• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/other/led-binclock-described.jpg

thinkgeek info

Het lijkt me wel leuk om zo'n binaire klok te hebben alleen is deze van thinkgeek alleen voor 120V geschikt. Heeft iemand een dergelijke klok gezien die hier wel gewoon werkt ? ik ben wel al verschillende schema's tegen gekomen om zo'n ding zelf te maken maar ik ben bang dat voornamelijk de behuizing er nooit zo goed uit zal zien en ik heb er nu ook niet echt zin in om zo'n ding in elkaar te gaan zetten.

Ik kan natuurlijk ook gewoon 230V-120V omvormer gebruiken maar daar heb ik ook nog geen goedkope oplossingen voor gevonden.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

cosmoOo schreef op 04 augustus 2002 @ 09:28:
afbeelding

thinkgeek info

Het lijkt me wel leuk om zo'n binaire klok te hebben alleen is deze van thinkgeek alleen voor 120V geschikt. Heeft iemand een dergelijke klok gezien die hier wel gewoon werkt ? ik ben wel al verschillende schema's tegen gekomen om zo'n ding zelf te maken maar ik ben bang dat voornamelijk de behuizing er nooit zo goed uit zal zien en ik heb er nu ook niet echt zin in om zo'n ding in elkaar te gaan zetten.

Ik kan natuurlijk ook gewoon 230V-120V omvormer gebruiken maar daar heb ik ook nog geen goedkope oplossingen voor gevonden.
WOW, wat een ding, hier zou ik echt de blits mee maken op mijn werk. Zou er ook graag meer info over willen hebben, desnoods houden we een inkoopactie voor onderdelen ;)

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Het word denk ik toch maar een kant en klare ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.csgnetwork.com/bclock.gif

http://www.csgnetwork.com/binclockschnpl.html

20*350ZO45°

• HermeS
  • Laatst online: 02-03 15:52
Als iemand besteld, doe ik ook mee, ik zou graag deze willen kopen (ook al is hij wel flink duurder dan die gast in norwegen).
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/front/binary-watch.jpg
http://www.thinkgeek.com/stuff/gadgets/594f.shtml

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 20:36

Twhomp

Stayin' Alive

verhuistrafo van 220/230-110/120 ???

Die zijn er voor €10 à €15

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Als iemand besteld, doe ik ook mee, ik zou graag deze willen kopen (ook al is hij wel flink duurder dan die gast in norwegen).
die is toch maar $44,- bij thinkgeek en $40 bij die noor zelf dacht ik. Ik wel best bij die noorse site bestellen maar kan daar niet echt uitvinden hoeveel shipping zou worden.
verhuistrafo van 220/230-110/120 ???

Die zijn er voor €10 à €15
En waar kan je die dan kopen ? bij conrad kon ik ze iig niet vinden.

• HermeS
cosmoOo schreef op 04 augustus 2002 @ 13:35:
[...]

die is toch maar $44,- bij thinkgeek en $40 bij die noor zelf dacht ik. Ik wel best bij die noorse site bestellen maar kan daar niet echt uitvinden hoeveel shipping zou worden.
hmm je hebt gelijk zie ik. Ik heb me vergist, ik dacht namelijk dat het 30 dollar was.
Die 4 dollar valt mee, ik geloof dat het bij die Noor wel inc. verzend kosten is.

Als ik een CC had zou ik hem al gekocht hebben. Ik hoop op een inkoop actie, waaraan ik mee kan doen.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ga denk ik maar zo'n horloge kopen, echt wreed zo met die blauwe LED's op de achtergrond, ik maak dan echt helemaal de blits ;) Probleem is dan de wijzerplaat me veel te groot lijkt voor mijn pols, heeft iemand afmetingen van de wijzerplaat, of een foto met de pols erbij zodat ik kan vergelijken. Indien het me iets lijkt bestel ik er direct één via die noor, kost slechts $40 waarschijnlijk inc. shipping.

20*350ZO45°

• HermeS
Richard schreef op 04 augustus 2002 @ 16:10:
Ik ga denk ik maar zo'n horloge kopen, echt wreed zo met die blauwe LED's op de achtergrond, ik maak dan echt helemaal de blits ;) Probleem is dan de wijzerplaat me veel te groot lijkt voor mijn pols, heeft iemand afmetingen van de wijzerplaat, of een foto met de pols erbij zodat ik kan vergelijken. Indien het me iets lijkt bestel ik er direct één via die noor, kost slechts $40 waarschijnlijk inc. shipping.
welke bedoel je?

Die noor (ik neem aan deze: http://www.rsi-digital.com ) heeft geen horloge met blauwe ledjes?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

HermeS schreef op 04 augustus 2002 @ 16:59:
[...]
welke bedoel je?

Die noor (ik neem aan deze: http://www.rsi-digital.com ) heeft geen horloge met blauwe ledjes?
Huh :? Die van die noor en van thinkgeek zijn hetzelfde, op thinkgeek staat:
Here's an image showing the blue luminescent backlighting, and another image showing standard display mode.
en bij die noor kun je in dit testvenstertje ook spelen met het blauwe lampie:
http://home.online.no/~terje-ss/rsi/real/op.htm

Als je bedoelde dat ie geen LED heeft, heb je natuurlijk gelijk, maar het geeft iig wel blauw licht ;)

20*350ZO45°

• HermeS
oeps, ja nu zie ik wat je bedoelt (wist niet dat ie een backligth oid had).

Als -eventuel- gaat bestellen, zou je er dan ook eentje voor mij willen bestellen?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

HermeS schreef op 04 augustus 2002 @ 18:33:
oeps, ja nu zie ik wat je bedoelt (wist niet dat ie een backligth oid had).

Als -eventuel- gaat bestellen, zou je er dan ook eentje voor mij willen bestellen?
Hè, ik heb net voordat ik met de trein meemoest net de mijne besteld, dus je bent net te laat, vraag het anders effe aan iemand die ook nog gaat bestellen.
Waar ik wel een beetje van baal is dat ik nog steeds géén bevestiging heb gehad van de Noormannen ;)

20*350ZO45°

• HermeS
Richard schreef op 04 augustus 2002 @ 20:43:
[...]

Hè, ik heb net voordat ik met de trein meemoest net de mijne besteld, dus je bent net te laat, vraag het anders effe aan iemand die ook nog gaat bestellen.
Waar ik wel een beetje van baal is dat ik nog steeds géén bevestiging heb gehad van de Noormannen ;)
jammer :( .

Verwijderd

hoe de f0k wil je daarop lezen hoe laat het is :?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Jij wilt zeggen dat je ook in het dagelijks leven nog steeds met een tien-tallig stelsel werkt ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

ik kan aan die ledjes of die eenen en nullen niet zien hoe laat het is hoor, ik gebruik liever me gewone horloge met wijzerplaat :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:02:
hoe de f0k wil je daarop lezen hoe laat het is :?
Het is oh zo simpel:
code:
1
2
3
 00001
110000
100101

1e getal = 32 waard
2e getal = 16 waard
3e getal = 8 waard
4e getal = 4 waard
5e getal = 2 waard
6e getal = 1 waard

Optellen geblazen dus:

code:
1
2
3
 00001 = (1*1)= 1
110000 = (1*32)+(1*16)=48
100101 = (1*32)+(1*4)+(1*1)=37

Oftewel: 01:48:37

En echt je leert het zo snel, op de lange duur kan je echt zo snel klokkijken als met een gewoon horloge. Ik raadt je wel aan er direct 10 te bestellen want als je het eenmaal gewend bent, en je moet weer over op een ander horloge omdat de zaak failliet is, en je huidige stuk is, ben je de pineut.

20*350ZO45°

• HermeS
Dat klokje is voor beginners of mensen welke moeite met rekenenen hebben aangezien hij hij twee rijen gebruik voor 1 getal (dus 2x3), dat terwijl die watch maar 1 rij per getal gebruikt.

Maar ja dat heb je (lijkt mij) zo onder de knie. Ik hoop echt dat er iemand nog iets gaat bestellen en voor mij ook wat wilt bestellen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Pff.. simpel schemaatje..
wat hebben ze gedaan: een drietal counters met BCD-output die normaal ookal in een semi-discreet opgebouwde klok zitten (maar normaal elk een BCD-to-7-segment-IC aansturen), en de LED's gewoon direct aan die BCD-output geknoopt. :)

Dit kan je in TTL of in CMOS bouwen: voordeel van CMOS is dat die een breder spanningsbereik hebben.

* Kaj. gaat Display eens ff bellen :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-03 00:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hmm, leuk projectje om eens te gaan solderen. Maar eerst mijn Nixie Clock (zie topic in CME) afmaken.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kaj. schreef op 05 augustus 2002 @ 15:24:
[...]
Pff.. simpel schemaatje..
wat hebben ze gedaan: een drietal counters met BCD-output die normaal ookal in een semi-discreet opgebouwde klok zitten (maar normaal elk een BCD-to-7-segment-IC aansturen), en de LED's gewoon direct aan die BCD-output geknoopt. :)

Dit kan je in TTL of in CMOS bouwen: voordeel van CMOS is dat die een breder spanningsbereik hebben.

* Kaj. gaat Display eens ff bellen :)
* Richard gaat Kaj eens ff bellen :)

20*350ZO45°

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Richard schreef op 05 augustus 2002 @ 15:36:
[...]

* Richard gaat Kaj eens ff bellen :)

Succes; ik sta niet in het telefoonboek. :P
Overigens vergt dit schema wel enige aanpassing: hij is gebaseerd op het 60Hz spanningsnet in de Verenigde Staten; dat hebben wij hier niet (50Hz hebben wij) en dat betekent dus dat je de koppeling met de laagspanningskant van de trafo die via een poortje van de 74HC14 aan de CD4040 hangt, moet vervangen door een klein kristaloscillatortje.
No big deal, je kunt er zelfs een kant-en-klaar geval voor gebruiken; moet je de zaak wel ff wat vaker delen dan door tien, zoals met de 4040 is gedaan. :)

Volg je het nog? ;)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
sebastius schreef op 05 augustus 2002 @ 15:27:
Hmm, leuk projectje om eens te gaan solderen. Maar eerst mijn Nixie Clock (zie topic in CME) afmaken.
Zou ik niet doen. Ze gebruiken daar nl. de 60hz. van het lichnet als referentie, en wij hebben hier 50hz.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

^^^^KICK^^^^

20*350ZO45°

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ziet er leuk uit, maar niet te doen voor mij

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

RekZ schreef op 08 augustus 2002 @ 16:01:
ziet er leuk uit, maar niet te doen voor mij
Waarom niet (als ik vragen mag)?

20*350ZO45°

• RekZ
  • Niet online
Omdat ik dan eerst helemaal moet gaan uitrekenen hoelaat het is, en ik het liever gewoon "zie".
Als je het een tijdje gebruikt zal het uiteraard vanzelf wel sneller gaan met omrekenen, maar ik wil liever de tijd gelijk "zien"

Kortom: te lastig/te moeilijk voor mij

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:47
Om bij thinkgeek een inkoop actie te houden lijkt mij wel wat wat er zijn heel veel leuke spulletjes daar te halen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• crashtestdummy
  • Laatst online: 09:02

crashtestdummy

Ajoeto member

Richard schreef op 04 augustus 2002 @ 16:10:
Heb al een paar maanden een zilveren. Echt heel cool. Normaal een is de LCD wijzerplaat niet verlicht, met donkergrijze cijfers. Met een druk op de knop zet je de achtergrondverlichting (even) aan en lichten de cijfers fel blauw op.

Afmeting: diameter 40 mm, dikte 11 mm.

Helaas geen digicam om 'm aan de pols te showen.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

crashtestdummy schreef op 09 augustus 2002 @ 20:20:
[...]

Heb al een paar maanden een zilveren. Echt heel cool. Normaal een is de LCD wijzerplaat niet verlicht, met donkergrijze cijfers. Met een druk op de knop zet je de achtergrondverlichting (even) aan en lichten de cijfers fel blauw op.

Afmeting: diameter 40 mm, dikte 11 mm.

Helaas geen digicam om 'm aan de pols te showen.
Wow, echt bedankt. Ik heb ondertussen ook de zilveren besteld bij die Nooren. Ik heb nog steeds geen bevestiging, en als ik per mail om een bevestiging vraag, hoor ik ook al niets :(

Die diameter van 40mm en een dikte van 11mm vallen opzich wel mee, mijn Seiko is 40mm bij 12mm. Op het plaatje lijkt het ding namelijk verschrikkelijk groot.

Als ik 'm heb, scoor ik wel effe foto's voor jullie.

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Eindelijk hoor ik wat van de noren:
Dear Richard

I have receive your order confirmation and the paynet receipt
to day on the august 12, and will expedited a.s.a.p.

Best regards
RSI Information Desk
Maryon

20*350ZO45°

• Koesper
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:07

Koesper

Matched: Blah blah

Ik heb hem inmiddels besteld,
alleen nog even ophalen bij de gozer waar hij is afgeleverd (en weer een bergje andere leuke spulletjes)
inmiddels mn derde thinkgeek levering trouwens..
:9~ :9~ :9~ :9~

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

• xonide
  • Laatst online: 25-11-2025
is het mogelijk om hier een inkoop aktie van te houden? .. het is toch wel een heel er interesant ding :)

-

• Koesper

Koesper

doe je best zou ik zeggen!

toen ik hem bestelde was hij net uit stock, maar binnen een week hebben ze kennelijk nieuwe binnen gekregen ofzo...

maar als je een inkoop actie gaat doen, zou ik het over heel thinkgeek.com doen.
zo heb ik ik dus nu al 3x de verzendkosten gedeeld samen met een vriend van me, scheelt toch weer een hoop!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ik ga zo'n binaire clock bestellen als verjaardagskadootje voor me pa! :D

• HermeS
Richard: heb jij je watch al binnen? en zoja hoe bevalt hij?

Ik heb eindelijk een geldig en legaal CC nr kunnen bemachtigen >:) .

• xonide
heb geen cc.. als iemand er eentje gaat bestellen. is het dan mogelijk dat ik er eentje mee bestel?

-

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

HermeS schreef op 18 september 2002 @ 21:45:
Richard: heb jij je watch al binnen? en zoja hoe bevalt hij?

Ik heb eindelijk een geldig en legaal CC nr kunnen bemachtigen >:) .

Hij bevalt goed, ondanks dat ik 'm nog niet aan heb gedaan. Ik vind 't eigenlijk een beetje zonde 'm 'm gelijk te slopen op mijn werk. De blauwe lampies erachter zijn echt vet.
Het alarm is in verschillende "beltonen" in te stellen.
Als je op de knop "binary vs. normal" drukt, krijg je de normale tijd te zien. Dit "floept" niet zomaar in 1 klap in elkaar over, maar "scrollt" op 1 of andere zeer mooie manier in elkaar.

(Deze post, post ik naar aanleiding van je mailtje HermeS)

20*350ZO45°

• xonide
ik wil er ook een :) deze dingen worden zeker niet verkocht in nl?

-

• HermeS
xonide schreef op 19 september 2002 @ 18:08:
heb geen cc.. als iemand er eentje gaat bestellen. is het dan mogelijk dat ik er eentje mee bestel?
Iemand gaat er voor mij volgende week eentje bestellen.
Als de cc van mij zelf geweest was had ik er eentje voor je bij gedaan, hij is echter niet van mij :( .

RIchard: bedankt, ik ga er defintie ook eentje kopen.

• Koesper

Koesper

Kheb um binnen!!!

de powersupp. is een 9v adaptertje (die dus van 110v naar 9v (150mA) gaat)

zou ik een 'nederlandse' 9v adapter hier gewoon aan kunnen hangen?
en waar moet ik dan op letten? moet ie exact 150mA zijn of is iets meer/minder ook geen probleem?
(en ik moet natuurlijk zorgen dat de polariteit klopt, maar dat staat niet op de verpakking.. dus das ff gewoon proberen..)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Casman schreef op 23 september 2002 @ 02:45:
Kheb um binnen!!!

de powersupp. is een 9v adaptertje (die dus van 110v naar 9v (150mA) gaat)

zou ik een 'nederlandse' 9v adapter hier gewoon aan kunnen hangen?
en waar moet ik dan op letten? moet ie exact 150mA zijn of is iets meer/minder ook geen probleem?
(en ik moet natuurlijk zorgen dat de polariteit klopt, maar dat staat niet op de verpakking.. dus das ff gewoon proberen..)
adapter mag gewoon meer als 150mA zijn. maar iig niet veel minder. ik zou ook niet gewoon gaan proberen wat de polariteit is, gewoon even meten met een multimeter en je weet het zeker.

maar dat is wel handig dat er gewoon zo'n externe adapter bij zit. dan heb je iig geen dure verhuistrafo nodig maar met zo'n simpel 9V adaptertje moet het lukken.

• Koesper

Koesper

thanx cosmo0o, ga ik proberen
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.
guess welk tshirt ik nu aan heb :-)

• Koesper

Koesper

grr.. een gewone 9v adapter werkt niet, want het is niet 9v DC maar AC!
dus ik heb alsnog maar een verhuistrafo gekocht.. :-(

maaaaaar hij is echt ontzettend cool! als je hem aanzet dan gaan de lampjes ook eerst knipperen enzo (1 horizontale rij gaat aan, dan de rij er boven, enz..)

en binnen een kwartier kon ik de tijd lezen in een seconde of 10, dus dat viel me ook reuze mee!

enige waar ik een beetje mee zit is dat ik het idee heb dat ie ontzettend niet op tijd loopt.. kan me vergissen (is vrij makkelijk met dit ding) maar volgens mij is hij in een nacht tijd een uur achter gaan lopen... maar ik check hem vanavond gewoon weer...

ennieweey, hij is cool!

Verwijderd

Dit is natuurlijk wel wreed om in de voorkant van je case te douwen :P

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Casman schreef op 24 september 2002 @ 10:40:
grr.. een gewone 9v adapter werkt niet, want het is niet 9v DC maar AC!
dus ik heb alsnog maar een verhuistrafo gekocht.. :-(

maaaaaar hij is echt ontzettend cool! als je hem aanzet dan gaan de lampjes ook eerst knipperen enzo (1 horizontale rij gaat aan, dan de rij er boven, enz..)

en binnen een kwartier kon ik de tijd lezen in een seconde of 10, dus dat viel me ook reuze mee!

enige waar ik een beetje mee zit is dat ik het idee heb dat ie ontzettend niet op tijd loopt.. kan me vergissen (is vrij makkelijk met dit ding) maar volgens mij is hij in een nacht tijd een uur achter gaan lopen... maar ik check hem vanavond gewoon weer...

ennieweey, hij is cool!
dat zou wel vervelend zijn want dat verklaart ook dat hij op 9V ac loopt. dan bepaalt hij de tijd dus aan de Hz van het stopcontact en dat is hier in NL 50hz en amerika 60hz.

dus dan zou hij zo 17% langzamer moeten lopen volgens mij.

probleem is dat daar volgens mij niet zoveel aan te doen is. je kan niet zomaar 50hz omvormen naar 60hz dacht ik.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

GAAAAAF!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://home.online.no/~terje-ss/rsi/real/bilde.jpg
http://www.thinkgeek.com/stuff/gadgets/594f.shtml

dat binaire horloge moet ik gewoon hebben! :9 :9 :9 (de silver versie offcouse)

creditcard mensen aanwezig om gezamenlijk te kopen? ik heb er geen ;(

• Koesper

Koesper

die 17% zou volgensmij wel eens kunnen....
damn dat is balen zeg!

• Koesper

Koesper

www.anelace.com (de fabrikant)

Special options

- 24 hour clock: To activate the 24 hour mode (e.g. 11 PM = 23:00:00), hold in the H button when applying AC power to the unit (i.e. when plugging the power unit into the AC power socket.)
- 50 Hz operation: In an area supplied by a 50 Hz AC line frequency, hold in the M button when applying AC power to the unit.
=> WARNING: Be sure that the line voltage is 120V.
- To activate both 24 hour clock and 50 Hz operation, hold in both the H and M buttons while plugging in the power unit.

opgelost!!!!

ghehehehe
happy happy joy joy!

[ Voor 0% gewijzigd door Koesper op 25-09-2002 08:55 . Reden: stonden vage kwootjes om de H & M heen, waren html codes geworden ]

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
mooi dat het toch werkt. ga er denk ik ook nog wel eens 1 bestellen, ik heb wel al zo'n horloge en ik vind dat systeem eigenlijk leuker (gewoon het uur in binair ipv de 2 cijfers van een uur binair, is wat moeilijker lezen maar dat is juist wel leuk).

• xonide
Als je er eentje gaat bestellen. is er dan een mogelijkheid dat je er 2 besteld? eentje voor mij dus? heb zoals een paar posts hierboven te lezen is geen cc.

zou echt helemaal te gek zijn

-

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

xonide schreef op 25 september 2002 @ 16:23:
Als je er eentje gaat bestellen. is er dan een mogelijkheid dat je er 2 besteld? eentje voor mij dus? heb zoals een paar posts hierboven te lezen is geen cc.

zou echt helemaal te gek zijn
* jwbagger too ;)

zie mn sig en een aantal posts hierboven ;)

zou ik zeer dankbaar voor zijn _/-\o_

• xonide
delen we de bezorgkosten onder ons 3en.. is nog voordeliger ook :) _/-\o_

-

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

precies! :) dus cosmoOo zie je dat zitten? plz? :> _/-\o_

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik wil best wat extra bestellen, verzendkosten lopen dacht ik vrij snel op als je meer besteld dus of het echt veel goedkoper wordt weet ik niet. probleem is alleen dat ik nu vrij weinig geld heb en zo'n klok ook nu niet echt nodig heb. maar ik denk dat ik binnen een maand wel ga bestellen, Als ik ga bestellen dat meld ik dit wel in dit topic.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

cosmoOo schreef op 27 september 2002 @ 08:43:
ik wil best wat extra bestellen, verzendkosten lopen dacht ik vrij snel op als je meer besteld dus of het echt veel goedkoper wordt weet ik niet. probleem is alleen dat ik nu vrij weinig geld heb en zo'n klok ook nu niet echt nodig heb. maar ik denk dat ik binnen een maand wel ga bestellen, Als ik ga bestellen dat meld ik dit wel in dit topic.
topic added to bookmarks :)

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
/me vindt het ook een stoer ding, maar vraagt zich af of het niet goedkoper kan.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

krijg via react:
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/alert.gif Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!
maar ondanks dat toch maar ff schoppen, want:
cosmoOo schreef op 27 september 2002 @ 08:43:
;)

hoe staan de zaken er nu voor? :)

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
hmmz, cosmoOo lijkt het topic niet echt bij te houden.....

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

nee, inderdaad :'(

cosmoOo, laat eens wat van je horen, jongen! ;)

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 21:42
Voor de zelfbouwers, op circuits online zijn we bezig om er zelf 1 te gaan bouwen, zie Gave klok

Deze zal gebaseerd zijn op een pic 16f84 microprosessor(elke ongeveer 10 euro kost).

Check dat topic voor de voortgang :)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• xonide
dus jij gaat ze maken dan en dan kunnen wij ze bij jouw kopen? :D

-

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 21:42
xonide schreef op 30 oktober 2002 @ 13:41:
dus jij gaat ze maken dan en dan kunnen wij ze bij jouw kopen? :D
Zou kunnen, maar het is veel leuker om hem zelf te maken, eerst een pic-programmer en dan die clock :)
Het is iig goedkoper om hem zelf te gaan maken, en je hebt de problemen met het aantal hz niet van de netspanning, waarschijnlijk gaat ie gewoon op een inter kristal werken.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

j_iscool schreef op 30 oktober 2002 @ 13:32:
Voor de zelfbouwers, op circuits online zijn we bezig om er zelf 1 te gaan bouwen, zie Gave klok

Deze zal gebaseerd zijn op een pic 16f84 microprosessor(elke ongeveer 10 euro kost).

Check dat topic voor de voortgang :)
...maar dat is niet een zelfbouw-horloge ;)

cosmoOo laat dan toch wat van je horen! ;)

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

laatste kick om cosmoOo wakker te schoppen....

als je nou nog niet reageert/wil reageren, stert het topic wel naar beneden...

wel lullig als je toezegt te kunnen kopen, en dan nix meer van je laat horen :{

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hoewel niet binair is de mijne wel Decimaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tooms/ftp/got/klok.jpg

Deze draait nu al ruim 15 jaar :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:47
Sinclair schreef op 02 December 2002 @ 21:15:
Hoewel niet binair is de mijne wel Decimaal.

[afbeelding]

Deze draait nu al ruim 15 jaar :)
Moet je hem ook wel eens bijstellen (zomer/winter tijd niet mee gerekend)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

klaasbram schreef op 02 december 2002 @ 22:28:
[...]

Moet je hem ook wel eens bijstellen (zomer/winter tijd niet mee gerekend)
De klockfrequentie komt van de 50Hz wisselspanning, hiermee blijft de klok op tijd lopen omdat ze dat bij de energiebedrijven goed bijhouden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1