• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dit is vast een vraag die al 1000 keer gesteld is (Search lijkt niet te werken), en ik weet niet zeker of dit het goede forum is, maar het heeft alles met digitale fotografie te maken.

Eindelijk heb ik de Olympus C-220 zoom in bezit. In eerste instantie was ik helemaal niet zo tevreden over de foto,s die op mijn beeldscherm kwamen met dat apparaat. Maar ik heb nu gemerkt dat er veel verschil zit in de gebruikte Foto bekijk programma's.

Ik gebruik nog steeds Vueprint Pro. Al een verouderd programma, maar nog steeds erg gemakkelijk, door de handige toetsenbord/muis bediening. Ik ben er echter achter gekomen dat dit programma de foto's niet op zijn best op het beeldscherm laat zien.

Nu heb ik Picture Exhibitor gedownload en die is al een stuk beter. Maar deze heeft niet die gemakkelijke toestenbord bediening die Vueprint Pro wel heeft. Alles moet door middel van de muis.

Verder had is nog steeds een Oude ACDSee (3.0) ergens liggen. Maar ook die is niet ideaal.

Dus nu mijn vraag. Welk fotobekijk programma vinden jullie het handigst in gebruik en laat de foto's op hun best zien.
(Het gaat niet om de meest ingewikkelde bewerkingen, want daar heb ik Photoshop wel voor)

P.S. Wat maakt het een enorm verschil als je de kleuren van je computer in ware (32 bits) of Hoge kleuren (16 bits) hebt staan.

Ben nu zeer tevreden over de beeldjes die de C-220 maakt :)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:11

Flexx

This side up

Browse in Paint Shop Pro vind ik handig voor het bekijken van foto's.

Verwijderd

Wat is er mis met acdsee ? gebruik het al jaren en ben er uiterst tevreden over :?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
ifranview... gratis en lekker snel

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
ACDSee 4.0 of Irfanview ja.. Zijn toch wel 2 vd betere progs hiervoor imho..

Systeem Specs

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 07:16

PromWarMachine

Forsaken Archer

4of9 schreef op 04 augustus 2002 @ 03:03:
ifranview... gratis en lekker snel
Inderdaad! Dit is echt een tip!

Irfanview

ACDSee heb ik op de een of andere manier een hekel aan, weet niet waarom eik :?

Lview pro is trouwens ook een goede hoor! Ook lekker snel, maar niet zo mooi als Irfanview, succes!

Dividend for Starters

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
ACDSee. Maar dan niet 4.x maar een oudere... Die nieuwe suite is te fancy en dat gaan ten kost van de functionaliteit en het gebruiksgemak.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 20:23

Floor-is

5.2

ACDSee Classic :)

Bericht hierboven

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

Ik zweer bij Irfanview! Erg makkelijk en met enorm veel features voor zo'n klein programmaatje :)

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 20:31

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik hier nog ACDSee v3.1 SR-1, die nieuwe versies 4.x vind ik maar niets.. veel te veel onzin erbij.. 3.1 is snel en simpel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• te(X)en
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

CAP-Team schreef op 04 augustus 2002 @ 13:41:
Ik gebruik hier nog ACDSee v3.1 SR-1, die nieuwe versies 4.x vind ik maar niets.. veel te veel onzin erbij.. 3.1 is snel en simpel.
Inderdaad ACDSee 3.1 SR-1 is stukken sneller dan 4.x en qua functies en opties net zo goed.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
CAP-Team schreef op 04 augustus 2002 @ 13:41:
Ja ik dus ook. Even opgezocht... 3.1 build 961 heb ik.

Roeleert.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben maar gebleven bij ACDSee 2.42 hoor, heet nu gewoon ACDsee Classic dacht ik. Dit is IMO mij nog steeds de beste en snelste ACDCee versie die er is. Laadt razendsnel, is helemaal te configureren en de interface is geweldig.

Versie 3.x vond ik het meteen al een stuk trager en lomper, en van wat ik ervan gezien heb is dat alleen maar nog erger geworden met versie 4.

Zoek je een gratis viewer dan moet je zeker IrfanView eens proberen.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Nergens last van qua snelheid met ACDSee 4.0 hiero...
Zal toch wel iets met jullie pc's niet goed zitten waarom t zo slecht loopt }) }) })

Systeem Specs

Verwijderd

gewoon irfanview!

echt ideaal programma... gebruikte vroeger veel acdsee, maar sinds ik irfanview ontdekt heb, wil ik niet meer anders :)

Verwijderd

IrfanView is inderdaad een superhandig progje. Ook voor het maken van slideshows die je eventueel kunt opslaan als executable.

• te(X)en
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Occy74 schreef op 04 augustus 2002 @ 16:48:
Nergens last van qua snelheid met ACDSee 4.0 hiero...
Zal toch wel iets met jullie pc's niet goed zitten waarom t zo slecht loopt }) }) })
Installeer 3.1 maar eens, zul je zien dat het nog veel sneller kan >:)
Verwijderd schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
gewoon irfanview!

echt ideaal programma... gebruikte vroeger veel acdsee, maar sinds ik irfanview ontdekt heb, wil ik niet meer anders :)
Op een of andere manier vind ik het niet echt prettig werken, maar waarom weet ik eigenlijk niet :)

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Irfanview is een mooi programma. Handige bediening. Moet nu de verdere functies nog even ontdekken.

Picture Exhibitor laat de foto's nog net iets mooier zien. Maar dat komt waarschijnlijk door de half-tone functie (links-boven in beeldscherm)

Heeft Irfanview ook nog van dit soort instellingen?
Pagina: 1