Toon posts:

vraagje over ps/2 ----> com

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op mijn oude hobby doos/mp3bak p100 16 mb ram intelmobo en als os win 95.
op dit mobo zit geen ps2 poort en ik wil een gave m&m muis aansluyiten alleen deze heeft een ps/2 aansluiting ik heb zo`n verloopstukje al geprobeerd maar dat werkt op geen van de com poorten maar de oude com muis doet het wel op die poorten. wat kan ik nu nog doen.

o ja ik heb ook nog 2 andere muizen getest werkte ook niet.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

De oude muis gebruiken?
Het is idd zo dat redelijk vaak nieuwe PS-2 muizen niet kunnen worden omgezet naar serieel, ik geloof dat dit te maken heeft met de manier waarop ze gevoed worden.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
die verloop stukjes werken idd 9 van de 10x niet. ik heb er ooit ook 1 gehad.
zit dus niks anders op dan een com muis eraan te hangen ;)

Verwijderd

Topicstarter
waar vindt ik com muizen. en ik wil graag mijn m&m muis gebruiken. die ziet er wel leuk uit.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 23:19:
waar vindt ik com muizen. en ik wil graag mijn m&m muis gebruiken. die ziet er wel leuk uit.
In een computerwinkel :?
Tja, seriele muizen zijn volgens mij nog overal wel te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niet gewoon dat ding omsolderen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je muis moet het inderdaat maar ondersteunen .. maareuh als je er toch bereid bent om er wat moeite in te steken, waarom koop je dan geen los ps2 poortje ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 04 augustus 2002 @ 00:35:
je muis moet het inderdaat maar ondersteunen .. maareuh als je er toch bereid bent om er wat moeite in te steken, waarom koop je dan geen los ps2 poortje ?
de muizen die ik gebruik daar staat achter op ps2 en com compatieble.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als PS/2->D9 conversie niet werkt is er misschien een andere optie als de muis een USB stekker heeft, gewoon een el-cheapo USB 1.1 kaart halen en daarop aansluiten.

Maar veel oude AT mobo's hadden al een PS/2 aansluiting waar je je eigen poort op moet aansluiten. Het kan de moeite waard zijn om daarnaar te kijken. Dan kun je voor een paar EUR zo'n losse PS/2 poort erop zetten. Let op dat er 2 standaard pinouts waren voor de connector, alles op een rij en een blok van 2x4, dus moet je eentje zoeken die daarmee werkt.

Maar goed, dan moet a) je mobo de pinnetjes hebben en b) de implementatie ook nog werken (vaak een probleem met die oudere PS/2-op-AT dingen)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1