[Flash]Lijn met randen?

Pagina: 1
Acties:

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:20

Midas

Thunderbirds are go!

Topicstarter
Ik ben bezig met een plattegrondje in Flash, maar het wil niet helemaal lukken. Voor de wegen wil ik namelijk meerdere lijnen gebruiken; dus [lijn grijs][vulling wit][lijn grijs]. Zie op dit kaartje van de 4Daagse site wat ik nu eigenlijk bedoel (even inzoomen om het te kunnen zien).

Met rechte wegen is dit wel op te lossen met de 'Rectangle Tool', maar als je bochten en slingerwegen moet maken, dan is dat geen optie. Voor deze wegen is de 'Pencil Tool' wel handig, maar die bestaat enkel uit een lijn, en een lijn heeft dus geen rand die ik kan bewerken. Handmatig lijnen naast elkaar leggen is zeer arbeidsintensief en zal nooit helemaal 'strak' zijn.

Iemand enig idee hoe ik het bovengenoemde zou kunnen bereiken? Zie ik bepaalde opties over het hoofd. Weet iemand wellicht of er plug-ins zijn die dit mogelijk maken?

Verwijderd

je kunt het beste de plattegrond maken in illustrator en deze daarna importeren in Flash...

werkt naar mijn idee het snelst. maar je kunt ook wachten op andere reply's

Verwijderd

Wat dacht je van een dikke lijn met een dunnere lijn er overheen??

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Illustrator is inderdaad het handigste, ben je ook het snelst klaar. En zet dan alle outlines als je klaar bent om naar gevulde vlakken, anders worden ze in Flash al snel te dun of te dik bij het importeren.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:20

Midas

Thunderbirds are go!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 10:56:
Wat dacht je van een dikke lijn met een dunnere lijn er overheen??
Zeer innovatief! :) Dat werkt! Soms is het zo simpel.
_/-\o_

(*gedenkwaardig moment: * Midas gebruikt voor de eerste keer zijn eigen _/-\o_ smiley in GoT* :P )

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

ook zit er in flash de zeer handige mogelijkheid lines to fill!

Dan kan je de wegen teken met een dikke lijn -> converteren naar fill -> en met het inkpotje/linetool in één klik een outline eraan toveren.

dus het kan wel in flash...
ik denk echter dat het handiger is om het in illustrator te houden. Wanneer je namelijk gaat converteren in flash, ontaat er een vormeloze fill die zich niet fijn meer laat bewerken.
edit:
typo
Pagina: 1