Console Guy
Verwijderd
[geen oplossing modus]
Daar heb ik ook al naar lopen zoeken, maar heb zelf ook nog nooit wat gevonden. Zal toch wel ergens moeten zijn want WAMP (Windows, Apache, MySQL & php) wordt steeds populairder.
[/]
Daar heb ik ook al naar lopen zoeken, maar heb zelf ook nog nooit wat gevonden. Zal toch wel ergens moeten zijn want WAMP (Windows, Apache, MySQL & php) wordt steeds populairder.
[/]
:P[/quote]Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 11:11:
[geen oplossing modus]
Als je op mijn homepage kijkt zie je dat ik al een aardig eindje ben gekomen met een script met de naam sysinfo....
Console Guy
Als je op mijn homepage kijkt zie je dat ik al een aardig eindje ben gekomen met een script met de naam sysinfo....
welke hardware? CPU ofzo ?
winmsd /?
hhmmmm Winmsd Ziet er goed uit. Morgen eens even verder mee stoeien... Hardware zat ik te denken aan videokaart/netwerkkaart/ chipset/ etc. etc.
Console Guy
Yep, Ik quote mezelfbasmaaks schreef op 04 augustus 2002 @ 22:21:
hhmmmm Winmsd Ziet er goed uit. Morgen eens even verder mee stoeien... Hardware zat ik te denken aan videokaart/netwerkkaart/ chipset/ etc. etc.
Console Guy
Bijna 24 uur verder zonder suggesties
Ik geef hem maar even een kikje hopend toch nog iets te weten te komen vanavond
Console Guy
moet je dat WinMSD elke keer aanroepen?basmaaks schreef op 05 augustus 2002 @ 19:18:
Bijna 24 uur verder zonder suggestiesIk geef hem maar even een kikje hopend toch nog iets te weten te komen vanavond
Bepaalde info (zoals diskfree) kan je ook anders krijgen, en dan zou je WinMsd alleen aan kunnen roepen als de gecachde output niet bestaat. Wel zo handig, want niet elke reload van je pagina verandert je posting.
Winmsd hoef ik niet iedere keer te draaien. Kom er trouwens net achter dat het op Nt4 heel anders is dan win 2000. Niemand een alternatief hier ?? Desnoods bouw ik zelf een exe in delphi die ik dan in mijn script kan uitvoeren. Ik weet dan alleen niet hoe ik dit onder Delphi moet aanroepen
Console Guy
Maak een console applicatie in Delphi die de je goede html-code en info die je wilt hebben naar de console schrijft. Gooi die exe bij je php-script in de directory en roep het aan met
Het opvangen van de input doe je dan met
PHP:
PHP voert dan je exe uit en output alle console informatie. Wat je ook kunt doen is een soort van cvs-opmaak, dus een exe die output als1
| system('proggie.exe') |
code:
1
| Processor;AMD XP 2200#CD-RW,Plextor 32x,16x,40x |
Het opvangen van de input doe je dan met
PHP:
waarna de output in de variabele zit en je de hele meuk kunt gaan parsen en dus wel een eigen opmaak kunt houden 1
| $var = exec('proggie.exe') |
Yep. Daar was al mee bekend. Nu nog in delphi de juiste exe maken.... Hier ben ik helaas minder/niet mee bekend
Iemand hier die mij een zejte in de juiste richting kan geven. Heb wel al eens een commandline proggie geschreven voor de output van de memory maar dit is weer iets heel anders.....
Console Guy
Binnen PHP kan je een WMI COM object aanmaken, doormiddel van 'new COM("winmgmst");' oid. WMI staat voor Windows Management Instrumentation, en uit de 'database' daaromheen kun je eea. van je geinstalleerde hardware halen.
Zoek maar es op google.
Zoek maar es op google.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| <%
Function ShowServices(vComputerName, vClass)
Dim objLocator, objService, objWEBMCol, objWEBM, objProp, propitem, objItem
Set objLocator = CreateObject("WbemScripting.SWbemLocator")
'Establish a connection to WMI
If isEmpty(vComputerName) = True then
Set objService = objLocator.ConnectServer
Else
Set objService = objLocator.ConnectServer(vComputerName)
End If
'Get the Webm class object
Set objWEBM = objService.get(vclass)
'get collection of class
set objWEBMCol = objWEBM.Instances_
'Get ref to properties of obj
set objProp = objWebm.properties_
response.write "<table BORDER='1'> <tr>" &chr(13)
for each propItem in objProp
response.write "<th>"&propItem.name&"</th>"&chr(13)
next
response.write "</tr>"&chr(13)
'Enumerate
For Each objItem in objWEBMCol
response.write "<tr>"&chr(13)
for each propItem in objProp
response.write "<td>"
response.write eval("objItem."&propItem.name)
response.write "</td>"&chr(13)
next
response.write "</tr>"&chr(13)
Next
response.write "</table>"
'Clean up
Set objLocator = Nothing
Set objService = Nothing
Set objWEBMCol = Nothing
Set objWEBM = Nothing
set objProp = nothing
End Function
Call ShowServices("", "Win32_Processor")
%> |
Dit is allemaal .asp Ik vond dit stukje code na een zoektocht dankzij LIMHES
Console Guy
nee dat kunnen we niet even
zie de P&W faq
zie de P&W faq
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()