[Dode IBM] Herkent iemand dit exacte geluid?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-05 22:47

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Matched: ibm
Anderhalf jaar terug heb ik zo'n 30Gb schijf van IBM gekocht. Deze was heerlijk snel alleen na 2 maanden leek het alsof er ergens op de plaat een snelheidsdrempel zat. Bij de foutcontrole bleven de koppen steeds op het zelfde punt hangen, en Windows stond dan vrijwel stil. Dit duurde dan een half uur, en dan ging het verder. De foutcontrole werd afgemaakt en vond 0 fouten..
Hetzelfde verhaal met de utility van IBM, wel blijven hangen maar geen fout aangeven. Ik stond op het punt om er een RMA van te maken, maar heb het kreng daarvoor nog ff een mep verkocht. Nergens geen last meer van. :)

Tot 3 weken terug. :( Gelukkig gebruik ik de schijf als 1 grote temp dir op werk. Ik vertrouw geen schijf als die me 1 keer in de steek laat. Nu geeft de schijf exact hetzelfde geluid als die van HlpDsk. Schoppen, slaan, trappen binnen de marges van de garantie hielp niet. Nu is hij wel met een RMA nummer terug naar IBM.

Het tooltje van IBM zou de schijf ook moeten kunnen zien zonder dat hij in de bios voorkomt. Je moet dan het serienummer opgeven, maar dat vertikt hij ook. Je kan proberen wat je wil maar de enige juiste oplossing is opsturen, zonder de garantie te verliezen.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
HlpDsk heb jij nog nieuws :?

Mijn IBM 60GXP 60GB is er een uur geleden mee opgehouden... Exact hetzelfde verhaal + geluid als bij jou... Alleen er was helemaal niks aan de hand... Ik deed de pc alleen ff uit omdat de chipsetkoeler beetje gek deed, wil hem weer aanzetten en dat geluid :'( Nog nooit eerder gekke geluidjes ofzo gehoord. HD was goed gekoeld, maximaal 32 graden.
ALLES, echt ALLES wat ik ooit gemaakt heb stond daarop.
CD'tjes voor nieuwe backups waren net onderweg :/ Al m'n foto's, websites, schoolspullen... ze zijn weg ;(

Boh wat voel ik me nu k*t. :'( :'( :'( :'(

Anoniem: 22716

Geen matches
argh, ik krijg haast weer nachtmerries van dat geluid... ik heb m'n data toendertijd nog wel terug gekregen van m'n 75GXP door gewoon maar heeeel vaak opnieuw op te starten totdat hij een keer goed gedetecteerd werd door de bios. Daarna was hij nog steeds ongelovelijk traag (windows opstarten duurde een kwartier) terwijl hij vage trrrr...trrrr geluiden maakte. Maar ik kon het grootste gedeelte tenminste weer naar een andere hd kopieren. Gedeelte was wel corrupt, maarja beter dan nix :/

M'n 60GXP maakt trouwes ook alweer hetzelfde geluid... heb 'm maar in een kast gegooid, omruilen heeft geen zin want dan krijg ik gewoon weer zo'n brakke schijf terug.

Anoniem: 4629

Topicstarter
Geen matches
Nope. Nog immer geen data er af :(

Anoniem: 63063

Dat geluid had mijn oude hardeschrijf in mijn ibm ps/2 ook.
hij heeft het toch nog een half jaar volgehouden en toen kreeg ik een 1702 harddisk filure.
Dus jouw hardeschijf is overleden, Als je nog garantie hebt dan zou ik hem terugsturen naar ibm.
Of je kan ook nog de print overzetten van een zelfde type hardeschrijf.
Dat heeft bij mij ook geholpen bij Quantum hardeschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

Geen matches
shit he, ik schrok van dat geluid, mijn 60 GXP heb ik dat geluid ook al een paar keer horen maken :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 20:40
[semi offtopic] Heb IBM ook een advanced replacement optie zoals maxtor [/semi offtopic]

Ik heb namelijk ook nog een ibm die nie helemaal fris is, maar vind het niet de moeite om te wachten op een normale RMA .. replacement

en voor HlpDsk: tis al paar keer gezegd maar..

Conclusie : HDD is gewoon compleet fucked..

Optie 1: controller regelen bij een medetweaker waar je hem er ff af mag schroeven

Optie 2: RMA --> data weg.

Dus vraag ff iemand liev .. ik heb geen 75GXP.. dus kan je nie helpen .. anders deed ik het meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 12:40
Geen matches
Anoniem: 4629 schreef op 22 augustus 2002 @ 19:35:
Nope. Nog immer geen data er af :(
Je meent het !

mmm kga ook es luistere ! :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:23

Tachyon

pop the glock

ludo schreef op 22 augustus 2002 @ 14:46:
HlpDsk heb jij nog nieuws :?

Mijn IBM 60GXP 60GB is er een uur geleden mee opgehouden... Exact hetzelfde verhaal + geluid als bij jou... Alleen er was helemaal niks aan de hand... Ik deed de pc alleen ff uit omdat de chipsetkoeler beetje gek deed, wil hem weer aanzetten en dat geluid :'( Nog nooit eerder gekke geluidjes ofzo gehoord. HD was goed gekoeld, maximaal 32 graden.
ALLES, echt ALLES wat ik ooit gemaakt heb stond daarop.
CD'tjes voor nieuwe backups waren net onderweg :/ Al m'n foto's, websites, schoolspullen... ze zijn weg ;(

Boh wat voel ik me nu k*t. :'( :'( :'( :'(
Kan ik me voorstellen. Hoe oud is je laatste backup? Ben je toch niet alles kwijt?
Als je echt belangrijke data op die schijven hebt staan moet je gewoon zorgen voor een regelmatige backup. Als je die niet hebt, ja sorry, maar dan is het je eigen schuld....

Ik heb meegemaakt dat een verzekeringsbedrijfje (tussenpersoon) failliet ging omdat alle klantgegevens weg waren na een crash.... Die man maakte gewoon nooit een backup.... |:(

Maar genoeg gepreekt: succes met de recovery van je data.... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
salutem schreef op 28 augustus 2002 @ 12:09:
[...]

Je meent het !

mmm kga ook es luistere ! :P

Reageer dan gewoon niet en ga snel terug naar de HK :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
Geen matches
Tachyon schreef op 28 augustus 2002 @ 15:02:
[...]

Kan ik me voorstellen. Hoe oud is je laatste backup? Ben je toch niet alles kwijt?
Als je echt belangrijke data op die schijven hebt staan moet je gewoon zorgen voor een regelmatige backup. Als je die niet hebt, ja sorry, maar dan is het je eigen schuld....

Ik heb meegemaakt dat een verzekeringsbedrijfje (tussenpersoon) failliet ging omdat alle klantgegevens weg waren na een crash.... Die man maakte gewoon nooit een backup.... |:(

Maar genoeg gepreekt: succes met de recovery van je data.... ;)
Ja ik weet het: het is stom... maar het kost gewoon te veel tijd of is te duur.

Floppies > Mja, wat zal ik er van zeggen ;)
CDR's > zit met een 4x brander schiet dus niet op en die cd's opbergen moet ik ook nog een goed systeem voor vinden...

MAAR het is me gelukt om de schijf weer aan de praat te krijgen!!!! :) Het is echt vaag want hij maakte exact hetzelfde geluid als HlpDsk's HD... Maar ik ben er schuddend de trap mee afgelopen naar een andere pc warin ik hem vervolgens verticaal heb gemonteerd op zo'n oude 40-aderige kabel als tweede HD. Ik zet hem eerst alleen met stroom op HD aan... Mmm, geen eng geluid meer :? IDE kabel erin > opstarten en hij doet het gewoon weer! :) :) Meteen als een gek alle belangrijke dingen backuppen ;) Ga het nu toch maar wat vaker doen :P
Maar nu werkt die HD nog steeds gewoon, dit berichtje wordt getypt op het syteem met die HD. Ik vertrouw hem alleen niet meer echt :/

Het is jammer dat ik dus niet precies weet waarom hij het weer doet... Maar HlpDsk misschien helpt het als je het exact hetzelfde doet als ik ;)
Veel succes en sterkte iig... ik hoop dat het je toch nog lukt die data terug te halen...

Wat idioot eigenlijk dat een mens zich zo kut kan voelen door een stomme harde schijf die kapot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55511

Geen matches
hmmm, mijn 60gxp doet het nog steeds, hij is van November 2001. Goede prestaties en goed gekoeld. Er zitten nu 2 120gxp's boven (liquid bearing) die staan samen in een Raid-configuratie. Tot nu toe gaat alles goed, en ik hoop dat dat ook nog wel even zo blijft! Prestaties zijn goed en bij mij de betrouwbaarheid ook. Ik heb een Chieftec kast met 4x 80mm @ 7v erin, waarvan 1 intake op mijn 3 hd's maar die liquid bearing's worden bijna niet warm

Anoniem: 45379

Geen matches
ik begin een beetje ongerust te raken, mijn GXP 60 maakt steeds vaker zo'n "squeeeeek, plooooooink" geluid... ik schijt in me broek als ik dat geluid hoor :/

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik weet dat dit niet veel toevoegt aan het topic, maar aangezien dit topic IBM related is, zou ik graag wat willen weten: ik zie hier de hele tijd een aantal typenummers langsvliegen van schijven die dezelfde symptomen laten zien, de 60- en 75 gxp. Ik wil graag een nieuwe HD kopen en had mijn oog laten vallen op een 120 gxp. Is dit type ook zo slecht/ niet goed? Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik hoop namelijk niet dat ik straks ook mijn ratel-ervaringen moet gaan posten hier nadat ik zo'n kreng gekocht heb.

Toch nog maar even ontopic: Vrij heel erg klote voor je HlpDsk: zoveel replies en nog geen oplossing die werkt. Lijkt mij dat je data naar de "eeuwige data-velden" is heengegaan. Sterkte met het verlies. :'( :|

edit:
CS-maDDog: Heb je al een backup gemaakt dan? Voordat je alles kwijt bent.

Anoniem: 45142

mijn ibm deed vandaag ook dat geluid.. :(

power er af
reset knop ingedrukt
power er weer op
en hij leefde weer

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
hmmm, deze verhalen vallen nog aardg mee. Op me werk hadden we een IBM in een servert waarbij om een of andere reden de as afbrak! :o

Gevolg: 2 platers knallen met 7200 toeren door hun doodskist heen :'( Knappe gozer die daar nog data vanaf krijgt.

Dus HLPDSK je hebt geluk, waarschijnlijk zijn jouw platers nog heel en kan je er een data recovery bij laten uitvoeren (t is wel wat duur :/)

Owja, dat geluid van jouw schijf valt wel mee, in vergelijking met onze ex-schijf :P Ik stond erbij toen het gebeurde, eerst was er een onzetten brommend geluid, omdat de schijf uit balans was, de hele case (groot server ding) ging schudden! En toen een paar harde klappen gevolgt door een lange piep, alsof dat ding aan de hartbewaking zat ;( Gelukkig stonden die dingen in raid, dus hadden we geen data verlies :)

sorry dat ik even schop
maar ik ben verdomme net 4 gb data kwijt omdat die KANKER ( sorry guys ) IBM moest crashen.. en naeen reboot werkte windows weer maar welverdomme 4 gb data weg

* Anoniem: 45142 baalt enorm!

Topicstarter
Geen matches
Dan nog hoef je niet met ziektes te smijten

Geen matches
Anoniem: 4629 schreef op 29 augustus 2002 @ 19:40:
Dan nog hoef je niet met ziektes te smijten
k zij al sorry

t lijktnet als mij hdd een ziekte heeft ook namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 08:58

Sledge HaMMeR

-= Je Vini, Vidi, Vici =-

Mappy schreef op 04 augustus 2002 @ 00:53:
Hmm... zit hier met een 60 Gb IBM (uit september 2001 *grom* veel te nieuw om dood te gaan) maaaar hij maakt GEEN tikkend geluid, wordt gewoon niet meer herkend in bios. Lijkt erop dat de controller op de schijf dood is. (?)

Dus als iemand zo'n zelfde disk heeft en ik mag ff je controller lenen ben ik erg blij (en jij daarna vast ook :7) [MODEL: IC35L060AVER07-0 P/N: 07N6655]
Hum ... dan kunnen we controller ruilen denk ik ...
ik heb precies dezelfde, omstreeks de zelfde datum aangeschaft en ook dood ...

Het kutte is dat ik net bezig was om data veilig te stellen, moest alleen nog 20 gig ofzo :X

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
mijn sschijf wordt nu ook niet meer herkend in het bios GRRRRR !!

er staan toch nog enige bits op die ik er graag vanaf had gehaald, is er een niet garantievernaggelende manier om die schijf nog te laten detecteren door m'n pjoeter ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Na een paar fikse klappen en 2x rebooten, kreeg opeens schijfcontrolle van xp (een andere machine) hem in de gaten. Na een half uur ratelen en een waslijst van bad-sectors en clusters etc etc etc ben ik nu vanuit win-xp zo goed als alles aan het backuppen.

Ik moet het nog ff afkloppen, want hij is nog niet klaar, maar ik geloof dat ik ongelofelijk veel mazzel heb. Na de backup gaat deze IBM regelrecht terug naar de leverancier of IBM zelf. En dat is dan ook gelijk de laatste IBM die ik gekocht heb.

pffffffffffff, * Sledge HaMMeR is so lucky [(af)klop, (af)klop]

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Geen matches
Ohja, en tijdens 1 reboot had ik ook nog heel ff de power van de HD afgehaald.

Voorlopig gaat het backuppen nog steeds goed. +/- al 20 gig backupped. Pas 1 upgefuckte file gevonden.

* Sledge HaMMeR blijft afkloppen, nog 30 gig te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn GXP 60 is dus overleden :) 2 dagen terug... leeftijd.. 1 jaar 2 days

vanmorgen naar IBM gestuurt :)

had ik net een nieuwe 80 gig WDC gekocht en me mp3 nog weten te copyen

als MASTER deed er al nix meer.. als SLAVE nog wel :) tot na 4 gig aan data gekopieerd te hebben ( 3.5 gig mp3 en wat crap )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb ook deze schijf.. ik heb hem nu al meer als 2 jaar.. (Januari 2000 gekocht) ik heb hem in de gehele periode gehad dat ie 2x ging tikken.. eerste keer was een jaar geleden.. en de 2e keer was 5 maanden geleden.. toen crashte mijn pc helemaal |:( Ik had toen een nieuwe kast gekocht, Chieftec Dragon DA-01BD en ik had toen m'n IBM 45gb voor zo'n 80mm FAN gehangen in zo'n bakje die in die chieftec kasten zit.. Ik moet zeggen, ik heb er nu helemaal geen last meer van gehad de laatste 4 maanden..

alleen ik zit nu met een ander probleem..

ik heb m'n Maxtor D540X 40 GB (kutserie, word veelste warm :( ) in een Bracket geplaatst en wat gebeurde er.. dat ding smolt bekant.. hij werd zo warm in dat ding. en op een normale dag resette ik m'n pc.. en jah hoor

"Secondary Master Failure" terwijl ie hem wel herkend,.. ik luisteren.. DAMN FUCKZOOI!! hij tikt om de 4 sec. 1 keertje zachtjes.. en dat terwijl er zo'n 28 DivX films opstaan, en iets van 12 ISO's :(

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen? de schijf is nog maar 9 maanden oud..

[ Voor 0% gewijzigd door AlPha.BeYoNdeR op 07-09-2002 13:20 . Reden: specs verandert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlPha.BeYoNdeR schreef op 07 september 2002 @ 13:19:
Ik heb ook deze schijf.. ik heb hem nu al meer als 2 jaar.. (Januari 2000 gekocht) ik heb hem in de gehele periode gehad dat ie 2x ging tikken.. eerste keer was een jaar geleden.. en de 2e keer was 5 maanden geleden.. toen crashte mijn pc helemaal |:( Ik had toen een nieuwe kast gekocht, Chieftec Dragon DA-01BD en ik had toen m'n IBM 45gb voor zo'n 80mm FAN gehangen in zo'n bakje die in die chieftec kasten zit.. Ik moet zeggen, ik heb er nu helemaal geen last meer van gehad de laatste 4 maanden..

alleen ik zit nu met een ander probleem..

ik heb m'n Maxtor D540X 40 GB (kutserie, word veelste warm :( ) in een Bracket geplaatst en wat gebeurde er.. dat ding smolt bekant.. hij werd zo warm in dat ding. en op een normale dag resette ik m'n pc.. en jah hoor

"Secondary Master Failure" terwijl ie hem wel herkend,.. ik luisteren.. DAMN FUCKZOOI!! hij tikt om de 4 sec. 1 keertje zachtjes.. en dat terwijl er zo'n 28 DivX films opstaan, en iets van 12 ISO's :(

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen? de schijf is nog maar 9 maanden oud..
flink koelen.. ?
en even een tijdje met rust laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Okay, ik heb inmiddels 50 gig weten te backuppen en de schijf kunnen formateren. Dat duurde wel een eeuwigheid, maar nu pruttelt-ie weer alsof er nooooooit wat is gebeurd.

Anyway, hij gaat toch echt wel terug naar de shop/IBM want ik vertouw um voor geen euro-cent meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Geen matches
Ik heb echt precies hetzelfde bij 2 van die kut schijven 60gpx en 75gpx. ze zijn kapot, maar je data is te recoveren met:"Get Data Back"! :) ,bij mij werkte dat, god wat was ik gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18
Die geluiden moeten trouwens wel hard zijn als je ze moet kunnen horen. Ik hoor ze niet eens ratelen als ik er niet met me oor naast hang.
Trouwens ik heb wel eens gelezen dat iemand zijn HD op de kop in ze pc plaatste om de data te kunnen back-upppen. * Packardhell heeft trouwens 3 IBM HD's

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
Geen matches
Anoniem: 45142 schreef op 07 september 2002 @ 14:11:
[...]

flink koelen.. ?
en even een tijdje met rust laten
Kijk die schijf interesseert me geen ruk.. heb hier toch ruim 200GB.. gaat me meer om die data die erop staat..

Hoe krijg ik hem aan de praat..? In de vriezer leggen.. een ernstig eind van de trap af flikkeren :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
AlPha.BeYoNdeR schreef op 07 september 2002 @ 23:25:
[...]

Kijk die schijf interesseert me geen ruk.. heb hier toch ruim 200GB.. gaat me meer om die data die erop staat..

Hoe krijg ik hem aan de praat..? In de vriezer leggen.. een ernstig eind van de trap af flikkeren :P ?
als je hem even laat rusten dan heb je daarna kans dat die weer even werkt en dan kan je je data er af stele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

die ibm schijven gaan vaak kapot... vooral de 7200 rpm... tis jammer maar hijs dood

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 11:29
Anoniem: 4629 schreef op 03 augustus 2002 @ 23:29:
En de overbekende vraag: valt hier nog iets aan te redden?

http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/IBM_Dood.mp3

Als iemand het exacte geluidspatroon herkent .. zou ik graag zijn/haar ervaringen horen.

Ik heb alle truukjes al geprobeert inclusief diepvries, schudden, ondersteboven, kloppen, verhitten, laten vallen (van niet al te hoog), enz.

Het is, uiteraard ( :( ), een IBM 75GXP 45 GB DTLA schijf.

De schijf zelf boeit me niet zo, de data die er op staat wel. Datarecovery is te duur, en nee ik heb geen backup, die was ik letterlijk aan het uitzoeken toen de schijf klapte :(
Misschien dat ik veel te laat reageer, maar die geluid heeft m'n IC35L040AVER07-0 (60GXP) ook gemaakt.
Die schijf zat in een server die 24/7 aanstaat. Nadat ik de comp aanzette vanwege klein onderhoud, begon m'n schijf vaag te doen. (Standaard initialiseringsgeluid, alleen duurde het 15 seconden.)

W2K booten ging wel, totdat hij de GUI in wil. Dan kreeg ik een mooie blauwe scherm.
DFT: Bad sectors op de schijf. Primaire partitie aan gort. Maakte precies dezelfde geluiden als in Dreeke's MP3. (frrt frrt frrt)

Die schijf had ik gelijk in mijn werkbak geplaatst, en wist gelukkig 30GB aan zooi op de extended partitie te redden.
Maar om hem aan de praat te krijgen moest ik hem op z'n kop zetten, en onder een hoek van 30o laten opspinnen. Anders deed hij het gewoon niet.

Binnen een uur was die schijf definitief overleden, en maakte precies dezelfde geluiden als jouw HDD.
Gelukkig heb ik die stuk schroot om kunnen ruilen voor een AVVN. Maar de angst blijft.

Update 19-11-2002:
Ook de AVVN is overleden na een paar weken, en is vervangen door een WD400BB.
De twee 60GXP's in mijn werkbak draaien alleen netjes hun rondjes als ik de zijpaneel eraf gehaald heb, en een ervan heeft twee keer dezelfde "doodsgeluid" gemaakt als in HlpDsK's MP3. :{

Update 21-1-2003:
Tot nu toe geen enkel probleem gehad met m'n WD die 24/7 aanstaat.
Die twee 60GXP's? Een ander verhaal. Ze zijn rot blijven doen. DFT blijft zeggen dat er totaal niks aan de hand is, terwijl m'n oor toch andere signalen opvangt.
Een paar dagen geleden vervangen door een WD800JB. Tijdens het overpompen van data vond eentje het nog leuk om tegen te stribbelen. PC uitschakelen, paar flinke tikken verkopen, en weer verder.
Tijd om ze maar retour te sturen naar IBM.

[ Voor 15% gewijzigd door RuNnaH op 21-01-2003 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Geen matches
Ik snap dit effe niet. Iedereen zeurt altijd over het dataverlies als een schijf kapot gaat.

*Newsflash!*
MAAK BACKUPS!

Wat kost nou verdorie een cd'tje nog? Als je 50 DivX films hebt, fik je die maar op CD. 25-30 euro, en je bent klaar. Dan kun je die al niet meer verliezen. Zulke data moet gebackuped worden. Dat is gewoon zo. Van je bootpartitie kun je een ghost maken.

Ikzelf heb van ALLES een backup: ghost van de bootpartitie, 1 cd per DivX (zijn er maar 14), en een stuk of 30 CDR(W)'s met documenten/downloads, weet ik niet wat allemaal. Sommige dingen heb ik gezipt en gespanned op 700 mb. Dat zijn vooral dingen die ik niet van cd draai zoals mp3's bijvoorbeeld, en m'n video clips van ABBA (ja, ik ben ouderwets wat muziek betreft :P). Van spellen heb ik alleen de savegames. Die games installeer ik wel opnieuw als er iets gebeurt.

Het maken van een goede backup is reteveel werk, maar als je één keer eentje hebt, hoef je die alleen maar bij te houden. Als je het heel gemakkelijk wilt doen: koop een extra schijf voor je belangrijke spullen. Tegenwoordig zijn de harddisks toch zeer betaalbaar.

Backups: de meeste mensen leren het pas nadat ze hun eerste grote dataverlies hebben geleden. (Inclusief ikzelf: toen ik mijn 486 nog had en een scriptie voor school kwijtraakte. Gelukkig had mijn leraar de "voorlopige versie" nog op diskette... 15 uur werk om die bij te werken. Maar toen wist ik het wel; backups zijn belangrijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Geen matches
Wordt mijn post nou gewoon genegeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
Geen matches
Rebels schreef op 07 september 2002 @ 17:00:
Ik heb echt precies hetzelfde bij 2 van die kut schijven 60gpx en 75gpx. ze zijn kapot, maar je data is te recoveren met:"Get Data Back"! :) ,bij mij werkte dat, god wat was ik gelukkig :)
Hoe werkt dat en waar kan je dat halen? :) Wil echtgraag alle data van me kapotte maxtor 40gb terughalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
als je schijf's controller kapot is, is alle hoop op recovery (als je t zelf wil doen en garantie wil behouden) verkeken hè

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 22:03
RuNnaH schreef op 08 september 2002 @ 02:27:
[...]

Misschien dat ik veel te laat reageer, maar die geluid heeft m'n IC35L040AVER07-0 (60GXP) ook gemaakt.
Die schijf zat in een server die 24/7 aanstaat. Nadat ik de comp aanzette vanwege klein onderhoud, begon m'n schijf vaag te doen. (Standaard initialiseringsgeluid, alleen duurde het 15 seconden.)
Ik heb exact dezelfde schijf en afgelopen vrijdag heb ik deze vervangen voor een 120GXP 80 GB exemplaar.

De oude schijf maakte ook dezelfde geluiden als hier in het topic staan en zelfs Kluk-kluk etc bij het opstarten.

Na de kabels los te hebben gehaald en weer terug gestopt deed ie het weer.

Maar afgelopen week werd het steeds erger. Nu maar voor de zekerheid vervangen.

Het rare is echter dat ik met de tools van IBM geen fouten kan constateren. Kan ik hem dan evengoed als RMA versturen. Of moet hij dan echt helemaal stuk zijn.

Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb een IBM 60 GB, en daar komt af en toe dit geluid een keer uit. Heel gek, en je schrikt er ook bijna van, kheb zo'n stille bak :)

Is die van mij ook kapot aan t gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64476

Ik heb/had dus een 40 gig Ibm schijf
en hij maakt ook een raar geluid
Ik kom win2k dus niet meer in.
hij vind de schijf nog wel in de bios
maar met partitionmagic ziet hij maar 2 van de 5 partities ofzo
Het lezen gaat ontzettend sloom

Ik heb de winkel ernaar laten kijken en hun gaven mijn een failure code: 0X70

Ik heb IBM al gemeeld.
ik hoop dat ze hem komen ophalen of dat ik em kan sturen
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
rma nummer aanvragen en opsturen...
krijg je met een weekje of 2 een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Geen matches
Anoniem: 22716 schreef op 15 oktober 2002 @ 18:32:
rma nummer aanvragen en opsturen...
krijg je met een weekje of 2 een nieuwe
waarom niet gewoon via de winkel waar je hm gekocht heb?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat het sneller is om direct naar IBM op te sturen, dan dat de winkel dat voor je gaat doen. Zeker als je 'm nog eens online gekocht hebt, dan maakt het qua verzendkosten toch niks uit. En het is ook lekker makkelijk als je bijvoorbeeld het bonnetje kwijt bent, hun zien aan het serienummer toch wel of hij nog garantie heeft of niet. Bovendien heb je kans dat je een nieuwere en grotere schijf terugkrijgt. Ik en veel anderen hebben bijvoorbeeld een 60GXP, 60GB voor een kapotte 75GXP, 45GB terug gekregen.

Die schijf is trouwes ook weer kapot gegaan bij mij. Ik heb het omruilen ondertussen opgegeven. De kans op weer een kapotte schijf is bij IBM tenslotte wel erg groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Geen matches
Kinat, hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat je een andere serie hebt gekregen?

Ik heb nu voor de 6e maal een 30 Gb 75 GXP terug gekregen, de anderen zijn allemaal na korte of iets langere periode weer kapot gegaan. Stond er ook op Servicable Used Part.

Nu net weer eentje gekregen en weer 75GXP :( Hoopte op een nieuwe serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Gister ging me schijfje weer verrot. Hard tikken enzo.
Letterlijk 10min later ging de deurbel en kreeg ik me andere schijf weer terug van RMA :D Kon hem dus meteen omwisselen.
Die schijf die zo hard tikte heb ik paar uurtjes laten rusten en na paar keer de pc aan en uit te hebben gedaan deed ie het weer. Toen 30GB data er achter elkaar af gehaald en dat ging perfect. Geeneens langzaam ofzo. Hij maakt alleen een wat hoger geluid dan anders.
Binnenkort gaat ook deze weer voor RMA.

Koop ook binnenkort een RAID kaartje en laat dan me 2 schijven (zijn allebei 60GXP 40GB) op RAID 0 draaien (of wat het nou 1? iig dat je data een stuk veiliger staat ;)).

Kost overigens wel telkens E7.50 dat opsturen, zou ik dat nog terug kunnen claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14932

Nee helaas, dat geld kun je niet meer terug claimen. Dit zijn gewoon handlingskosten... Zij voldoen aan hun garantievoorwaarden en ja, dat IBM/Maxtor/WD schijven zo'n teringeind weg moeten, das pech hebben..

De winkel waar je hem gedaan heeft wil dit soort dingen ook welleens regelen, maar de kans bestaat alsnog dat je daarvoor wat kosten in rekening gebracht worden. Conclusie, wees blij dat je uberhaupt nog een nieuwe schijf krijgt telkens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

Geen matches
Mijn vader heeft ook last gehad van een overlijdende vuurbal 6,4 ex. Hij trilde wel bij het aanstaan, wat normaal was, maar af en toe schokte hij ook (een hnng hnng geluid). Gelukkig zat hij in windows en kon nog zijn data redden.

Heb je ook al GetDataBack geprobeerd? (ik weet niet of het werkt maar je kan het altijd proberen.. Alhoewel.. als dat ene programma al niet werkt...

Ik heb in een eerder topic gelezen dat een harde schijf op de kop houden nog wel kan helpen.. (weet niet welke)..

Misschien een domme opmerking maar heb je ook al gekeken of alle chipjes nog goed op de printplaat zitten van de hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21486

HlpDsk, ik heb een Deathstar DTLA 307045, 45GB :'( . Als je mij een nieuwe schijf regelt, mag je deze gerust hebben :) (mocht je nog steeds geen backup hebben kunnen maken, dit topic is oud zo te zien) Ik heb hem al zeker een jaar of 2. Hij heeft verder "nooit" problemen gegeven. Een paar maanden geleden gaf hij echter wel vage geluiden, iets in de trand van: kggrrk tok tok tok tok kggrrk tok tok tok tok :? :? :? . Na een tooltje van IBM gerunned te hebben werden er een aantal bad sectors gedetecteerd :( , die wonderbaarlijk genoeg gefixed konden worden. Sindsdien doet ie het weer prima :D . En ja, ik scheet ook zeven kleuren stront nadat ik die geluiden hoorde, vooral na al die horror scenario's van medetweakers met DTLA schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Otho schreef op 16 oktober 2002 @ 08:58:
Kinat, hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat je een andere serie hebt gekregen?

Ik heb nu voor de 6e maal een 30 Gb 75 GXP terug gekregen, de anderen zijn allemaal na korte of iets langere periode weer kapot gegaan. Stond er ook op Servicable Used Part.

Nu net weer eentje gekregen en weer 75GXP :( Hoopte op een nieuwe serie
een beetje geluk hebben, en het hangt ook een beetje van het preciese model af...
vooral de 45GB versie van de 75GXP ging heeeel veel kaputt. Toen de productie daarvan dus gestopt was waren ze supersnel door hun voorraad heen door al die RMA's. Toen hadden ze dus geen andere keus dan een nieuwe schijf terug te sturen. En aangezien die 20GB per platter heeft, is de keus 40 of 60GB. Een kleinere schijf teruggeven kan niet, ook al is het een nieuwer model. Dus moesten ze op een gegeven moment een 60GB, 60GXP schijf teruggeven voor elke kapotte 45GB 75GXP die binnen kwam.

Maargoed, ik heb alsnog niet echt veel aan die 60GB, 60GXP schijf:
kgggg.... kgggg.... kgggg
primary hard disk found: &#S)$NF^wNF9F&#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69938

Geen matches
Ik ook al eens zo'n probleempje gehad maar omdat 't al wat oudere schijf was dacht ik wat zou't
open draaien en wat bleek het schijvenpakket los van de motor as dus ff vast gedraait data over gezet en de drive in een oude pc gezet dat ding loopt na ca 2jaar nog....probleemloos.

Conclusie er wordt heel veel overdreven :Z

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Anoniem: 69938 schreef op 05 November 2002 @ 19:34:
[..]
Conclusie er wordt heel veel overdreven :Z
Het is maar net wat je overdrijven noemt. Als je een redelijk nieuwe harde schijf hebt dan wil je hem toch niet openschroeven om te kijken of er iets los zit en dan meteen je garantie verliezen |:(

Ik heb sinds afgelopen weekeinde exact hetzelfde geluid in mijn IBM 60GXP 60GB. Maar hij draait nog, dus al het belangrijke gebackupped (ideaal een 80GB Maxtor FireWire schijf). Als hij de geest geeft (vast wel op afzienbare termijn), dan enkel wachten op de vervanger en ben ik niets kwijt.

Anoniem: 35245

Geen matches
ik heb nu ook exact dit geluid uit een van mijn 60GXP's :'(

Het rotte is, hij wou helemaal niet meer van dit geluid af, raid array offline... Dus ik de PC geboot op zijn kant, en hij ging weer.... dus ik kon een backup schieten. Nu echter wil hij het geluid niet meer geven :(

Dus ik zit met een brakke schijf die ik niet kan RMAen :'(

Gelukkig zijn ze pas 8 maanden uoud ofzo, tijd zat nog om stuk te gaan :D

• moefit
Geen matches
Anoniem: 35245 schreef op 14 november 2002 @ 17:02:

Die van mij is ook ongeveer zo oud, ik zou het eens moeten nazoeken. Maar zat er toen nog 3 jaar op die schijven :?

Geen matches
moefit schreef op 14 november 2002 @ 17:18:
[...]

Die van mij is ook ongeveer zo oud, ik zou het eens moeten nazoeken. Maar zat er toen nog 3 jaar op die schijven :?
Weet ik niet precies, ik dacht 2, maar hoe dan ook... de eerste is nu dus al stervende :'(

Topicstarter
Geen matches
3 jaar. en sowieso is het zo dat die termijnen die naar 1 jaar zijn verlaagd alleen gelden in de US. Als je schijf van een Europese importeur komt is 't nog gewoon 3 jaar. Dus laat je niet afschepen.

Geen matches
Anoniem: 4629 schreef op 14 november 2002 @ 19:40:
3 jaar. en sowieso is het zo dat die termijnen die naar 1 jaar zijn verlaagd alleen gelden in de US. Als je schijf van een Europese importeur komt is 't nog gewoon 3 jaar. Dus laat je niet afschepen.
Tanx voor de info. Helaas doet de schijf het weer, maar geeft me geen lekker gevoel. Voordeel is wel dat ik nu ZEKER goed backup :P

Ook weet ik niet welke van de twee niet wou, nu geeft de drive fitness test voor beide aan dat ze goed zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Geen matches
Mijn 60 GB 75GXP deed het opeens weer :)
Maakt wel van die tikkende geluiden, maar hij doet het goed.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Laatst online: 20:25
Geen matches
Ik heb er ook last van, af en toe na veel resetten doet die het, vanochten kreeg ik hem niet aan de praat :'(

Straks ff de suggesties van dit topic proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
inTIMidate schreef op 20 november 2002 @ 09:53:
Ik heb er ook last van, af en toe na veel resetten doet die het, vanochten kreeg ik hem niet aan de praat :'(

Straks ff de suggesties van dit topic proberen.
Ja op zijn kant leggen schijnt goed te helpen... bij mij dus TE goed, na minimaal 20x niet booten ging de schijf wel in 1x op zijn kant... Helaas te goed, want nu krijg ik hem niet meer "stuk"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

porn*

...take on the world!

Geen matches
Ik vroeg me eigenlijk af of een van jullie schijven ook moeite heeft met opspinnen? Mijn schijfje maakt zegmaar de cyclus half af, om dan opnieuw op te gaan spinnen. Eerste keer dat ik hem aansloot schrok ik effe, maar ben er nu wel aan gewend en werkt eigenlijk al maanden zonder problemen.
Daarnaast tikt de mijne af en toe wel eens, helemaal niet hard, maar toch. Lijkt een beetje op het geluid van een tieripje dat zacht tegen een stukje hout wordt geslagen (jaja wat een fantasie he, weet niet hoe ik het anders over moet brengen :) ).

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Laatst online: 20:25
Geen matches
Ik heb het plugje vd voeding in de HD iets losser gemaakt(misschien te strak/ver erin?) en nu werkt hij weer als een zonnetje :) Ik ga hem straks als ik weer thuis ben wel helemaal nakijken

• moefit
moefit schreef op 14 november 2002 @ 16:33:
[...]

Ik heb sinds afgelopen weekeinde exact hetzelfde geluid in mijn IBM 60GXP 60GB. Maar hij draait nog, dus al het belangrijke gebackupped (ideaal een 80GB Maxtor FireWire schijf). Als hij de geest geeft (vast wel op afzienbare termijn), dan enkel wachten op de vervanger en ben ik niets kwijt.
Gisteren had ik weer dat zelfde geluid, hij wilde helemaal niet meer opstarten. Alles geprobeerd, zoals in dit topic staat b.v. scheef houden etc. Daarna deze schijf in een andere PC gehangen (letterlijk) en hij deed het weer (net zoals de vorige keer). En ook weer waar hij uit kwam...

Wat kan daar toch de reden voor zijn :? Temp van de schijf in ieder geval niet, hij heeft twee dagen uit gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:53

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb zo'n spijt.

Ik heb al die 100-en topics gelezen over ibm schijven die allemaal stuk gaan. Toch, gezien de perfecte staat van dienst van mijn 32 gig (1999) hd een ibm gekocht.

1. het begon met: tik tik.....TIK TIK. (af en toe)
2. RRR.......r.rrr.........rrrr. ......BAD SECTOR...GRRRR

http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/DSCF0158.mp3 (dit is precies het geluid)

Ik denk er serieus over om het ding gewoon weg te gooien, en een WD te kopen of een seagate. Geen RMA, ik wil niet nog zo'n *** ding hebben. Jammer van het geld, pech.

NOOIT meer ibm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1688

IBM :( het geluid dat als eerste is gepost, daar heb ik ook 1 x per week last van, het duurt dan wel niet zo lang, maar het geluid is er.
Dit is al een geruilde hd. Mijn eerste hd is al kaputt gegaan, alle data kwijt :(
na 2 weken een nieuwe gekregen en deze maakt nu ook al geluid.
Kennis van me precies hetzelfde. hd kapot, een gerepareerde terug gekregen en die maakt ook al weer geluid. IBM = qua HD :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 22:56

Diamon

The Weird One

Anoniem: 35245 schreef op 14 November 2002 @ 17:02:
ik heb nu ook exact dit geluid uit een van mijn 60GXP's :'(

Het rotte is, hij wou helemaal niet meer van dit geluid af, raid array offline... Dus ik de PC geboot op zijn kant, en hij ging weer.... dus ik kon een backup schieten. Nu echter wil hij het geluid niet meer geven :(

Dus ik zit met een brakke schijf die ik niet kan RMAen :'(

Euhmmmm, t'sja, wat zal ik zeggen, een ongelukje zit in een klein hoekje, als je begrijpt wat ik bedoel O-)

Had zelf ook een DTLA 45Gb, is ook gecrasht.
Kreeg een 60GXP 60Gb retour van IBM, maar gebruik hem als dump schijf, en zet er geen belangrijke data op.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 19:21
Geen matches
hehe, ik had dus ook dit probleem van vaag tikkende harde schrijf enzo... was net een "nieuwe" 2e hands ('servable used') ofzo... mja, ik ga terug naar de winkel... en daar doet ie het natuurlijk WEL.. aarg, krijg ik hem mee terug weer.... ik had geluk dat ik geen boete van 50 piek kreeg?!

owja, dat tikken houd op bij mij (als het weer is toeslaat) na ongeveer een minuut... dus gelijk bios in, wachten tot ie stopt met tikken, dan naar die tab waar je harddisks enzo staat (naam vergeten ;p) en dan weer auto detect drukken... werkt bij mij...

[ Voor 34% gewijzigd door Pinkelmans op 01-12-2002 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

Geen matches
dit geluidje doet me denken aan mijn ouwe printer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 17:26
Is een heel bekend geluid, die van mij deed dat dus ook en die heeft 3 week geleden dus echt de geest gegeven :(
Maar ik moet zeggen dat de garantie van IBM goed werkt, ik had binnen 2 week een 120gxp op de deurmat liggen :)

en nu maar wachten tot de andere 60gxp begint te kreunen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27064

Hmm dit klinkt allemaal bekend in de oren. Ben afgelopen week 3 dagen bezig geweest om mijn data van mijn IBM 60 GXP te redden. Had alleen nieuwe CPU en Videokaart erin gezet en ineens wilde XP niet meer. Schijf begon allemaal krrrr..krrr. krrr geluiden te produceren. Dacht dat ie echt kaduuk was. Heb er toen een andere schijf naast gehangen daar XP op gezet..toen met Ontrack EasyRecovery een hoop kunnen redden. (Duurde wel ontiegelijk lang). Daarna met DFT van IBM de schijf helemaal leeggetrokken en toen weer alles naar de IBM terug gezet...en sinds gisteren werkt alles weer perfect!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72244

Geen matches
slik.. als ik die verhalen zo hoor. Ik heb 3x 60gxp (40 gig) waarvan 2x @ raid 0 (=80 gig) en eentje die ik elke dag meeneem naar school. Gelukkig heb ik ook nog een 1200jb van WD dus mocht het zaakje kapot gaan.. ;) Maar jah ze draaien al uhm.. minstens een jaar nu denk ik. Kheb nog geen rare geluiden gehoord alleen laatst gingen de 2 60gxptjes in raid 0 opstelling ineens aan en uit.. (net of de stroom er de heletijd afklapt :() nu geen last meer van. Heb er toen een stel casefans uitgetrokken. Misschien toch maar eens een sterkere voeding kopen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 72244 op 02-12-2002 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prisselada
  • Laatst online: 21-06-2024
Geen matches
Ondanks dat ik zelf twee Deathstars (nu *weer* trobbels mee) in mn compu heb hangen, snap ik (een deel van al) het gejammer hier niet zo. Iedereen houd zich regelmatig bezig met updaten:
- BIOS-updates
- VIA's 4-in-1
- Detonator-drivers
- Muis (MouseWare van Logitech - mooi voorbeeld)
- je OS en 'extra' software (Office, WinAmp, ...)
- CD/DVD-fikker
etc.

Alles word ge-update, behalve de schijven lijkt 't wel. Ik heb deze hele topic aandachtig doorgelezen en ik weet nu dat ikzelf *waarschijnlijk* dom ben geweest om de firmware niet te updaten (ik ga er vooralsnog vanuit dat na deze update mijn problemen weer over zijn...). Dus mensen, denk erom: ALLES (na jah oke, bijna alles...) valt te updaten, onthoud het voor de toekomst!

Ik ga es ff dat R-Studio uitproberen, heb nog 40Gb aan data die ik graag terug wil hebben :)

if you're gonna be dumb you gotta be though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1688

Bij gistron plaatsen ze onder de ibm drive zelfs een link naar de ibm rma site :) :)

http://www.gistron.com/

40.00 / 7.200 IBM IC 35L040AV-VN
2048 kb cache, UDMA 100, Deskstar 120 GXP http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm
€ 103,90

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Aaargh, vanmiddag is mijn IBM IC35L040AVER07 ernstig ziek geworden. PC begon een beetje vreemd te doen, bleef af en toe een seconde of 10 gewoon hangen om vervolgens weer gewoon verder te gaan. Vanavond deed mijn kon ik de desbetreffende hd niet eens meer aanspreken.
Dus ik kast losgehaald en hoor ook een soortgelijk geluidje als in post 1 te horen is.

Juist de dingen die ik nog op cd moest zetten had ik op deze schijf gezet aangezien hier het meeste ruimte op vrij was |:(

Ben nu DFT aan het draaien en hij vind corrupted sectors, zou een sector repair nog helpen? En hoe zit het als ik gebruik maak van RMA, doen ze dan nog iets aan datarecovery ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door Bergie op 08-12-2002 01:55 . Reden: typo ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 22:56

Diamon

The Weird One

Geen matches
Bergie schreef op 08 December 2002 @ 01:12:

Ben nu DFT aan het draaien en hij vind corrupted sectors, zou een sector repair nog helpen? En hoe zit het als ik gebruik maak van RMA, doen ze dan nog iets aan datarecovery ofzo?
Ja, je kunt dat overwegen om een Sector Repair uit te voeren.
Nee, ze doen niet aan datarecovery.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 05-06 14:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Resultaat van de DFT : Failure code 0x73 - Defective device. Excessive shock.

Heb dat R-Studio ook nog ff geprobeerd maar die kan er ook niks meer mee.

Deze gaat dus lekker terug richting IBM..

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46913

Lekker. Mijn 60 GB IBM zegt steeds na een paar dagen draaien TIK. Reboot ik vervolgens de PC en wordt ie niet herkend in de bios en hoor ik dat ie steeds probeert op te spinnen.

Na een rustpauze van een half uur zet ik de PC weer aan en draait ie weer als een zonnetje... voor een dag of twee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 17:19

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Geen matches
Niet erg vreemd geluid wil zeggen dat je HD stuk is..
k had ook weinig hoop toen ik het geluid van deze hd opnam:
http://members.chello.nl/j.vanderzwaag1/hdd.mp3

maar heb hem aangesloten op een andere pc.. en.. hij deed t weer! :?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gaat lekker tekeer die HD!
maargoed, ik heb zelf inmiddels drive fitness test gedaan, de checklist op de IBM site nagelopen en even wat met de kabels gespeeld. Volgens mij kun je niet veel meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:09

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Geen matches
Ik heb sinds gister ook last van rare geluiden met 1 van mijn 2 30gb 75gxp schijven (raid 0, gekocht in dec 2000)
Ik heb op de laatste partititie (totaal 15 gb, dus laatste 7,5 gb van 1 van de schijven) een behoorlijke fout.
Als ik Norton Disk Doctor eroverheen gooi, gaat hij bij ongeveer 35% van die partitie 1 van de schijven tikken en schuren en slaat de hele pc vast. Zolang ik die partitie niet aanraak, werkt de rest van de compu nog wel gewoon (gelukkig maar :) )

Ik ga zometeen ook meteen naar de winkel rennen om beide schijven te vervangen door 1 80gb WD. Later zal ik de Drive Fittness Test er eens overheen gooien.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28911

Geen matches
het wil wel eens helpen om de harddisk op de verwarming te leggen heel soms start ie dan wel door (PS niet te lang natuurlijk).
En dan als een gek data copieeren natuurlijk suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echt, IBM heeft voor mij nu definitief afgedaan (op storage gebied dan).
Ook al is de service goed, ik vind het niet normaal dat ik een IBM aanschaf en dat ie nu al voor de derde keer kapot gaat!
1ste keer: kapot toen ik'm binnen kreeg
2de keer: wilde niet meer opstarten, al mijn data kwijt (weet iemand trouwens wat met je data gebeurt als je een schijf terugstuurt, wissen ze dat gewoon?)
3de keer: nu dus, dat ie na een dag de brui eraan geeft en een half uur pauze nodig heeft om weer door te starten.

Ik denk dat ik Maxtor of WD klant ga worden.

De service van IBM is overigens erg OK, 2de keer dat ik'm terugstuurde kreeg ik een 60 GB ipv 40 GB terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32363

Hmm... zit hier met een 60 Gb IBM (uit september 2001 *grom* veel te nieuw om dood te gaan) maaaar hij maakt GEEN tikkend geluid, wordt gewoon niet meer herkend in bios. Lijkt erop dat de controller op de schijf dood is. (?)

Dus als iemand zo'n zelfde disk heeft en ik mag ff je controller lenen ben ik erg blij (en jij daarna vast ook :7) [MODEL: IC35L060AVER07-0 P/N: 07N6655]
Ik heb er 2 van dit type, 1 heb ik binnen een jaar in de winkel om kunnen ruilen nadat hij overleed en de andere heb ik van de week net voor RMA teruggestuurd. Hopelijk krijg ik een nieuwer type terug (zal wel niet).
Voor mij geen IBM meer in iedergeval!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70483

Ik heb zo'n IC35L060 Mappy, iets ander P/N... als je me trakteert op een ATA133 RAID0/1-controller mag je even langskomen met je pc-tje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26
ik heb hier ook een 2 IBM schijven (staan in RAID)
wanneer ik nu enkele bestanden aan wil spreken op mijn H partitie
begint mijn HD 2x te tikken, en freezt mijn pc voor 10 seconde
aplicatie waarmee ik de bestanden aansprak is gecrasht
en niet meer via taakbeheer uit te schakelen.

maandag maar ff bellen over mijn HD, is nog niet echt oud..
bey IBM... en k*t, waar laat ik nu die 120 GB die op de RAID config stond :(

edit: het gaat trouwens om de IBM deskstar 61.4 GB

[ Voor 6% gewijzigd door vriesdude op 28-12-2002 23:44 . Reden: aanvulling ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20
En ik heb hier een 60 gig IBM van december vorig jaar die sinds gisteren opeens een continu snerpend geluid geeft, net alsof ie permanent ergens tegenaan schuurt. Erg leuk als je net flink wat geld gestoken hebt in een stillere kast :-(
Gezien de ervaringen zal ie het dan ook wel niet lang meer doen, voor mij geen IBM meer, tijd voor m'n eerste raid config met een paar liquid bearing maxtors aan m'n asus p4pe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71405

Anoniem: 4629 schreef op 03 August 2002 @ 23:29:

Als iemand het exacte geluidspatroon herkent .. zou ik graag zijn/haar ervaringen horen.

Ik heb alle truukjes al geprobeert inclusief diepvries, schudden, ondersteboven, kloppen, verhitten, laten vallen (van niet al te hoog), enz.

De schijf zelf boeit me niet zo, de data die er op staat wel. Datarecovery is te duur, en nee ik heb geen backup, die was ik letterlijk aan het uitzoeken toen de schijf klapte :(
dit zelfde geluid had ik ook bij mijn ibm schijf. een 30 gig.

die heb ik inmiddels begraven ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Laatst online: 16-12-2024
Geen matches
ik had hetzelfde ook met min oude 40 gig 60GXP... niets aan te doen

[ Voor 3% gewijzigd door eelcoo op 31-12-2002 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Resetten met IBM-tools. De data ben je kwijt.
Ik had problemen met een 75GXP, maar na de reset houdt 'ie het nog steeds vol, en dat was een jaar geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 21:56
Oke, er zijn hier al een tijdje geen reactie op geweest maar goed misschien heb ik hier een programma die veel data kan terug halen.
Afgelopen week was ook mijn ibm 40gig hardisk gecrashed. Bij het opstarten kreeg ik de melding dat hal.dll missing or corrupt was. En dat dit bestand opnieuw geinstalleerd moest worden. Waarom hij met deze melding komt weet ik niet maar de harddisk bleek achteraf gewoon echt kapot te zijn.

Ik kreeg toen van een collega de tip om met het programma easy recovery te gebruiken om te kijken of er nog data terug kon worden gehaald. Ik heb dit geproveerd en het meest van mijn data, hetgeen wat het belangrijkst was, heb ik nu terug.

Het programma is te downloaden op deze site
http://www.hitech-solutions.com/Download.htm

Zover ik weet is dit geen illegale site en kan je hier de demo downloaden.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:45

Tys

Geen matches
Geen ander woord voor: HDD kaput.. maar dat had je inmiddels door ;)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen matches
SuperKneus.. Kijk eens in de FAQ onder "hoe krijg ik verloren gaande data terug" B)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73285

Bekend probleem van IBM, daarom koop ik nóóit geen IBM meer. In 1 jaar tijd 3 andere harde schijven gehad van IBM dat zegt genoeg. Nu al twee jaar Maxtor en WD en no problem. Bij eentje werd ik zo boos dat ik hem eruit schroefde en er een paar flinke tikken op heb gegeven, vervolgens teruggeplaatst en wat denk je geen getik meer en alle data nog aanwezig. Misschien werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 21:56
Geen matches
Ahaha fuck my foud 8)7
Ik zie het nu, ik had daar nog niet gekeken en ik had het progje nog niet langs zien komen in deze tread. Maar goed ik hoop toch dat ik wat mensen heb weten te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k had geen zin om een nieuw topic te openen aangezien ik ook de mp3 aan het begin nodig had :)

maar als ik mijn IBM 40 gig (al eens een nieuwe gehad) met zo`n Serviceble used part stikkertje die DOOD is weer opstuur :? krijg ik dan nog een nieuwe of :?

omdat het een opgelapte disk is imo :/
iemand die mij dit kan uitleggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76350

Heb nu ook dat geluid van die eerste mp3 :( Alles op cd's gezet. Alleen ik heb dat geluid voor een minuut of 2. Ik heb een IBM 60 GPX 40 Gb. :o

Soms duurt het uren voordat ik dit krijg, soms krijg ik het gelijk bij het opstarten van mijn pc.

Weet eigenlijk niet wat ik moet doen, opsturen naar IBM of nie. Hij werkt namelijk soms wel soms nie, lullig als tie bij hun net wel werkt.
Misschien wacht ik wel tot hij uit zijn eigen stuk gaat.

Al mijn data is gelukkig veilig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76350 schreef op 19 januari 2003 @ 13:16:
Heb nu ook dat geluid van die eerste mp3 :( Alles op cd's gezet. Alleen ik heb dat geluid voor een minuut of 2. Ik heb een IBM 60 GPX 40 Gb. :o

Soms duurt het uren voordat ik dit krijg, soms krijg ik het gelijk bij het opstarten van mijn pc.

Weet eigenlijk niet wat ik moet doen, opsturen naar IBM of nie. Hij werkt namelijk soms wel soms nie, lullig als tie bij hun net wel werkt.
Misschien wacht ik wel tot hij uit zijn eigen stuk gaat.

Al mijn data is gelukkig veilig. _/-\o_
DFT draaien ? en de error code gebruiken (als je tenminste niet 0x00 krijgt) om RMA te vragen , als DFT de drive niet eens kan zien omdat die loopt te tikken oid, dan kan je zonder error code RMA aanvragen.

IBM schijven zijn rare dingen :/ kheb nu een 40 gB in me p133 met DDO (Dynamic Drive Overlay) en met de tool eens gelow leveld en hij draait prima, tot die WARM word ( boven de 40 gr ) dan ist ineens stuk :? laat ik hem weer afkoelen oid dan doet die het weer goed :?
maar verder geen data loss ed,
korton IBM schijven zijn rare dingen :) nouwja als die als ik hem goed koel het lang uithouwd in me p133 kan ik hem mischien toch weer een intensievere taak geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 29-05 20:23

B-lennium

Volvo 164 1975!

krijg toch wel een beetje zweet van dit topic ...:)

heb een IBM (duh) 120gig 120gpx

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:03
B-lennium schreef op 19 January 2003 @ 20:19:
krijg toch wel een beetje zweet van dit topic ...:)

heb een IBM (duh) 120gig 120gpx
Kan je vertellen dat bij mij in 1 week 2 van mn 4 IBM schijven zijn geklapt met exact dezelfde probs als gemeld op pagina 1. :(
Op 1 zat gelukkig nog garantie, maar de andere was hopeloos verloren.
Heb direct mn raid config gesloopt en een WD raid aangelegd, werkt nu perfect.
M'n IBM maakt gelukkig alleen maar kabaal en werkt voorlopig nog steeds (staat nu alleen nog OS op en wat onbelangrijke data).

edit:
M'n MP3 collectie staat er ook op merk ik nu net :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Anoniem: 4629 schreef op 03 August 2002 @ 23:29:

Hmmmz... Klinkt als of je je fietsbanden aan t oppompen bent...

Als je dat niet deed, dan is t tijd voor een nieuwe hardeschijf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Anoniem: 45142 schreef op 13 January 2003 @ 19:09:

maar als ik mijn IBM 40 gig (al eens een nieuwe gehad) met zo`n Serviceble used part stikkertje die DOOD is weer opstuur :? krijg ik dan nog een nieuwe of :?
Yep, gewoon RMA aanvragen en je krijgt weer een nieuwe.
Ik zit inmiddels al aan m'n 3e. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste