[firewall] Wat doet tiny ?

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Hallo,

Dit is niet zozeer een troubleshooting alswel een vraag. Ik had de tiny personal firewall. Ook heb ik thuis een netwerkje liggen, waardoor ik enkele mappen geshared heb.

Toen ik vandaag thuis kwam stonden er een aantal vreemde files op de pc, welke virii bleken te zijn. Ook stond er opeens een trojan op, dus de hele boel was mis. Tiny personal firewall stond nog gewoon aan, dus ik dacht dat het iemand op m'n ftp geweest moest zijn.

Ik m'n computer nakijken met languard, en inderdaad. Alles stond open. Alles was te zien. Naam, printer, services, je kan het zo gek niet bedenken. Er was meer informatie te zien daar, dan dat ik hier zo 1 2 3 kan opvragen. (En dat is niet sarcastisch bedoeld, maar letterlijk.)

Ik dacht toch wel dat alles dicht zat, en kon ook eigenlijk niets anders bedenken om het lokale netwerk (en m'n eigen computer) te scheiden van de buitenwereld. Helaas werkt de search momenteel (hoop ik) niet hier, dus ik vanaf een jaar geleden topics zoeken (handmatig) waar iets in zou kunnen staan.

Okee, dat had ik vrij snel gevonden. Ik heb nu de KERIO personal firewall, welke erg veel lijkt op een broer van de tiny personal firewall. (Zal ook vast zo zijn.) Nu heb ik mijzelf opnieuw gescand met languard en wat schertst mijn verbazing : niks! 'No computer found at this adress'. Firewall uitgezet even, en opnieuw gescand voor een dubbelcheck, en ja hoor. Weer de hele mikmak open en bloot te benaderen, verwijderen, schrijven etc. Ik de firewall weer aan, en inderdaad : no computer was found at this adress.

Nu is het vreemde, dat ik dacht dat tiny echt een firewall was die dit soort verkeer tegen hield enzo. Ik hoorde eigenlijk ook alleen maar goede dingen over tiny, of heb ik soms iets gemist?

Na dit lange relaas mijn uiteindelijk vraag (buiten opmerkingen die niet in de vraag passen van jullie kant) : Lag dit aan mijn instellingen, of is tiny gewoon zo brak? Nu, om 2:52 kan ik eindelijk met een gerust hard de computer aan laten staan, en lekker gaan slapen... pffff

_/-\o_ Kerio _/-\o_

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tiny = Kerio

En ja het lag waarschijnlijk aan je instellingen ik heb het noch met Tiny noch met Kerio gehad.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Kweet niet hoe groot je thuisnetwerk is maar ikzelf gebruik ISA server van Microsoft. Ik wil nooit iets anders meer :)

Die-hard Brexiteer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
Draait die isa ook onder nt of is het alleen 2000 en kun je daarmee bandbreedte beperken want ik heb wel eens een 90 dagen versie gedownload maar daar kwam ik zo 123 niet uit en heb nu dus winroute met comsocks als socks proxy

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
raymonvdm schreef op 04 augustus 2002 @ 14:44:
Draait die isa ook onder nt of is het alleen 2000 en kun je daarmee bandbreedte beperken want ik heb wel eens een 90 dagen versie gedownload maar daar kwam ik zo 123 niet uit en heb nu dus winroute met comsocks als socks proxy
www.microsoft.com/isaserver ;)

Die-hard Brexiteer