[nt4/php]Hardware info

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik ben bezig met een serverinfo script. Moet nu nog enkel een manier hebben om de hardware van mijn Nt 4 server in php te krijgen. Heb al gegoogled enzz enz maar nog niets kunnen vinden voor NT. Voor *nix is er genoeg maar voor Nt niets. Iemand hier nog een idee ????

Console Guy

Verwijderd

[geen oplossing modus]

Daar heb ik ook al naar lopen zoeken, maar heb zelf ook nog nooit wat gevonden. Zal toch wel ergens moeten zijn want WAMP (Windows, Apache, MySQL & php) wordt steeds populairder.

[/] :P

• The Gamblers
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 11:11:
[geen oplossing modus]

Daar heb ik ook al naar lopen zoeken, maar heb zelf ook nog nooit wat gevonden. Zal toch wel ergens moeten zijn want WAMP (Windows, Apache, MySQL & php) wordt steeds populairder.
:P[/quote]

Als je op mijn homepage kijkt zie je dat ik al een aardig eindje ben gekomen met een script met de naam sysinfo.... >:) Nu nog de geinstalleerde hardware :'(

Console Guy

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je op mijn homepage kijkt zie je dat ik al een aardig eindje ben gekomen met een script met de naam sysinfo.... >:) Nu nog de geinstalleerde hardware :'([/quote]
welke hardware? CPU ofzo ?

winmsd /?

• The Gamblers
  • Nu online
hhmmmm Winmsd Ziet er goed uit. Morgen eens even verder mee stoeien... Hardware zat ik te denken aan videokaart/netwerkkaart/ chipset/ etc. etc.

Console Guy

• The Gamblers
  • Nu online
basmaaks schreef op 04 augustus 2002 @ 22:21:
hhmmmm Winmsd Ziet er goed uit. Morgen eens even verder mee stoeien... Hardware zat ik te denken aan videokaart/netwerkkaart/ chipset/ etc. etc.
Yep, Ik quote mezelf :X Winmsd is veels te traag. Zit het net te proberen maar op mijn P3 1.0 Ghz duurt het al gauw 40 sec. voor de txt file gevuld is :'( Iemand hier nog andere suggesties ?

Console Guy

• The Gamblers
  • Nu online
Bijna 24 uur verder zonder suggesties :'( Ik geef hem maar even een kikje hopend toch nog iets te weten te komen vanavond :)

Console Guy

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

basmaaks schreef op 05 augustus 2002 @ 19:18:
Bijna 24 uur verder zonder suggesties :'( Ik geef hem maar even een kikje hopend toch nog iets te weten te komen vanavond :)
moet je dat WinMSD elke keer aanroepen?

Bepaalde info (zoals diskfree) kan je ook anders krijgen, en dan zou je WinMsd alleen aan kunnen roepen als de gecachde output niet bestaat. Wel zo handig, want niet elke reload van je pagina verandert je posting.

• The Gamblers
  • Nu online
Winmsd hoef ik niet iedere keer te draaien. Kom er trouwens net achter dat het op Nt4 heel anders is dan win 2000. Niemand een alternatief hier ?? Desnoods bouw ik zelf een exe in delphi die ik dan in mijn script kan uitvoeren. Ik weet dan alleen niet hoe ik dit onder Delphi moet aanroepen

Console Guy

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Maak een console applicatie in Delphi die de je goede html-code en info die je wilt hebben naar de console schrijft. Gooi die exe bij je php-script in de directory en roep het aan met
PHP:
1
system('proggie.exe')
PHP voert dan je exe uit en output alle console informatie. Wat je ook kunt doen is een soort van cvs-opmaak, dus een exe die output als
code:
1
Processor;AMD XP 2200#CD-RW,Plextor 32x,16x,40x

Het opvangen van de input doe je dan met
PHP:
1
$var = exec('proggie.exe')
waarna de output in de variabele zit en je de hele meuk kunt gaan parsen en dus wel een eigen opmaak kunt houden :)

• The Gamblers
  • Nu online
Yep. Daar was al mee bekend. Nu nog in delphi de juiste exe maken.... Hier ben ik helaas minder/niet mee bekend :'( Iemand hier die mij een zejte in de juiste richting kan geven. Heb wel al eens een commandline proggie geschreven voor de output van de memory maar dit is weer iets heel anders.....

Console Guy

• The Gamblers
  • Nu online
kick

Console Guy

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Binnen PHP kan je een WMI COM object aanmaken, doormiddel van 'new COM("winmgmst");' oid. WMI staat voor Windows Management Instrumentation, en uit de 'database' daaromheen kun je eea. van je geinstalleerde hardware halen.

Zoek maar es op google.

• The Gamblers
  • Nu online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<% 
Function ShowServices(vComputerName, vClass) 

Dim objLocator, objService, objWEBMCol, objWEBM, objProp, propitem, objItem
  Set objLocator = CreateObject("WbemScripting.SWbemLocator") 

'Establish a connection to WMI 
  If isEmpty(vComputerName) = True then 
     Set objService = objLocator.ConnectServer 
  Else 
     Set objService = objLocator.ConnectServer(vComputerName) 
  End If 

'Get the Webm class object 
  Set objWEBM = objService.get(vclass)

'get collection of class
  set objWEBMCol = objWEBM.Instances_

'Get ref to properties of obj
  set objProp = objWebm.properties_

response.write "<table BORDER='1'>   <tr>" &chr(13)
  for each propItem in objProp
    response.write "<th>"&propItem.name&"</th>"&chr(13)
  next
  response.write "</tr>"&chr(13)

'Enumerate 
  For Each objItem in objWEBMCol 
    response.write "<tr>"&chr(13)

for each propItem in objProp
      response.write "<td>"

response.write eval("objItem."&propItem.name)

response.write "</td>"&chr(13)
    next

response.write "</tr>"&chr(13)
  Next 

response.write "</table>"

'Clean up 
  Set objLocator = Nothing 
  Set objService = Nothing 
  Set objWEBMCol = Nothing 
  Set objWEBM = Nothing 
  set objProp = nothing
End Function 

Call ShowServices("", "Win32_Processor") 
%>

Dit is allemaal .asp Ik vond dit stukje code na een zoektocht dankzij LIMHES _/-\o_ Iemand hier dit 'even' kan omzetten naar php. Ik begin namelijk net met php en snap hier al helemaal niets meer van. :'( Ik hoop eigenlijk hier uiteindelijk een stukje voorbeeld te vinden waardoor ikzelf straks verder kan

Console Guy

• The Gamblers
  • Nu online
iemand ??

Console Guy

• D2k
  • Laatst online: 29-08 22:51

D2k

nee dat kunnen we niet even
zie de P&W faq