Toon posts:

Upgrade troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok keb twee opties
asus cusl2 815e met p3 800 133 fcpga en dus ook geheugen 133mhz
of asus a7 met een duron 800 of thunderbrid 1ghz..

nu weet ik dat de thunderbird sneller is dan de p3 en de duron en een p3 800 gelijk zijn..

maar weet iemand hoeveel sneller een thunderbird is tov de duron? en moet bij die amd 133mhz geheugen of kan die ook met 100mhz (eventueel 100mhz 133mhz combo) uit de voeten??

nieuwe videokaart wordt een GF2 32 of 32mx

Thrax

Verwijderd

Dat is nogal wat! Je moet gewoon een duron kopen, goedkoop en snel. de Thunderbird is ongeveer 10 tot 20% sneller, maar de duron (600, 650 en 700) zijn goed over te klokken naar ongeveer 900mhz, doe je het goed misschien wel 1GHZ. Je moet dan wel een superkoeler hebben. Leuk moederbord hiervoor is de abit KT7 een andere leuke en iets goedkopere is de msi kt7 pro.

Je geheugen kan je gewoon op 100 MHZ houden, 133 geeft natuurlijk meer preformance, maar is ook weer duurder om apart aan te schaffen. moet je het nog kopen dan zou ik voor de 133 gaan.

Videokaart: wil je een supersnelle neem dan de GF2, wil je +/- 50% goedkoper uitzijn neem dan een GF2MX

Ik hoop dat ik je genoeg geholpen heb als je nog vragen hebt stel je ze maar.

Verwijderd

Topicstarter
mischien in het verkeerde forum maar ik ben een standaard wussie...ik klok niet graag over :) (maw nog nooit gedaan)

anyway,
MSI K7TPRO MS6330 SOCKET A VIA KT133
is dus het beste voor een duron/tb tov asus a7?

de prijs tussen 100mhz en 133mhz mem is ook vrijwel nul..maar ik heb in me oude bak 2x 64 (100) zitten en dacht koop 133mhz 128 chip en gooi 1x 64 over...

komen er nog durons richting 1ghz??

tis voor de eerste keer dat ik intel kick en op de amd ga dus...vandaar mischien allerlei "rare" vragen

Thrax

Verwijderd

Ik zou een duron 600 nemen en een abit kt7 of asus a7v. Het voordeel van de abit boven de asus is dat je in de bios de snelheid van de processor kan instellen. Dat is voor iemand met geen overclock ervaring wel handig denk ik.

De msi heeft zo goed als geen overclock mogelijkheden.

Met een potloodstreepje (zie de 900 andere topics daarover) zou die duron de 900 moeten kunnen halen.

Omdat een duron een 100 mhz fsb heeft kun je gewoon je oude dimmetjes gebruiken. Wil je toch nieuw dan kun je op het mobo instellen het geheugen op 133 ipv 100 te laten draaien.

Een thunderbird is wel een stukje sneller maar veel duurder en zijn overclock mogelijkheden zijn kleiner.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik vind zijn eerst optie toch ook wel netjes, state of the art moederbord, lekker fsb overklokken :) BX prestaties. Ik zou alleen geen P3-800/133MHz pakken tenzij je nooit gaat overklokken. Ga je dat wel doen kijk dan zeker naar de P3-750E, die draait met een klein beetje mazzel ook aan 133MHz fsb= 1GHz killermachine.

Die-hard Brexiteer