Core voltage problems met Abit VP6?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Tijdens CZ2 heeft iemand mijn computer even bekeken en hij merkt dat er iets mis is met vcore van beide cpu's.

Volgens MBM5 heeft VP6 twee verschillende vcore voltages. Hij is nog niet overklokt, draait op P3-700E cpu's. Beiden zijn identiek, zelfde stepping en fabriek.

Core 0 is 1,64 V (correct volgens bios) maar Core 1 is 1,57 V.

Ik heb soms last van spontane reboots met W2k Pro. Het lijkt regelmaat te kennen: zodra W2kPro 3 of 4 dagen probleemloos heeft gedraaid en ik start na die tijd IE of Mediaplayer op, dan klapt pc weg en reboot.
Andere programma's schijnen minder problemen te hebben?

Ik probeer vcore te verhogen. Met 1,7 V via bios gaat core 0 inderdaad op 1,7 V, maar core 1 loopt echter achter en sterker nog, onveranderd op 1,57 V. Duidelijk is dat core 1 niet apart aan te passen is in bios.

Dit is natuurlijk niet zo mooi. Overklokken wordt zo lastig als cpu2 niet hogere vcore krijgt. Er is misschien voltage mod voor nodig om boel goed te zetten.
Want ik hoor dat BP6 foutjes heeft gehad door verkeerde weerstand vroeger. Heeft dit VP6 ook zoiets? Het is 1 van de eerste mobo's die net uitgekomen zijn in Nederland.

Wat kan ik doen?

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Kennelijk heeft niemand flauw idee wat ik hiermee bedoel of hebben zelf geen problemen mee?

Waarom geeft MBM5 dan twee verschillende core spanningen aan?
Nagekeken op diverse sites die VP6 info hebben valt me op dat voltagemod niet of bijna niet voorkomt. Zou ik de enige zijn met dit probleem?

Dan wil ik oproep aan alle mensen die VP6 mobo hebben: Heb je zelf geen problemen met verschillende vcore spanningen? Of heb je al wat opgelost? Met nieuwe bios update?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Omdat hier weinig mensen zijn die ook zo'n VP6 hebben :?

Anyway, ook al ben ik een BP6 usertje, maar ik kan je wel vertellen dat 1,57 voor de VTT voltage staat. Als je daarvan de echte Core1 voltage wil maken, dan zou je zou in MBM instellingen bij Voltages - Voltage Configuration een andere configuratie kiezen. Bij mij heet dat gewoon 'Abit BP6'. Misschien dat je een soortgelijk optie hebt :)

Misschien overbodig: ik heb het zelf gewoon zo gelaten. Core0 en Core1 ontlopen elkaar praktisch nooit, terwijl de VTT op zich ook wel een belangrijk voltage is om in gaten te houden, zeker bij de BP6 :)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik ontdek ook dat sommige mensen instabiliteit melden met VP6 als condensatoren op VP6 minder goed functioneren. Dit probleem is wel paar keer gemeld op diverse sites. Misschien moet ik maar ook zelf mijn condensatoren vervangen.

-edit-
Mijn hoofdspanningen tonen nog geen riskante waarden aan. Dus nog geen reden om paniek te maken.
(+5V: 4,93V / +3,3V: 3,29V / +12V: 11,35V)