Toon posts:

Gentoo 1.3b en GAIM.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu gaim gebruiken als MSN cloon,
alleen krijg ik geen verdinging met MSN server.
dus messenger.hotmial.com is niet bereikbaar.

klopt deze adres wel of kan ik ook een andere adres gebruiken.
Met XP kan ik wel gebruik maken van MSN dus aan deze protocol en poort zal het niet liggen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik neem even aan dat het probleem niet ligt aan de typefout die je in je post maakt, en dat het in je messenger wel goed staat ingesteld (hotmial). Kijk eens naar je Windoze-MSN Messenger, die maakt meestal contact met een andere server (msgr-cs204.msgr.hotmail.com en dat soort hostnames). Probeer die eens in Gaim in te stellen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

heb je de msn plugin wel geladen?
dan hoef je niets te veranderen aan de server

Verwijderd

Topicstarter
ja die msn plugin is wel geladen, en ik heb ook msgr-cs118.msgr.hotmail.com en
msgr-cs5.msgr.hotmail.comgebruikt, maar krijg nog steeds geen verbinding.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 15:19:
heb je de msn plugin wel geladen?
Wanneer je in Gaim je plugin niet hebt geladen, kun je niet eens proberen te connecten :)

Snakeeye, je kunt in Gaim alle acties van het protocol bekijken in het debug-window. Ga hiervoor naar Preferences -> General. In het kader Miscellaneous kun je "Show Debug Window" aanklikken, waarna je nog even moet proberen te connecten. Nu zou je precies moeten zien wat er mis gaat. Als je er zelf niet uitkomt, post dan hier even de output. Pas op voor eventuele passwords en andere gevoelige info in de output, ik heb geen idee hoe de MSN-protocol-implementatie in Gaim daarmee omgaat wat betreft raw-output :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
thnx ga ik ff checken...
Pagina: 1