[max 4] patches willen maar niet lukken!

Pagina: 1
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:43

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Ik heb alle tutorials bekeken en me suf getuurd op de online reference maar waarom willen patches mij maar niet lukken? ik maak bv 3 splines in de vorm van een driehoek met vertex snap aan maar als ik er dan een surface modifier overheen gooi gebeurd er niks. :?
ik doe gewoon precies hetzelfde als in de tutorial staat die je er standaard bij krijgt (neushoorn modelen)

hier ff een max-bestandje waarin het niet lukt. klik

dus mocht er iemand zijn die precies weet hoe het moet kan die dan ff mijn bestand verbeteren of zelf een voorbeeld mailen? (of ff een korte uitleg natuurlijk)

tnx

This too shall pass

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dus je maakt drie splines in een driehoek met 3d snap, attached die zodat er 1 object ontstaat, weld de vertexen, en dan een surface modifier, waarbij je met de spinner speelt todat er een drieoekje is, en de normals flipped als ze verkeerd staan?

specs

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
gladiool schreef op 03 augustus 2002 @ 23:44:
dus je maakt drie splines in een driehoek met 3d snap, attached die zodat er 1 object ontstaat, weld de vertexen, en dan een surface modifier, waarbij je met de spinner speelt todat er een drieoekje is, en de normals flipped als ze verkeerd staan?
*ahum* weld?
normals flippen heb ik wel aan gedacht maar ik heb nergens gelezen dat je moet welden. waar doe ik dat?

This too shall pass

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

gladiool schreef op 03 augustus 2002 @ 23:44:
weer wat geleerd :)

Sharky: eerst de lijnen aan elkaar attachen, vervolgens kun je gewoon de vertices op elkaar plaatsen, vraagt ie zelf om te welden. Zoniet selecteer je er 2 en duw je op weld (eventueel range verhogen)

De vos loopt door het bos.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ja het moet 1 object zijn.

En ik geloof dat je zelfs niet hoeft te welden.

specs

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
wat ik gedaan heb is met snap de lijnen aan elkaar fixen, bedoel je daar mee attachen of is dat weer wat anders?

edit: check anders dat bestandje ff, als je wilt...

This too shall pass

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

attachen is weer iets anders en het staat onder geometry al je een lijn selecteerd. klik dan attach en dan op een andere lijn.

De vos loopt door het bos.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
WILDEAAP schreef op 04 augustus 2002 @ 00:06:
attachen is weer iets anders en het staat onder geometry al je een lijn selecteerd. klik dan attach en dan op een andere lijn.
eej je gaat het niet geloven maa wat je zegt klopt gewoon, als ik het dus goed begrijp moet je altijd attachen als je modelt dmv een splinecage?

leuk dat ze daar niks over zeggen in de tuts.

This too shall pass

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Bij een spline cage moeten al je splines in één object zitten, dus je moet attachen. Handiger is het om gewoon de tweede line direct in het tweede object te maken, want in de edit spline-modifier zit zo al een create line-knop.

Welden is nergens voor nodig, als je maar met 3d-snap hebt gezorgd dat de vertices precies in elkaar liggen. Welden kan ook niet bij ingewikkeldere spline cages, omdat een vertex maar twee lijnen aan zich kan hebben.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1