Libretto 30 ct probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-08 00:25

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
om een lang verhaal kort te maken

"ik heb een libretto 30 ct gekregen"
maar weet niet wie de eigenaar is, hij is op LEGALE weize verkregen
(wazige constructie, werk)

Afbeeldingslocatie: http://stefkes.dnsq.org/ronald/images/libretto30.jpg

hier een url van specs
http://www.geocities.com/...y/Platform/2697/spec.html

het geheugen is ooit in een donker verleden uitgebreid naar 20 mb
en de harddisk bevat 750 mb (jipieeeeee) ;)

ik ben naar display in eindhoven gegaan, en daar een adapter gekocht, (15 volt, 1 ampere) ze hebben hem daar netjes voor me aangesloten, en het librettootje, deed het perfect.

ik kom thuis, en sluit die libretto aan, kloot een beetje, sluit hem af.
ik denk, hmmzzz, ik laadt hem op!, dat gedaan half uurtje ofzo, en wilde ik hem weer aanzetten. MAAR, er knipperde alleen een oranje lampje op de libretto, ikke een manual gedownload op internet, en blijkt dat als het oranje lampje brandt, dat die batterij van die libretto opgeladen moet worden.

evenlater brandde er helemaal niks meer, hij heeft het een half uur gedaan :(

ik heb met een multimeter de adapter gemeten, en er kwam netjes 15,46 volt uit. Nouh, aangezien we toch niks te verliezen hadden, hebben we de accu ff opengemaakt, als ie open is, zie je 3 blauwige batterijen achter elkaar zitten, en als je die meet komt daar 7,60 volt uit ofzo, de helft van wat hij moet leveren.
ideaal, een accu die je gewoon kunt openen, aan de accu te zien is hij vaker open geweest...

nou is mijn vraag.

is er iemand met een libretto, die even kan testen of de libretto het zonder accu doet, met adapter.

mijn theorie:

die libretto heeft een half jaar tot jaar stilgelegen, de batterijen zullen waarschijnlijk "leeg/kapot" geweest zijn en konden niet meer opladen
aangezien hij een half jaar stil gelegen heeft, "gaf hij nog z'n laatste zucht" en zijn die batterijen nu helemaal finito. slaat dit ergens of ? of is dit bull

maar nu hoef ik alleen te weten of dat ding het bij iemand anders zonder accu het wel doet, zo nee, heb ik een dik probleem ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BitByter op 04-08-2002 00:38 . Reden: toevoeging ]

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 13:22
Als ik het goed heb, dan heeft mijn baas ook een libretto. Misshien kan je het bij hem testen.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
hmmz, dat zou ik wel willen, maar waar woontie enzo, kun je zeg maar niet ff aan hem vragen hoe het zit? zou ideaal zijn

ga ik gewoon naar display voor 3 nieuwe batterijen, mogen ze hem daar gelijk solderen, kijk als dat ding het doet, reinstall ik er win98 op, en zet ik er een draadloos pcmcia netwerkkaartje in, en ga ik chill draadloos forummen enzo ;)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Mijn ouwe Toshiba notebook werkt wel zonder accu ,via de adapter,
die heb ik trouwens ook via een wazige constructie op me werk :D

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
The Libretto 50 and earlier models do not re-charge whilst attached to the mains adapter and actually switched on.

heb ik gevonden
http://www.amherst.co.uk/libgen.htm#17

goed wat weten we nu

hij laadt NIET op, als je hem aan hebt staan
MAAR, betekend het dan dat hij OPGELADEN MOET zijn om hem te kunnen gebruiken? is het niet zo dat als je de adapter aansluit dat hij zich voedt aan de adapter, en al zet je hem uit dat ie dan oplaadt?

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 13:22
Dan moet ik het maandag vragen, als hij hopelijk dan aanwezig is :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

vreemd is wel dat ie het ff gedaan heeft en nu niet meer werkt

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een Toshiba 1000 liggen met verrotte batterij.

Het schijnt zo te zijn dat je oude accu's kan 'reanimeren' met een stroomstoot. Het hoe en wat staat op een bepaalde site waar ik geen link voor heb.

Expanding the inexpandable

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Heeft OC geen adapter liggen? Of ga naar de Toshiba service center (als je toch een keer in de buurt bent ;))

LinkedIn WoT Cash Converter

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Rebels schreef op 04 augustus 2002 @ 16:15:
[...]
Ehehehe, HEE! David! :D
Deleted, onzin post.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ja hoor, je kunt gewoon werken met je Libretto aan de netspanning als er geen Accu in zit. Dat deed ik zelf ook heel vaak. De accu zelf is sowiezo kut, want zelfs een nieuwe doet het volledig opgeladen met Windows95 en een PCMCIA netwerkkaartje maar een 85 minuten ofzo...

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
je kunt trouwens op http://ebay.com gewoon nieuwe accu's voor deze libretto kopen. Hij gebruikt dezelfde accu's als de Libretto 50 en 70.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
je kunt trouwens op http://www.ebay.com gewoon nieuwe accu's voor deze libretto kopen. Hij gebruikt dezelfde accu's als de Libretto 50 en 70.

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 04 augustus 2002 @ 17:17:
Ja hoor, je kunt gewoon werken met je Libretto aan de netspanning als er geen Accu in zit. Dat deed ik zelf ook heel vaak. De accu zelf is sowiezo kut, want zelfs een nieuwe doet het volledig opgeladen met Windows95 en een PCMCIA netwerkkaartje maar een 85 minuten ofzo...
juist, heb je het echt ooit geprobeerd, dat de accu ER NIET IN ZAT?
en was het een libretto 30 of 50? want als hij hoger was is het verschillend omdat die weer anders werken (heb ik ergens gelezen)

maargoed, wat zou er nog meer kapot kunnen zijn, 1 of ander zekeringetje ofzo?
kwordgek ;)

ik denk namelijk dat de electriciteit van de adapter op 1 of andere manier doorgesluisd word door de adapter, snappie?

kan er weinig informatie over vinden :( ik moet het eigenlijk gewoon zelf kunnen testen om zeker van m'n zaak te zijn

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:16

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je kon altijd bij de ietwatr oudere Toshiba's de accu "resetten" door:

Reset knop inhouden met een pen of paperclip
notebook aanzetten en reset knop blijven inhouden
notebook gaat nu automatisch uit
resetknop loslaten en notebook weer aanzetten

Hij zou nu weer normaal moeten opladen

https://powershellisfun.com

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
heeft helaas niet gewerkt, maar klinkt dit logisch:

de libretto kan niet opladen en werken tegelijkertijd, dit zou betekenen dat de electriciteit op 1 of andere manier door de accu doorgeleid wordt, rechtstreeks naar de libretto

heb op internet al idd op ebay een mooie accu gezien
maar kwil eerst weten of het hier wel aan ligt

"dus"

iemand met een libretto 30, trek die accu eruit, douw die adapter erin, en zet 'm 's aan, als dit LUKT, moet ik gaan schroeven waarschijnlijk

en dat zie ik niet zitten, met dit madurodam notebookje ;)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb precies zo'n libretto. Met die adapter van 15,5 volt moet ie het gewoon doen geloof ik, maar ik kan het nu niet testen omdat m'n netsnoertje uit het zicht is verdwenen. Zowiezo moet hij het doen, dus met een lege accu aangesloten en wel. De accu wordt alleen niet opgeladen.

Schroeven heeft ook geen zin, geloof me, heb ik geprobeerd en er zit echt NIETS in wat je ook maar zou kunnen fixen.

Mocht je hem niet meer aan de praat kunnen krijgen en er van af willen dan wil ik graag de geheugenkaart en de diskdrive van je overnemen (en natuurlijk de libretto ook, maar die valt toch niet te repareren). Mijn mailadres staat in m'n profiel.

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:27
Zelf hebben we hier een Libretto 70ct liggen en die doet het als hij is aangesloten
op de adapter zonder de accu erin....

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
sebastius schreef op 04 augustus 2002 @ 23:21:
Ik heb precies zo'n libretto. Met die adapter van 15,5 volt moet ie het gewoon doen geloof ik, maar ik kan het nu niet testen omdat m'n netsnoertje uit het zicht is verdwenen. Zowiezo moet hij het doen, dus met een lege accu aangesloten en wel. De accu wordt alleen niet opgeladen.

Schroeven heeft ook geen zin, geloof me, heb ik geprobeerd en er zit echt NIETS in wat je ook maar zou kunnen fixen.

Mocht je hem niet meer aan de praat kunnen krijgen en er van af willen dan wil ik graag de geheugenkaart en de diskdrive van je overnemen (en natuurlijk de libretto ook, maar die valt toch niet te repareren). Mijn mailadres staat in m'n profiel.
f|_|x0rz, ik wil hem niet afgeven ;) ik wil hem gewoon gebruiken
hmmz, ik kan niet geloven dat hij echt "kapot" is
hij deed het gewoon ?!? en toen de batterij dus "echt" leeg was, deed hij het niet meer
kan bijna niet geloven dat hij stuk is

waar woon je btw? kom ik een keer langs om te testen enzo ;)
ik heb geen diskdrive hoor, alleen extra grote harddisk + memory
maar ik ZAL EN MOET dat ding goed krijgen, (ik ga morgen week op vakantie) en daarna heb ik nog 2 weken vakantie, en dan ga ik dat ding reprareren, da's 1 ding wat zeker is !

maarreh, als je dat netsnoer/adapter ding vindt, probeer het dan ff aub, om hem zonder accu te starten, als het werkt?, dan ben ik genaaid, zo niet! ben ik blij ;)

'tzal wel schroeven worden, ik ken wel mensen die goed in electronica zijn

in ieder geval, HIJ HEEFT HET GEDAAN! dus moet hij het ook gewoon kunnen doen :)

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
Refurbished 10.8 Volt 1300mAh Li-Ion Standard Capacity Laptop Battery for the Toshiba Libretto 20 30 50 60 and 70 Series.
Compatible Part Numbers: PA2452 PA2452UJ PA2452UR PA2497
PA2497U PA2497UR

dus als ik het goed begrijp gaat in de libretto 20/30/50/60/70 dezelfde batterij
hmmz iemand die een libretto 20/30/50/60/70 in huis heeft? en ff zijn accu wil testen in mijn librettow? (over een week, want morgen ga ik op vakantie) dan kick ik deze thread nog wel een keer omhoog

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik heb hem dus inderdaad opengeschroefd, het ac-plugin dingetje losgehaald en doorgemeten, en dat ding werkt perfect

ook heb ik gelezen dat de 50 ct gewoon werkt, zonder accu

nou weet ik het echt niet meer, hij leek niet beschadigd ofzo, geen doorgefikte onderdelen

de adapter zou het niet kunnen zijn

*zucht*

ik moet gewoon ff iemand vinden met een libretto 30/40/50/70 libretto, en bereid is om mij ff te laten testen met zijn/haar accu

dan neem ik wel een kratje bier mee ;)

• sebastius

sebastius

Je woont best wel veel te ver weg denk ik.

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
hij doettet nou :D

een collega van ons pa is "erg" goed in electronica
er was een tristortje of zoiets doorgefikt :D

nou moet ik nog een pc-speaker/soundcard achtig emulator progje hebben
heb er al wel 1 maar kan niet werken met mediaspeler etc :(
iemand?

• sebastius

sebastius

Mediaspeler gaat ie niet trekken hoor. MP3 kun je vergeten.

Gewoon Win95 eropzetten en wordpad gebruiken. Dat is zo'n beetje het enige wat je ermee kan.

Verwijderd

Grote kick...
Ik heb hier ook een Libretto 30 staan maar ik krijg die direct cable connection niet aan de gang, de Libretto (Windows 98) en mijn workstation (Windows XP Pro) zijn met de bijgeleverde kabel (via printerpoort) verbonden en mijn workstation staat open voor "binnenkomende LPT1 verbindingen". Ik heb me in Win 98 rot gezocht naar iets om een verbinding te maken met mijn PC maar ik kan het niet vinden... weet iemand waar zoiets te vinden is?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dit heeft eigenlijk niets te maken met het feit dat het een Libretto is, maar gewoon een stukje (domme) software. Volgens mij is directe kabelverbinding iets wat je apart kunt installeren in Windows98, dus start configuratiescherm, open onderdeel software en selecteer windows-onderdelen toevoegen/verwijderen, daaronder staat hij als je 98 2e editie hebt uit mijn hoofd.
Daarnaast kun je deze vraag dus beter in Windows Operated Systems stellen denk ik. Succes!

Verwijderd

Je hebt gelijk... het is geheel softwarematig, maar ik zat op Libretto te zoeken en dacht dat deze mensen wel ervaring hadden met die verbinding. Ik zal het even opzoeken in software ;) En anders is er nog WOS.
Pagina: 1