Toon posts:

CU2 verkoopt e-mailadressen?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit voor CU2 een e-mailadres gebruikt wat ik nooit gebruik.
Omdat ik een eigen domein heb en catch all komt toch alles wel aan.
Maar uitgerekend op dat ene e-mailadres krijg ik ontzettend veel reclame.
Ook hele gerichte reclame zoals ontharingsmiddelen voor vrouwen (ben vrouw en heb dat ook zo opgegeven bij CU2).
Nou kan ik geen andere conclusie trekken dan dat CU2 de e-mailadressen van hun gebruikers verhandeld.
Mag zoiets nou wel?
Ik meen te herinneren dat I bazar destijds erg veel gelazer hadden met het doorverkopen van E-mailadressen. I-bazar was door verkocht aan het Amerikaanse bedrijf E-bay die vervolgens de gegevens van de klanten aan derden verkocht. Daarmee was I Bazar toch strafbaar volgens de Nederlandse wet?
Lijkt mij dat dit helemaal niet mag.
En trouwens, ik kom zelden op CU2 (die inschrijving is al ruim een jaar geleden) maar er staat al genoeg reclamerommel daar!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als in de privacy policy wordt aangegeven dat alle info wordt doorverkocht, dan mogen ze dat doen. Als ze daarentegen het niet aangeven maar het toch doen, tja, dan is het bedrijf het haasje.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Wat denk je dat sommige gratis providers met je gegevens doen? Precies, doorverkopen!

Verwijderd

zal me niks verbazen, sterker nog, ik weet het eigenlijk wel zeker.... de beste mensen van cu2 zijn nl nogal geld-geil, dat merk je aan alles, en een zooi e-mail adressen met gerichte details zoals vrouw/man leeftijd en zelfs woonplaats, zijn best heel wat waard

cu2 :r

btw, cu2 is een heel klein bedrijfje, zou je niet zeggen, maar is echt zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat ze geldgeil zijn dat druipt overal vanaf.
Volgens mij hoor je zo'n optie te hebben dat je kan aanvinken of je mailings wilt ontvangen.
Ik :r behoorlijk op dat soort bedrijfjes.
Laat ze maar klein blijven, goed voorbeeld dat oneerlijk niet de manier is voor succes (8> })

Verwijderd

zijn een paar studenten (ze zitten nog op school), hebben een vof thuis.

jammer dat cu2 zo begeven is van de geile pubers want die hele cu2 module stelt echt helemaal niks voor, zoiets kan iedereen binnen een dag in elkaar proggen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 13:33:

jammer dat cu2 zo begeven is van de geile pubers want die hele cu2 module stelt echt helemaal niks voor, zoiets kan iedereen binnen een dag in elkaar proggen
ja klopt :) ik ken er een paar van :P

ach :) k krijg allemaal xx mail op het adres wat in mun cu2 staat :P

Verwijderd

Dat hoeft CU2 niet te doen. Kan natuurlijk ook gewoon een spidertje zijn die de pagina's afzoekt.

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Ik heb met een van de oprichters/eigenaren van CU2 gesproken (freewave) en die heeft mij verteld dat ze alleen de email addy's gebruiken voor hun eigen mailing lists..

om freewave te quoten: "hij zal wel gereageerd hebben op tienersletjes met outlookvirus die zijn adres weer doorsturen naar $adressbook" :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-12 13:26

Crazy D

I think we should take a look.

cappie schreef op 04 augustus 2002 @ 15:12:
Ik heb met een van de oprichters/eigenaren van CU2 gesproken (freewave) en die heeft mij verteld dat ze alleen de email addy's gebruiken voor hun eigen mailing lists..

om freewave te quoten: "hij zal wel gereageerd hebben op tienersletjes met outlookvirus die zijn adres weer doorsturen naar $adressbook" :)
Alsof ie gaat toegeven dat ze email adressen verkopen :Z dat zou nog stommer zijn dan het verkopen van die adressen zelf ;)

Exact expert nodig?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12 15:12

jep

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 13:33:

Startpagina.nl bouw je ook na in een dagje, feit is dat jij er niet op 't goede moment op bent gekomen, en ik ook niet ;).

Dat het studenten zijn, is dat erg? Mogen studenten geen bedrijfjes hebben?

Het is 1 van nederlands' populairste websites, en dat hebben ze gewoon gaaf voor mekaar :).

Snelheid is tegenwoordig ook wel okay.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:09

PcDealer

HP ftw \o/

Privacy statement DoubleClick
Third Party Advertising

Namens onze site worden de getoonde advertenties u aangeboden namens DoubleClick, onze webadvertising partner. Informatie betreffende uw bezoek aan deze site, zoals het aantal keer dat een advertentie aan u getoond is (maar niet uw naam, adres of andere persoonlijke informatie) wordt gebruikt om advertenties aan u te serveren. Voor meer informatie klikt u hier.

Third Party Cookies.

Tijdens het proces waarin advertenties op onze site getoond worden, kan onze third party advertiser een unieke cookie op uw browser plaatsen of herkennen, maar deze zal geen persoonlijk identificeerbare informatie over u bevatten. Voor meer informatie over DoubleClick, cookies en over de mogelijkheid van 'opt-out', klik hier.

LinkedIn WoT Cash Converter

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat gaat over de banners, dat staat los van het eventuele verkoop van persoonsgegevens.

🌞🍃

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Crazy_D schreef op 04 augustus 2002 @ 15:29:
[...]
Alsof ie gaat toegeven dat ze email adressen verkopen :Z dat zou nog stommer zijn dan het verkopen van die adressen zelf ;)
Waarom dat, ik zie het probleem niet? Als ze de zaakjes netjes in hun ALgemene Voorwaarden hebben staan doen ze absoluut niets verkeerd. Of het ontvangen van spam dan leuk is, tja daar heb je dan zelf voor gekozen ;)

En wat er nu zo fout is aan studenten die een zaak hebben en zo slim geweest zijn CU2 te bedenken ik zie het niet :?

Verwijderd

Topicstarter
Zouden ze heus niet toegeven hoor.
Dat van die spiders is onzin, zie de eerste post.
Ik ontvang gewoon echt alleen post voor vrouwen bedoeld, zoals iemand anders hier als vent XXX spul ontvangt.
En wat toevallig dat CU2 zo'n last heeft van Spiders :/
Zou ik ook zeggen als ik hun was.
Een spider kan een database toch zeker niet uitlezen?

• jep

jep

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 18:17:
Een spider kan een database toch zeker niet uitlezen?
Dat ding zoekt op amsterdam, vind iedereen in amsterdam, gaat elke amsterdammer mailen, al zijn vriendjes ook, daar de vriendjes van ook en zo heb je heel cu2 ;).

Het is niet zo moeilijk hoor :).

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op 04 augustus 2002 @ 18:42:
[...]
Dat ding zoekt op amsterdam, vind iedereen in amsterdam, gaat elke amsterdammer mailen, al zijn vriendjes ook, daar de vriendjes van ook en zo heb je heel cu2 ;).

Het is niet zo moeilijk hoor :).
[blontmodus]Amsterdam? Ow... ik kom helemaal niet uit Amsterdam...[/blontmodus]
:+ ;) :p

Verwijderd

Jacqieline, ik vind het, om het maar eens heel zachtjes uit te drukken, zeer onbeschoft van je om ons zomaar te beschuldigen van het verkopen van e-mailadressen van gebruikers. Cu2 heeft _nog nooit_ informatie van gebruikers verkocht of op welke andere manier dan ook aan derden beschikbaar gesteld.

En voor de Breezerpubertjes hierboven die ons uitmaken voor een stel geldwolven enz... Cu2 kost per maand ongeveer net zoveel als er binnenkomt. Banners en een kleinschalige sms-dienst zijn vooralsnog de enige inkomsten voor Cu2 en die dekken de kosten van een groeiend aantal colocated servers en enkele TB's dataverkeer per maand. Cu2 wordt verder
bijgehouden door een 25-tal vrijwillige moderators.

Chris de Waard.
(1 van de 2 "zolderkamerstudenten")

p.s. We zijn geen studenten en hebben geen zolderkamer.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:29
En toen was het stil!

Verwijderd

jep schreef op 04 augustus 2002 @ 15:55:
[...]
Startpagina.nl bouw je ook na in een dagje, feit is dat jij er niet op 't goede moment op bent gekomen, en ik ook niet ;).

Dat het studenten zijn, is dat erg? Mogen studenten geen bedrijfjes hebben?

Het is 1 van nederlands' populairste websites, en dat hebben ze gewoon gaaf voor mekaar :).

Snelheid is tegenwoordig ook wel okay.
nee zeg toch ook niet dat het erg is dat het studenten zijn?

startpagina is een toch wel iets betere opzet dan cu2, dat zie jij hoop ik toch ook wel?

Verwijderd

nee hoor, ik sta nog steeds achter alles wat ik heb gezegd :)

Verwijderd

Hoe kom je aan SPAM denk je? Ook door dat soort bedrijven die al jouw gegevens doorverkopen aan anderen bedrijven voor veel geld. Het mag wel. Tenzij het in de Privacy Policy staat, dan zullen ze het zeker weten niet doen. Lees je er niks over, vul dan belangrijke gegevens gewoon niet in, want dan heb je dit gelazer juist!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
CU2 is idd erg klein, ze hebben me zelfs gevraagd lid te worden (ben iets van nr 150 ofzo :) ) Was aan begin eigenlijk ook gewoon een smoelenboek voor de gayscene, later gingen ze zich meer op scholieren richten, en nu staat heel nederland er in ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:59:
En voor de Breezerpubertjes hierboven die ons uitmaken voor een stel geldwolven enz... Cu2 kost per maand ongeveer net zoveel als er binnenkomt. Banners en een kleinschalige sms-dienst zijn vooralsnog de enige inkomsten voor Cu2 en die dekken de kosten van een groeiend aantal colocated servers en enkele TB's dataverkeer per maand. Cu2 wordt verder
bijgehouden door een 25-tal vrijwillige moderators.
Hoezo je eigen doelgroep afbranden!

Doe je toch iets niet goed, dat je quitte draait!
Kijk, ik mag dan blond zijn maar dat een spider mij uit een database zou plukken en dan gerichte e-mail ontvangen op sexe en leeftijd.
Stuur dan maar iemand anders het sprookjesbos in denk ik dan.
En ja, ik weet best wat een eigen server hebben kost en dataverkeer want we hebben zelf een raq4.
Maar tegen de tijd dat we ons moeten verlagen tot het verkopen van persoonsgegevens sluiten we de boel wel gewoon.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:26:
[...]
startpagina is een toch wel iets betere opzet dan cu2, dat zie jij hoop ik toch ook wel?
Al was het maar dat Startpagina zich niet zo verlaagd in de zucht om geld te verdienen.

• jep

jep

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:26:
[...]
nee zeg toch ook niet dat het erg is dat het studenten zijn?
Dat was achtergrond informatie en zei je er zomaar bij? ;) Kom nou :).
Natuurlijk, maar ook heel simpel en doeltreffend.

• jep

jep

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:43:
[...]

Kijk, ik mag dan blond zijn maar dat een spider mij uit een database zou plukken en dan gerichte e-mail ontvangen op sexe en leeftijd.
En ja, ik weet best wat een eigen server hebben kost en dataverkeer want we hebben zelf een raq4.
Maar tegen de tijd dat we ons moeten verlagen tot het verkopen van persoonsgegevens sluiten we de boel wel gewoon.

[...]
Al was het maar dat Startpagina zich niet zo verlaagd in de zucht om geld te verdienen.
Ik dacht net te lezen dat ze dit niet deden, waarom zou hij erover liegen? Het is een publieke database (tot op gebruikers niveau natuurlijk), dat kun je gebruiken maar ook misbruiken. Shit happens :).

Verwijderd

jep schreef op 04 augustus 2002 @ 22:46:
[...]
Dat was achtergrond informatie en zei je er zomaar bij? ;) Kom nou :).
ja eigenlijk was het wel gewoon achtergrond informatie

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:43

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:43:
[...]

Zo moeilijk is het niet hoor. Je kunt een spider echt wel zo slim maken dat ie het geslacht en geboortedatum meeneemt op z'n spidertocht en daarna kun je gericht gaan mailen. Ik vind je beschuldigingen niet bepaald netjes, maar dat is een 2e.

De islam kan uw vrijheid schaden

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-12 11:52

SambalBij

We're all MAD here

Voorts lijkt het me dat het grootste deel van de cu2 gebruikers vrouwen zijn, dus als iemand alle adressen van die site haalt met een spidertje en daar vervolgens op vrouwen gerichte mail aan stuurt komt het grootste deel van die mails bij zijn doelgroep aan.
Voor dat soort spamratten maakt het niks uit of ie nou 10 of 15000 mails verstuurt bij wijze van spreken...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik ook een cu2-pagina heb (*schaam*) en dat ik werkelijk nooit spam krijg op de desbetreffende e-mail account. Dus alle beschuldigingen zijn (denk ik) onterecht.

Ja, behalve van die fillipijnen die me miljoenen beloven, maar die krijgt vast iedereen.
Pagina: 1