Toon posts:

Dood of niet dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is mijn processor en/of mijn moederbord dood. Ik was niet thuis toen het gebeurde, maar er hing een kleine brandlucht toen ik thuis kwam. Mijn computer deet niks meer en heb hem toen opengemaakt en het ledje op mijn mobo (asus a7v133) was nog wel aan, maar de aan knop werkte niet en het power-lichtje op m'n kast was aan het knipperen (zelfs als ik de power-schakelaar aan de achterkant van mijn kast uitschakelde ging het knipperen door). Ik heb nu maar mijn processor er even uitgehaald, maar ik weet niet genoeg van hardware om er zeker van te kunnen zijn dat ie dood is, ik heb ff snel 2 fotos gemaakt:
http://fang.xs4all.nl/proc1.jpg http://fang.xs4all.nl/proc2.jpg

Gyzmo
---------------------------------------------------------------
heeft nu alleen nog maar een (hele snelle) laptop

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
Was de cooler gestopt? Dat plaatje laad heel sloom :(
Ik Edit m'n reply zodra plaatje geload is

slechte belichting :(

Heb je proc al in andere pc getest?

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Wat is dat spul dan dat van je processor afloopt? Het ziet er in ieder geval niet fris uit.

Verwijderd

omg wat een slome server :X

ik heb de 1e pic binnen en die ziet er behoorlijk kaduuk uit :{

ok.. wat ik voor 99,8% zeker denk te weten: dood! :(

Verwijderd

Topicstarter
sorrie voor het langzame gedoe, heb maar weinig bandbreedte, ik zal kijken of ik het ff stiekem op een andere server kan zetten.

Gyzmo

• Mpdrichel
Ow ja ik heb dat plaatje even op een snellere server gezet. Zodat anderen je sneller kunnen helpen.
http://www.gamestuff.nl/proc2.jpg

Ik kan trouwens maar 1 foto vinden.

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 22:58:
omg wat een slome server :X

ik heb de 1e pic binnen en die ziet er behoorlijk kaduuk uit :{

ok.. wat ik voor 99,8% zeker denk te weten: dood! :(
Jup, daar lijkt het sterk op, oh ja, en topicstarter, lees dit a.u.b. even:

Begroeting onder posts & replies

• Mpdrichel
Je moederbord kan erbij ook kapot zijn gegaan. Heb ik tenminste wel gehad bij mijn Athlon XP. Door kortsluiting in het moederbord was mijn Processor en moederbord kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses.
Ik heb de plaatjes kleiner gemaakt (van 500 kb naar 45 kb) dat zal al een hoop helpen hoop ik.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
hij is leeggelopen >:) ziet er niet best uit denk overleden... :(

cooler gestopt ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties, of de koeler gestopt was kan ik niet met zekerheid zeggen aangezien ik niet aanwezig was toen het gebeurde en nu niet kan testen of de fan het nog doet. Ik ben blij genoeg dat ik net vorige maand een goeie notebook (Asus L3800) heb gekocht zodat ik tenminste nog door kan werken, want het is zo lastig om te programmeren op een ps2 of een ipaq :).

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
is overleden door overhitting
cooler is dus gestopt, kern is helemaal weggesmolten.
Mobo kan dood zijn ,maar denk ik niet (als de socket er tenminste nog fris uit ziet)
even kijken naar oorzaak van gestopte cooler kijken en dan nieuwe cpu + coolpasta en cooler halen :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 03 augustus 2002 @ 23:24:
even kijken naar oorzaak van gestopte cooler kijken en dan nieuwe cpu + coolpasta en cooler halen :)
Moederbord ziet er nog goed uit, maar ik was toch al van plan om te gaan upgraden, ik denk dat ik het mobo (als het tenminste nog werkt) maar in mijn server plaats met een goedkoop Duronnetje (sp?)

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
R.I.P :(

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anderzijds:
de pics laten duidelijk zien dat de koeler er goed op heeft gezeten, dat je niet (zichtbaar) hebt OC'ed, met de originele koelprutsticker van de koeler, die er overduidelijk nooit eerder af is geweest.

Feitelijk bewijs je hiermee, dat je een goede kans maakt op een legitieme garantie-claim. Neem de pics zeker mee als je teruggaat naar de winkel.

[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgo op 03-08-2002 23:36 . Reden: weer een typo ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
HIj lijkt me dood :), en dat is ie ook zo te zien :), wat AlterEgo zegt de koeler zit scheef :). Maar ik vraag me af of de winkel daar mee eens is :(. Want bewijs jij maar is dat jij niet die cooler er op gezet hebt :?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mpdrichel schreef op 03 augustus 2002 @ 23:05:
Je moederbord kan erbij ook kapot zijn gegaan. Heb ik tenminste wel gehad bij mijn Athlon XP. Door kortsluiting in het moederbord was mijn Processor en moederbord kapot.
Ik denk dat alleen zn proc naar de eeuwige rekenvelden is O-) , aangezien het mobo nog wel stroom kan leveren, ook al zit de stekker er niet in, en dus de stroom voor dat lichtje van de batterij pakt...

Verwijderd

waarschijnlijk is inderdaad alleen de proc kapot.De moederplaat laat zich iets minder gemakkelijk frituren dan dan de proccesor.De moederplaat zou echter volgens mij gewoon nog uit gezet moeten kunnen worden ( aangezien dat volgens mij ( niet zeker) niet in de processor is vastgelegd).misschien ook dood?een minuut stilte graag _/-\o_

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 10:51

vinnie1908

Appel != peer

Met een beetje geluk zou je mobo nog wel in orde kunnen zijn. De CPU mag je doorboren en aan een ketting hangen, of lijmen op je case ;)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

ThePerfectCell schreef op 04 augustus 2002 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat alleen zn proc naar de eeuwige rekenvelden is O-) , aangezien het mobo nog wel stroom kan leveren, ook al zit de stekker er niet in, en dus de stroom voor dat lichtje van de batterij pakt...
Bullshit... Hier liggen 2 morsdode mobo's die ik soms gebruik om ATX voedingen te testen. Ze gaan wel aan en alles, fans die je erop prikt doen het ook maar mobo = harstikke dood :(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1