MSN achter netwerkt (NAT) werkt

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Wil dit even hier posten omdat er al veel threads over zijn geweest.

Ik heb gisteren op mijn pc de allernieuwste msn5.0 build 124 (nog niet uit maar staat op www.msn.com) gedownload. Deze op mijn winxp bak geinstalleerd. Deze bak hangt rechtstreeks aan het internet en heeft dus een extern ip adres 213.17.xxx.xxx

Nu moest ik even iets met mijn vader afspreken, die zit thuis, met zijn laptop achter een winxp gateway. Zijn eigen laptop ip 192.168.xxx.xxx (msn versie 4.6.0082) kon ik normaal alleen mee chatten, geen files, geen audio geen beeld. Jullie kennen het wel. Dit komt omdat msn het interne ipadres niet kan vinden, er zit geen NAT ondersteuning in. Hoe dan ook werkte het nu wel, we hebben gepraat via de mic, webcam werkte en files versturen ook.

Het is mij een raadsel waarom nu ineens wel. Nog even de feiten op een rij:
-Ik heb de verbinding opgebouwd, dus de msn met intern ip uitgenodigd.
-1 msn 5.0
-1 msn 4.6
-ICS via Windows XP Pro, geen bijzondere instellingen

Ik kan nog nergens release notes vinden van MSN5 maar misschien heeft M$ nu dan toch eindelijk support voor NAT ingebouwd??? Probeer het zelf ook, misschien werkt het ook. Zodra ik vanmiddag weer achter mijn eigen pc zit zal ik het nog een keer gaan proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door DR op 08-08-2002 15:54 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:49
Hm.. zal em effe downen en testen gebruik het zelf niet maar me moeder wel.

Ok ik ben effe naar de andere computers hier ;)
Update volgt

Verwijderd

Klinkt leuk, ff testen!
Hij zou het dan toch ook moeten achter een router?

• camiels
Lijkt mij inderdaad dat het dan ook achter een router werkt. Ik heb het gisteren dus helaas vanwege tijdgebrek geen twee keer getest. Hoop namelijk niet dat het een "lucky shot" was en dat het nu dus niet meer werkt.

Opzich wordt het natuurlijk wel eens tijd dat msn NAT gaat ondersteunen...

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Dat zou veel mensen idd helpen. Gelukkig zit ik niet meer achter een router, dus heb ik niet dat soort problemen. :)

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:43
Ik heb gewoon 2 pc's aan elkaar gesloten maar die MSN5.0 werkt wel maar file verzende nog steeds niet :( Mssn moet ik de pc wel opnieuw opstarte .

Of ik wacht maar liever op de final. Hij ziet er wel mooier uit vind ik. :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

[off topic]
MSN 5.0 Build 124 is niet de allernieuwste hoor, het is dan wel als laatste gelekt maar voor deze build waren er nog 2 "nieuwere" builds dan 124 (5.0.324 en nog 1), maar deze laggen erg, deze Build 124 is uit MSN explorer 8 beta pack geript, niet dat het wat uit maakt maar wou gewoon ff het misverstand van build 124 de nieuwe build uit de wereld helpen :)
[/off topic]

--

• camiels
Bedenk wel dat ik gisteren op mijn pc een nieuwe RASpppOE v0.98 driver heb geinstalleerd, niet de standaard windoos driver. Deze heb ik gevonden via google. Cablewanadoo gebruikt deze om contact te leggen met het com21 modem. Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben, deze driver heeft namelijk ook het probleem opgelost dat mijn huisgenoten bepaalde websites helemaal niet konden bekijken. (www.hotmail.com , www.ns.nl, www.rabobank.nl en nog veel meer)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35
Er is helemaal nix veranderd, Iemand die rechtrstreeks op een I-net IP zit kan een bestand verzenden naar iemand in een netwerk en die in het netwerk kan het gewoon binnenhalen. Dat kan met alle MSN versies die bestanden kunnen versturen en ontvangen. bij het VERZENDEN vanuit een netwerk stuurt in het NETWERK IP mee naar degene die rechtstreeks op een Internet IP zit, die snapt overigens niet wat hij met een LAN IP moet, daarom kan dat niet.

Verwijderd

Ik heb ook ff MSN 5 build 124 geïnstalleerd en er is (met uitzondering van het uiterlijk) nix verandert. Misschien als je op beiden PC's MSN 5 124 zou installeren ...

setup is hier
server met proxyplus (win2k)
client met MSN 5 build 124 (win2k)

andere persoon gewoon msn 4 nog iets... (win98)

kan geen bestanden zenden, geen geluid conversatie voeren
nix nieuws dus

bestaat er eigenlijk geen prog waarmee je Inet kan delen en dat alles werkt zoals het hoort :s ... ben alleen maar evrtrouwd met Proxyplus eigenlijk, ftp werkt half (alleen browsen in folders), msn ook half dus, mirc totaal niet
gelukkig gebruik ik alleen maar die dingen ...

• camiels
Vaag, zodra ik vanavond thuis ben zal ik het nog een keer proberen. Had hoop dat ze bij M$ nu eindelijk eens het goed voor elkaar hebben.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb ook een intern IP (via m'n hardware router op m'n LAN) en ik kan altijd al file senden/ontvangen. Alleen chatten/video chatten gaat niet, zou op zich wel handig zijn als dat nu ook met NAT kan (ipv alleen met UPNP).
Ik heb wel een regeltje aangemaakt (voor file sending dus):
Triggerport: 1863
Openrange: 6891-6900 (all TCP)

Maar die is al zo vaak voorbijgekomen dat het niet echt nieuw meer is natuurlijk ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Zou files senden + webcam dan ook mogelijk zijn als je een met Mxstream een getweakte SpeedTouch Home als router gebruikt? Dan moet ik maar 's ff weer MSN 5.0 installen

Het werkt dus niet }) :( 8)7

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ook schreef op 04 augustus 2002 @ 12:48:
Ik heb wel een regeltje aangemaakt (voor file sending dus):
Triggerport: 1863
Openrange: 6891-6900 (all TCP)
Maar die is al zo vaak voorbijgekomen dat het niet echt nieuw meer is natuurlijk ;)
Kan je daarmee dan als je achter een router zit tòch files verzenden?? Hoe werkt het dan? Ik heb in me router al die msn ports al open namelijk en het werkt nog steeds niet

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
supermidget schreef op 04 augustus 2002 @ 14:43:
[...]

Kan je daarmee dan als je achter een router zit tòch files verzenden?? Hoe werkt het dan? Ik heb in me router al die msn ports al open namelijk en het werkt nog steeds niet
Zou ik ook wel eens willen weten, msn chatten werkt perfect, ook zonder die regels. Maar bestanden verzenden lukt van geen kanten.. :'(

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

/Private beta :*
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.