Kan iemand mij vertellen waar ik meer info kan vinden over welke legacy optie ik aan moet zetten in het bios van mijn A7V333 om mijn oude modem (beter) te laten communceren met mijn pc? Waar vindt ik meer info over het legacy-verhaal?
Legacy devices (Pre-PNP) kunnen hun IRQ, DMA en IO kanalen niet door de BIOS toegewezen krijgen. Deze moet je dus reserveren in de BIOS door ze op RESERVED te zetten. Dit vind je meestal onder PCI/PNP Setup in je Bios.
De drivers voor een legacy kaart moeten meestal ook de resources toegewezen krijgen. Ook moet je op de legacy kaart, meestal met jumpers, instellen welke IRQ en eventueel IO en DMA die gebruiken...
De drivers voor een legacy kaart moeten meestal ook de resources toegewezen krijgen. Ook moet je op de legacy kaart, meestal met jumpers, instellen welke IRQ en eventueel IO en DMA die gebruiken...
Forget your fears...
...and want to know more...
Hier heb ik wat aan. Mijn modem heeft 0 jumpers. Geen instellingen dus. Is de kaart dan nog wel een legacykaart of is het een PNPkaart...
Waarschijnlijk PNP. Steek em er eens in, als Windows hem met een hardwaredetectie (Wizard nieuwe hardware) vind, dan is ie waarschijnlijk gewoon PNP.
[Edit] Geef anders het typenummer en model en fabrikant van de modem even... Wel zo handig
[Edit] Geef anders het typenummer en model en fabrikant van de modem even... Wel zo handig
Forget your fears...
...and want to know more...
Modem is een Dynalink 1465. Ik heb de allernieuwste drivers geinstalleerd (Lucent). Werkt gelukkig prima. Mijn vraag komt voort uit mijn vorige topic.
hoe modem com3 naar com 2?
Modem werkt nu wel redelijk (moet wel steeds een paar keer "verbinden"klikken voordat hij het modem vindt en contact maakt), en de verbinding met het net zelf is ok.
Maar ik wil het graag helemaal goed hebben, dus vandaar dat ik graag wil weten hoe ik het hele zooitje in moet stellen.
hoe modem com3 naar com 2?
Modem werkt nu wel redelijk (moet wel steeds een paar keer "verbinden"klikken voordat hij het modem vindt en contact maakt), en de verbinding met het net zelf is ok.
Maar ik wil het graag helemaal goed hebben, dus vandaar dat ik graag wil weten hoe ik het hele zooitje in moet stellen.