Toon posts:

Info nodig over koeling Leadtek GF4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort krijg ik mijn waterkoelingset binnen (die van 399 euro van xxlcases), ik krijg er een GF4 koelblok bij dus dat scheelt alweer wat herrie van de ventilatoren.

Mijn vraag:
Is er iemand hier die ervaring heeft met het verwijderen van de originele koeling van een Leadtek Winfast A250 Ultra? Het is nogal een groot koellichaam wat verwijderd moet worden dus mijn vraag is eigenlijk of deze er zo af kan, of dat ik dan de helft van de chippies eruit breek omdat het vastgelijmd is en dan een erg dure kaart kapot maak?

Verder ben ik er nog niet helemaal uit of ik nu wel of niet heatsinks voor het geheugen nodig heb. Ik ben niet van plan de GF4 te overklokken, alleen mijn processor. Als ze niet te warm worden doe ik er geen heatsinks op, maar dat weet ik dus net niet.

Ter info: ik ben een newbie op het gebied van waterkoeling, ik heb de search gebruikt (3 mnd post met windows zoekfunctie geprobeerd) maar ik kom er niet helemaal uit m.b.t. de geforce koeling. Ik leer het liever niet door het eerst fout te doen in dit geval :)

Alle tips zijn welkom!

Verwijderd

die krijg je er wel af hoor, en die heatsinks op het geheugen zijn waarschijnlijk appart (lijkt aan elkaar te zitten) dus die kan je dan laten zitten, of je zaagd je heatsink stuk en plakt ztukjes op je chips... wat voor'n GF4 is het? ik denk niet dat een Ti4600Ultra het lekker doet zonder memsinks maar een Ti4200 zal het wel ff uithouden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info

Het is wel een Ti 4600, dus ik zal er dan voor de zekerheid maar wat geheugenheatsinks opzetten dan. Het koelblok zit over 2/3 van de kaart als een geheel, dus geen aparte heatsinks (of er moet onder het koellichaam nog wat extra's zitten)

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Nope ...dat ding zit gewoon met twee snellkemmen vast.
Kun je zo verwijderen en er wat anders opzetten.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Is de standaard koelbloks goed genoeg om de 4600 zelfs te O/C ?

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb een ti4200 waar ik een extra koeler opgezet heb.
En ik heb een extra koeler vlak boven de onderkant van de kaart gehangen.
Ik draai nu stabiel op 300/600 oc, maar 310/600 is ook stabiel.

Ik denk dat ik het wél gehaald zou hebben met standaart koeling,
ware het niet dat heatspreader aan de onderkant van de kaart er
nog wel eens wat losjes op kan zitten, en het geheugen niet overal raakt.

Wat iemand hier op het forum weer opgelost scheen te hebben door
er een gordijnhaak op te klemmen, waardoor hij beter blijft zitten.

Maar wellicht dat boutjes en moertjes de boel ook wat beter op hun plaats
houd dan snelklemmetjes.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Ja hoor dat kan gewoon... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/GF4-GPU.JPG
Leadtek GF4 TI-4400 (ziet er hetzelfde uit als 4600.. ;)
/me mij gebruikt Leadtek een kitspuit voor de koelprut. Wat een zooitje.. :/

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/GF4-Mem-top.JPG
Het is ff pielen met die 2 plastic klipjes, maar het kan wel... >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/GF4-Mem-bottom.JPG

v/d week al een waterblok op een TI-4600 van Roog gemaakt, volgende week bij mezelf. :Y)
Bij Roog is gewoon de hele heatsink er af, dat kan helemaal geen kwaat.
(andere merken gebruiken toch ook geen heatsinks op de mem van hun 4600)
o.a. creative, asus

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 14:42:
Ja hoor dat kan gewoon... :)

Bij Roog is gewoon de hele heatsink er af, dat kan helemaal geen kwaat.
(andere merken gebruiken toch ook geen heatsinks op de mem van hun 4600)
o.a. creative, asus
Dankjewel voor de info & foto's! Het is me nu helemaal duidelijk :)

Nou ik doe er dus geen heatsinks op. Het koelblok ziet er van binnen ook wat simpeler uit dan ik verwacht had dus dat scheelt alweer een hoop gepruts.

Verders iedereen natuurlijk ook bedankt voor het helpen, ik waardeer het zeer :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 15:09:
[...]

Dankjewel voor de info & foto's! Het is me nu helemaal duidelijk :)

Nou ik doe er dus geen heatsinks op. Het koelblok ziet er van binnen ook wat simpeler uit dan ik verwacht had dus dat scheelt alweer een hoop gepruts.

Verders iedereen natuurlijk ook bedankt voor het helpen, ik waardeer het zeer :)
Graag gedaan... :)
Suc6 met modden... ;)

En als het af is natuurlijk pics... :9

(je kan natuurlijk wel heatsinks op je memorychippies plakken...) 8)7
Pagina: 1