wat de systeemeisen voor dat kaartje zijn.....

• SaiBork
nouja, ik denk dat ik dan eerst wel ff kijk hoeveel last ik ervan heb (of mijn kaartje te snel vol is of niet, denk dat ik wel genoeg heb.
heb namelijk een 64mb kaartje erbij gekocht en er zit standaard (als het goed is) een 16mb kaartje in, dus die kan ik altijd nog voor de zekerheid meenemen
Pagina: 1