Videokaart wordt echt extreem warm

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Mijn Gainward GeForce 3 (golden sample) wordt echt veel te heet. Wanneer ik mijn vinger er 1 sec ophoud moet ik em terug trekken vanwege de hitte. En ik ben niet eens aan het gamen. De koeler draait verder gewoon goed volgens mij. Iig als ik m'n vinger ertegen houd dan voel ik wel dat ie draait. Echt niet normaal, ik raakte hem net nog es aan. Het doet gewoon echt veel pijn als ik em er 1 sec ophoud, dat lukt gewoon bijna niet eens. Vandaag of morgen ben ik bang dat m'n kaart het gaat begeven ofzo, vroeger werd ie nooit zo heet.

Wat kan ik hieraan doen :? Andere koeler erop lijkt me ook lastig gaan? Andere heatsink erop wil ik niet gaan doen, mij te link.

Verwijderd

heb je de kaart ge OC'ed?

doet de fan op de kaart het wel?

je kunt proberen er een blorb (blue orb) en betere heatsinks op te zetten..

Verwijderd

Ik heb een Club-3D GeForce 2 MX400 64 MB en de temp daarvan als het systeem gewoon draait is 62 C, tijdens een stevig potje MoHaa liep dit met de warme dagen op tot 81 C.
Nou moet ik wel zeggen dat op deze kaart alleen een Heatsink zit en geen Fan.
(De temp wordt gemeten door mijn Tt Hardcano 5).

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hang er ff een 80 bij 80 fannetje naast, wil wel eens helpen.

• benchMarc
  • Nu online
Kaart is niet overgeklokt. Vroeger kon ik ermee 3dmarken op 250/530. Nu haal ik de 220 niet eens meer :/

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Cooler vervangen en andere heatsinks op je memory. Lijkt mij de enige oplossing.

• benchMarc
  • Nu online
Ik snap alleen niet waarom ie nu zo erg heet wordt. Vroeger was dat nooit het geval. De memoryheatsinks zijn ook al heet, is nooit zo geweest. Hoe kan dat :?

Verwijderd

Maak je niet zo'n zorgen, dit klinkt vrij normaal hoor... gewoon je vingers er niet op leggen.

• benchMarc
  • Nu online
Dat ie nu de 220 met overklokken niet meer haalt en vroeger de 250 wel haalde is ook nix om zorgen over te maken :?

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Soms draait de fan van mn videokaart niet als ik mn comp opstart, maar na een tikje op de fan draait ie weer. (mijn heatsink wordt dan extreem warm idd) Volgens mij gewoon een beetje olie erbij doen. :P

Ontopic:
Ik weet niet hoe het komt dat je kaart vroeger niet zo warm werd, maar het enige wat je kan doen is heatsink vervangen en een fan erbij doen. Als je niet durft je heatsink te vervangen dan zit er niks anders op dan hopen dat de kaart in de garantie periode kapoet gaat. >:)

Verwijderd

kan dit een lichte vorm van slijtage zijn ?? heatsink pakt niet meer goed tegen de chipset aan?

• benchMarc
  • Nu online
Ook het geheugen wordt warm en dat staat niet in verbinding met de gpu. Vroeger was het geheugen nooit echt heet, maar nu dus wel. Volgens mij is het algemene slijtage ofzo.

Verwijderd

Word je heatsink nog wel warm dan? Anders ff afhalen en een andere erop, of er gewoon even beter opplakken met de - koelpasta in het midden en secondelijm in de hoekjes - truc :P

Post 1250 :)

Verwijderd

benchMarc schreef op 04 augustus 2002 @ 17:21:
Ook het geheugen wordt warm en dat staat niet in verbinding met de gpu. Vroeger was het geheugen nooit echt heet, maar nu dus wel. Volgens mij is het algemene slijtage ofzo.
Wat is de temp van je case.
Anders zoals er al gezecht word een ander heatstink op de gpu doen en mem heatstinkjes maken

• benchMarc
  • Nu online
Temp case is 32 graden ofzo geloof ik. Valt nog mee. Maar hij moet gewoon goed werken zonder te heet te worden met een standaard heatsink. Dat ik nu niet eens meer op de 220 kom is toch niet goed of wel dan? Vroeger haalde ik vlot 240.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49
Wat ook nog wel eens wordt vergeten om een keer het stof er uit te halen, ben je misschien al heel lang zonder kap aan het gamen ofzo?
Check toch maar ff op je fan niet helemaal vol zit met stof, heb ik ervaring mee :7
Pagina: 1