Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
onzin, kheb een jaar met me dvd-rom drive aan me highpoint raid controller gedraaid!Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 10:12:
Een cdrom-speler op een RAID-controller is niet mogelijk
niks onzin!ShereKahn schreef op 04 augustus 2002 @ 10:17:
[...]
onzin, kheb een jaar met me dvd-rom drive aan me highpoint raid controller gedraaid!
het word gewoonweg tegenwoordig niet meer ondersteunt omdat het niet goed werkt.
kan dus niet. kijk maar in je manual.
Je kunt je raid controller toch gewoon instellen op gewoon twee extra ide aansluitingen ipv een raid-set ? (dacht ik) Dan kun je er van alles op aansluiten lijkt mij.
Yamaha FZ1 :-)
Kvin het wel beetje weird dak dan al die tijd op me EPoX 8k7a+ gezellig met me dvd-rom drive heb lopen spelen, werkte echt harstikke mooi! Kvin natuurlijk wel ff mooi shit dat dat dus nu niet meer blijkt te kunnen, naja, moek maar een pci ide kaartje halen
Kan niet op de promise controller van de kt3 wat je wel kan doen is een hd er alleen opzetten.
Dan moet je schijf voor schijf erop zetten en configureren, en dan heb je vast wel een kabeltje over voor je dvd-rom drive.
En waarom moet je dvd-rom perse op de raid controller ??
Dan moet je schijf voor schijf erop zetten en configureren, en dan heb je vast wel een kabeltje over voor je dvd-rom drive.
En waarom moet je dvd-rom perse op de raid controller ??
Move Overige Hardware -> Opslagmedia & I/O Controllers
dat gaat dus ook niet werken, want al die nieuwe controllers ondersteunen het ook niet.ShereKahn schreef op 04 augustus 2002 @ 10:56:
Kvin het wel beetje weird dak dan al die tijd op me EPoX 8k7a+ gezellig met me dvd-rom drive heb lopen spelen, werkte echt harstikke mooi! Kvin natuurlijk wel ff mooi shit dat dat dus nu niet meer blijkt te kunnen, naja, moek maar een pci ide kaartje halen
waarom moet het idd persee op zo'n apparte controller? en kan het niet gewoon op de standaart controller van je mobo?
Onder Linux kan ik gewoon bij de raw devices van een promise RAID controller komen, dus lijkt me dat het wel mogelijk is om een RAID controller als IDE controller te gebruiken.
MSI heeft een Promise fastTrak100 chip op je bord gesoldeerd, en op bijvoorbeeld de MSI 6330 V3 LE kan je em ook in U100 modus zetten. Kijk of je zo'n jumper hebt, anders zit er niets anders op dan iemand zoeken die een U100 BIOS voor je wil hacken zodat ie zonder gedonder op je FastTrak wil werken.
MSI heeft een Promise fastTrak100 chip op je bord gesoldeerd, en op bijvoorbeeld de MSI 6330 V3 LE kan je em ook in U100 modus zetten. Kijk of je zo'n jumper hebt, anders zit er niets anders op dan iemand zoeken die een U100 BIOS voor je wil hacken zodat ie zonder gedonder op je FastTrak wil werken.
je kan die controllers idd als gewone ide controller gebruiken. daar hoef je niet eens een jumper voor om te zetten._JGC_ schreef op 04 augustus 2002 @ 14:56:
Onder Linux kan ik gewoon bij de raw devices van een promise RAID controller komen, dus lijkt me dat het wel mogelijk is om een RAID controller als IDE controller te gebruiken.
ze ondersteunen alleen geen atapi devices meer. gewone ide schijven kan natuurlijk nog wel.
vroeger op oude highpoint/promise controllers werkte dit wel, maar omdat er blijkbaar nogal wat problemen waren hebben ze dit gedisabled.
wat boeit het trouwens? wie heeft er nou meer dan 4 atapi dingen in z'n pc hangen?
dvd
writer
zip
dan ben je er al...
HDD1
HDD2
CDRW
ZIP
en waar moet mn CD-ROM dan heen? Op de SCSI bus, want het is een Plextor.
toen ik nog RAID had, had ik zoiets van: "bah, amper winst, veel geflikker en werkt niet lekker met Linux".
Nu ik geen RAID meer heb: "Bah, al mn IDE kanalen vol, die DVD speler ligt hier ook nog steeds te verrotten omdat er geen plaats meer is"
HDD2
CDRW
ZIP
en waar moet mn CD-ROM dan heen? Op de SCSI bus, want het is een Plextor.
toen ik nog RAID had, had ik zoiets van: "bah, amper winst, veel geflikker en werkt niet lekker met Linux".
Nu ik geen RAID meer heb: "Bah, al mn IDE kanalen vol, die DVD speler ligt hier ook nog steeds te verrotten omdat er geen plaats meer is"
Koop een los IDE controller kaartje lijkt me. Die ondersteunen vast wel atapi. Kost je alleen weer een pci slot.
die kaarten zijn op dezelfde sjips gebaseerd (highpoint/promise)Scarp schreef op 05 augustus 2002 @ 10:49:
Koop een los IDE controller kaartje lijkt me. Die ondersteunen vast wel atapi. Kost je alleen weer een pci slot.
en zullen dus ook niet gaan werken.
misschien als je nog ergens een ouwe promise ata66 kaart kan vinden?
maar het beste is gewoon je hd's op zo'n apparte kaart/controller en je atapi devices aan je normale ide poorten. niks aan het handje
Pagina: 1