mobo wil geen pm erkennen

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Laats in m'n kast bezig geweest. Schijfjes ff wissleen enzo. Bij terugplaatsen kwam er een mini draadje uit een molex tegen het frame. Knetter zei de boel. power was dood...

Uurtje gewacht en de power wilde weer. CPU keurig herkent alleen.... de IDE controllers.

Schijven die keruig master staan worden als slave herkent. NIETS kan als master in geen van beidde ide sloten. Als ik in het bios de schijf heb aangegeven en reboot, dan toch de melding dat

pm failed
ps failed
sm failed
ss failed

van een slave krijg ik de boel niet gestart. van een floppy wel...

Overigens, de schijven als master in een andere pc is geen probleem.

KAn ik dit probleem eventueel omzeilen met een raidkaart ( highpoint ofzo) of is er ws meer kapot..

mobo = chaintech slot1
cpu p3-500

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Gompy58 schreef op 04 augustus 2002 @ 11:07:
Laats in m'n kast bezig geweest. Schijfjes ff wissleen enzo. Bij terugplaatsen kwam er een mini draadje uit een molex tegen het frame. Knetter zei de boel. power was dood...
Stond je pc aan toen je er aan werkte?

Wellicht dat een raidkaart uitkomst bied. Het zal wel een electrisch circuit zijn wat kapot is gegaan waardaar nu geen primary master herkent kan worden. Het lijkt me dat de bios nog ok is.

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:49
Gompy58 schreef op 04 augustus 2002 @ 11:07: Knetter zei de boel. power was dood...
Wees blij dat het niet draadje tegen je vinger was, knetter, jij dood :)

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
A-Tray schreef op 04 augustus 2002 @ 15:21:
[...]

Wees blij dat het niet draadje tegen je vinger was, knetter, jij dood :)
mmm, dan had ik iig niet de kosten van een raid kaartje gehad. De rest ben ik voor verzekerd :+

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....