kwil racen met me peecee

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Topicstarter
hallo,

ik wil mijn peecee wat verder opschroeven dan dat ie nu doet (snelheid enzo)
maar heb geen idee hoe ik dat verder aan moet pakken. (helaas, ik ben geen compuwizz)

Ik heb een athlon (1e serie 600@645mhz 256MB RAM GF2 OS=xp-prof)
en een MSI MS-6195
Ik heb nu mijn fsb iets opgeschroefd zodat ie stabiel draait met 45mhz-jes meer :)

Uiteraard heb ik in mijn kneuterigheid de fsb verder opgeschroefd zodat ie fijn draaide op 733mhz (was leuk +133mhz) dat ging ongeveer 3 dagen redelijk stabiel en daarna kon ik fijn een nieuw moederbord en videokaart gaan regelen omdat de boel zo'n beetje in de brand stond (gevalletje garantie >:) )
nu werkt het prima maar je hebt wel es zoiets van "ik wil meer en vooral sneller"
alleen ontbreekt het mij aan de kennis van hoe ik dit moet aanpakken.

Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven? Kan en zo ja WIL iemand mij een gouden tip geven over wat te doen ?????
bij voorbaat muchos thanx _/-\o_

gr Guidoootjuh

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

De gouden tip is goed koelen.

zolang je zorgt dat de boel koel blijft kan het ook niet in de fik vliegen zoals je zei.
zodra je hem overklokt hebt laat je hem even stressed draaien en dan kijk je wat de temp. is

• guidooo

guidooo

Amd-64 ownage

Topicstarter
wat moet die temp ongeveer zijn? 20, 30, 50, 70?
en goed koelen bedoel je dan een rete grote cooler op de cpu of de kast koelen met een xtra fan?

ik ben helaas nog een beetje een watje in dit tweakers gebeuren maar ik leer snel :)

Verwijderd

Tja, ik zou toch beginnen met het kopen van een nieuwe CPU en vanaf daar verder werken.
Koop een goedkope AMD XP 1800..

Vervolgens moet je die gaan koelen, het beste is natuurlijk waterkoeling, maar aangezien jezelf al aangaf een so called n00b te zijn, kun je het beste een goede Heatsink erop pleuren!

Ik kan je aanradenn om een Zalman CNPS5100-CU te kopen, is makkelijk te instaleren als je weet hoe, je, je moederbord los moet halen! Met deze koeler kun je dan vervolgens gaan overclocken tot XP1800@XP2200.

Verder moet je zorgen voor een goede airflow, minimaal 2 casefan erin gooien, de bovenste voor outtake van de warme lucht en onderin 1 voor de intake van frisse (lees koude) lucht.

• guidooo

guidooo

Amd-64 ownage

Topicstarter
okee okee weer iets verder :)
maar met een nieuwe proc moet denk ik ook een nieuw board maar van een xp1800 naar 2200 doe ik denk ik niet door de fsb op te pitchen ofwel?

Verwijderd

Ligt eraan, is het een socket A mobo?

• guidooo

guidooo

Amd-64 ownage

Topicstarter
gelukkig ben ik volgende week jarig dus ik kan rekenen op ongeveer 500 a 600 Euro
xtra die ik wil investeren in mijn pc dus iets nieuws zal dan wel moeten,
blijft de vraag HOE ik psies moet overklokken ?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

ja dat is weer iets anders hoe je moet overclocken. Er zijn verschillende manieren, het is ook maar net wat je ermee wilt bereiken.

Alles over, overclocken kun je vinden in de officiele FAQ

• guidooo

guidooo

Amd-64 ownage

Topicstarter
ff naar pricewatch gekeken en rondgesnuffeld op tweakers.net
zat ik te denken aan

amd xp 1800 + asus a7v333 + dane elec 512MB pc2700 + cooler

komt mooi binnen mijn budget uit hou ik nog wat over voor een hdd

toch?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Lees de FAQ...

Verder vind ik het bijzonder zielig dat jij de winkel op laat draaien voor de kosten die jouw stommiteiten hebben veroorzaakt. Bij deze dan ook een waarschuwing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.