Canon LBP4 husselt printjes door mekaar

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik heb dus een Canon LBP4+ laserprinter (wel vrij oud) en sinds een tijdje, ik weet eigenlijk niet sinds wanneer want ik print niet zo vaak, zien de printjes er een beetje vreemd uit. Hij gooit de tekst en plaatjes een beetje gek door elkaar. Bij tekst worden hele regels hoger/lager gezet en bij plaatjes worden er balkjes uit een zwart vlak (bijv. uit een dikke, grote letter) hoger/lager gezet, erg maf!

Ik ben er wel achter dat als ik de resolutie lager zet dan mx. dus bijv. 150dpi of 75dpi dat het dan minder wordt en ook bij pure ascii tekst gaat het wel goed.

Ik heb al andere drivers geprobeerd (er zijn er maar een paar), een andere kabel, alle settings van zowel de driver als de printer zelf als de lpt-poort, maar het enige dat iets uithaalt is die resolutie.
Ik heb er wel 2MB extra in zitten (dus 2,5MB tot.), maar met die eruit, maakt ook niks uit.

Iemand met soortgelijke problemen (en een oplossing :/ ) ???

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Noodzakelijk schopje, aangezien er waarschijnlijk weinig GoT-ers zijn met deze printer.

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:46
reset de printer een keer misschien dat dat helpt. hoe moet je zelf eff uit vinden.

Verwijderd

welke windows gebruik je?
misschien moet je de toner eens schudden?

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Toner schudden heeft echt geen zin, het moet ergens in de driver of in de firmware in de printer zelf denk ik. Ik zal hem nog eens terugzetten naar factory defaults, maar ik denk niet dat dat wat uitmaakt. Ik heb win2000.

Verwijderd

Je kan misschien even verder zoeken of het verschil maakt hoe je de gegevens naar de printer struurt. Laat je het rasteren door CAPSL doen of stuur je een bitmap naar de printer? Dat moet in te stellen zijn in de printerdriver. Om de fout te plaatsen is het van belang of er in beide gevallen dezelfde fout optreedt. Kan je dat even proberen?

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 14:15:
Je kan misschien even verder zoeken of het verschil maakt hoe je de gegevens naar de printer struurt. Laat je het rasteren door CAPSL doen of stuur je een bitmap naar de printer? Dat moet in te stellen zijn in de printerdriver. Om de fout te plaatsen is het van belang of er in beide gevallen dezelfde fout optreedt. Kan je dat even proberen?
Ok, ga ik proberen, maar ik geloof niet dat ik veel van dat soort dingen kan instellen bij die driver van Win2K, ik zal het ook eens proberen met Win98.
Ik kan bij raster wel iets van 6x6, 8x8 of Super Cell instellen.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ik heb alle rasterinstellingen geprobeerd, ook heb ik op de printer fullpaint, halfpaint en dubbelpaint geprobeerd. Ik heb Image Refinement uitgezet, maar niets helpt. Het gebeurt ook met gewone tekst, maar veel minder erg en pas bij een flink aantal regels.
Het lijkt dus erger op te treden bij afdrukken van meer kBytes ik had hier voorheen nooit last van en heb er het ook met en zonder memorycard geprobeerd.

Verwijderd

Ja een moeilijk geval. Ik heb nog een suggestie. Probeer de printer eens aan te sluiten op een andere computer. Als ie het dan goed doet weet je in ieder geval dat de Printer OK is.
Pagina: 1