Toon posts:

(XP Pro) probleem met javascript op websites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een vriend van mij heeft een raar probleem. Hij draait windows XP en heeft tot dusver geen probl. gehad maar sinds enkele dagen kan hij geen javascript pagina's meer openen met IE. de browser is inmiddels opnieuw geinstaleerd en javascript staat aan.......

bijvoorbeeld : www.rabobank.nl > betalen en sparen in linker menu > geeft Javascript Error in statusbar

Iemand dit al eerder mee gemaakt en hoe lossen we dit op?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Temporary Internet Files legen?

Heb je dit ook doorgelopen?
http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=203851

Internet Explorer problemen zijn Software Algemeen voer trouwens... hou je vast :+

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:46

crisp

Devver

Pixelated

Waarschijlijk een Java error, en geen javascript error.
Zijn wel meer topics over; probeer de laatste JVM van microsoft te vinden, of download de laatste Java plug-in van SUN...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
We hebben alles geprobeert....maar ook dit helpt niet. Het is overigens niet alleen op de Rabosite maar ook op bv www.pagina.nl en andere site's met javascript pop up

• blackd
  • Niet online
Mja als het een Java error is: Java virtual machine weg bij Windows Update

Verwijderd

Topicstarter
Ook de Plugin van Sun...geen succes.........phoehee....

Verwijderd

Topicstarter
Ja die hadden we ook al gevonden ...vandaar dat we dat ook maar even geprobeerd hebben....

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 23:44:
Ja die hadden we ook al gevonden ...vandaar dat we dat ook maar even geprobeerd hebben....
Wauw... dat gebeurt niet vaak ;) _/-\o_ :+

Mja het enige wat ik zou kunnen bedenken, is dat er iets fout zit in je cache (dus je temp internet files) of de proxy van je provider. Probeer eens CTRL + F5 anders?

• Samplex
  • Laatst online: 08:33
Ik had vandaag ook Xp installed en kwam ook erachter dat VM nie tmeer te dl was, nu heb ik die Sun Java plugin installed binnen 2 minuten weer uninstalled wat een waardeloze plugin! traag als het maar kan en sommige website pakt hij niet eens dan hangt Ie6

met die MS VM draait het als een trein!

• blackd
  • Niet online
Samplex schreef op 03 augustus 2002 @ 23:56:
met die MS VM draait het als een trein!
En dat terwijl de Sun plugin veel meer up to date is, dan de MS JVM...

Verwijderd

Topicstarter
ook geprobeerd...noppes....we geven het op voor vandaag (zijn al een tijdje bezig)

Bedankt voor alle advies...denk dat de enige mogelijkheid is om alles opnieuw te instaleren.....morgen weer een dag.....pfffff:-)

Verwijderd

Topicstarter
MS VM draait het als een trein??

die proberen we morgen dan nog maar eens, je weet nooit he...

• Samplex
  • Laatst online: 08:33
icq over het web of search java applet sjonge jonge wat duurt dat lang en je krijgt zon irritant icoontje in je taskbar die je niet kan uitzetten

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 23:59:
MS VM draait het als een trein??

die proberen we morgen dan nog maar eens, je weet nooit he...
Je weet nu waar je hem kan vinden.. ;)

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Misschien moet je de rabobank site bij de "trusted sites" zetten.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• blackd
  • Niet online

Verwijderd

Ik heb het probleem nog steeds........ ik heb vm geupdated en die sun ook, geen success......
ik krijg soms een javascript error maar niet op alle javascript pagina's

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 August 2002 @ 18:22:
Ik heb het probleem nog steeds........ ik heb vm geupdated en die sun ook, geen success......
ik krijg soms een javascript error maar niet op alle javascript pagina's
Ik heb dit probleem ook! Is er al een oplossing voor?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Cache legen is al gebeurd neem ik aan. Zet je beveiliging op standaard (of voor de gelegenheid even op laag) en zet je vuurmuur/virusscanner heel even uit. Dan weet je of het daar aan ligt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Had ik inderdaaad allemaal al geprobeerd, maar niets helpt. Op de Rabosite ook alles nagelopen en instellingen aangepast maar tot op heden geen resultaat. Iemand nog een idee?

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
zit bij service pack 1

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Ik heb het probleem sinds sp1!

Verwijderd

Heeft niemand nog een idee?

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Welke javascript errors krijg je precies: Dubbelklikken op dat gele driehoekje met uitroepteken in de statusbalk (links onderaan) en dan kiezen voor 'meer details'. Van belang is de regel, het teken, de exacte foutmelding en evt de URL.

Beschrijf ook even wat er precies gebeurd als je op 'betalen/sparen' klikt. Normaal gesproken moet dan een nieuw, kleiner venster verschijnen, dat eerst blanco is en waarin even later het inlogschem verschijnt.

Mogelijke oorzaken voor een scriptfout:
- popupkiller (o.a. popupstopper, eAnthology....) of andere bemoeizuchtige software. Wordt tegenwoordig veel met die P2P programma's meegeleverd (KaZaa, iMesh). Loop je lijst met geinstalleerde software maar eens door.
- beveiliging te hoog in de browser -> bovenaan in het explorer menu op extra klikken, internet opties kiezen en daar bij elk van de 4 icoontjes op 'standaard niveau' klikken. Vervolgens bij de 'vertrouwde/trusted websites' de volgende site toevoegen: https://*.rabobank.nl

PS. het gaat hier waarschijnlijk *niet* om een Java error. Die JVM heb je voornamelijk nodig voor de koersenmonitors daar op de Rabo site, maar m.i. niet om te internetbankieren.

Verwijderd

Als ik naar www.rabobank.nl ga, en ga met m'n muis op "betalen en sparen" staan, zie ik in de statusbalk : javascript:openRIB('https://bankieren.rabobank.nl/rib/rib.cgi?X009=&X010=20&X015=REKSAL')

Als ik er op klik komt er inderdaad een popupschermpje, maar ook meteen een "fout op de pagina" bij het uitroepteken. Dubbelklik ik op het uitroepteken dan krijg ik :

Regel : 86
Teken : 5
Fout : "betalenwindow" is leeg of geen object
Code : 0
URL : http://www.rabobank.nl/info/execute/start?

Ik heb ook alle security settings op standaard gezet en de rabobank als trusted website iingegeven. Ik heb deze fout niet alleen bij rabobank.nl, maar ook bij startpagina.nl (eigenlijk alle sites die javapopup gebruiken). MS JavaVM en Java van Sun geinstalleerd, maar beide blijven de problemen geven. Natuurlijk heb ik geen backup gemaakt van de bestanden die tijden SP1 worden vervangen, anders kon ik wel ff terug gaan. Systeemherstel heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik dan een heel stuk terug in de tijd moet :)

Verwijderd

Ter info : Met Netscape heb ik totaal geen problemen!

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Heb je het probleem bij meerdere pagina's? Of heb je het alleen bij de Rabobank anders moet je de Rabobank helpdesk even bellen misschien dat zij bekend zijn met het probleem.

Verwijderd

dubbel :)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 11:32 ]

Verwijderd

Hmmm. Gedeeltelijk opgelost : In de Computer Totaal van deze maand (nr. 12, december 2002) staat bij "U vraagt" op blz. 127 een stukje met de titel : "Doorklikken geblokkeerd". Daar staat in dat je een aantal dll's opnieuw moet registeren. Ga naar start, uitvoeren en type 1 voor 1 de volgende opdrachten :

regsvr32 Shdocvw.dll
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Actxprxy.dll
regsvr32 Mshtml.dll
regsvr32 Urlmon.dll
regsvr32 Shell32.dll

Bij de laatste kan je onder 2K een foutmelding krijgen, maar is niet erg.

Alleen de rabobanksite werkt niet meer, rest wel :)

Ik ga ook ff de helpdesk bellen van de Rabobank. ff kijken wat hun erop te zeggen hebben. 2 b continued...

Verwijderd

Bij mij was het die Pop-up killer die het probleem gaf.
Ik heb mijn pop-up killer bij software verwijderd en nu kan ik die javascript wel laten draaien. :) Kan weer rustig gaan slapen... :z
Met vr gr Erik

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 13:56 . Reden: foutje in de spelling ]

Verwijderd

sjeezus bedankt, het werkt ook nog, heb echt uren zitten kloten hiermee..
Lang leve Computer Totaal
}:O

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 11:45 ]

Pagina: 1