[Kabel]Vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:37
Ik wil graag een kabel abonnement nemen, maar ik heb een paar vraagjes voordat ik het aanvraag.
Mijn comp staat op zolder, en daar ligt al een tv-kabel heen voor de tv daarzo.
1. Kan die kabel gebruikt worden om de kabel modem op aan te sluiten?
2. Die kabel komt onderweg 2 T-splitters en een signaalversterker tegen, heeft dit enige invloed, of maakt dit niet uit?

_/-\o_ voor alle geweldige antwoorden die ik van jullie verwacht ;) _/-\o_

This post was created with 100% recycled electrons

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

1. Zal waarschijnlijk een UTP kabel moeten worden, gaat dus niet lukken.
2. Zie 1.

Sowieso hebben TV-Coax kabels een andere weerstand dan netwerk-Coax kabels ;)

edit:
Hoewel je misschien je kabelmodem op je kamer kunt zetten, maar daar durf ik niets over te zeggen :P

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30

Sjaak_Afhaak

Bleh!

meestal sluit de kabelaar de modem direct bij het binnenkomen van de kabel (in het huis) de modem aan.. Mijn eigen ervaring is dat verderop plaatsen (dwz na diverse splitsingen) de modem ook nog prima aangesloten kan worden.. Het is echter wel van de signaalsterkte afhankelijk..

Hier staat tekst

• boredgeestje
Compubiter schreef op 03 augustus 2002 @ 22:21:
1. Zal waarschijnlijk een UTP kabel moeten worden, gaat dus niet lukken.
2. Zie 1.
1. Klopt, van comp naar modem gaat een UTP kabel, maar ik wil graag weten of de modem dan weer op die Tv-coax kabel aangesloten kan worden?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik geloof dat daar een Search knop voor is uitgevonden.
Ik kan je uit je dromen helpen ... een signaal versterker (waarschijnlijk zo'n goedkoop prut ding) is NIET retourgeschikt...
En als je zelf een beetje doordenkt dan weet je dat een T-Splitter je signaal met een bepaald aantal DB dempt, hoe meer DB demping je hebt, hoe minder signaal je krijgt op je coax kabel (dit heeft voor je tv vrij weinig invloed, maar voor je modem is dit soort dingen funest voor je signaal).
Je kabelmodem _MOET_ in principe geplaatst worden op de 1e CAI aansluiting (aangezien daar het signaal het sterkt binnenkomt). Daarvandaan ga je met UTP kabel naar je pc toe.
Nu komen hier uiteraard weer reacties op omdat sommige personen hun kabelmodem op het 2e aansluitpunt hebben staan. Dit zou theoretisch gewoon kunnen, mits je coax kabel genoeg kabelsignaal doorkrijgt en er niet teveel ruis/demping optreedt, waardoor het kabelmodem _voldoende_ signaal binnenkrijgt om online te komen en om goed te kunnen internetten (hoe meer ruis/demping er optreedt, hoe meer packetloss).

En gebruik de search er nog bij zou ik zeggen, hier zijn diverse topics over.

• boredgeestje
joh, die search werkt voor geen meter hier, krijgen telkens no_wordmatch, zelfs met simpele queries als 'kabel'

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

boredgeestje schreef op 03 augustus 2002 @ 22:30:
joh, die search werkt voor geen meter hier, krijgen telkens no_wordmatch, zelfs met simpele queries als 'kabel'
De search doet het niet?!
boredgeestje schreef op 03 augustus 2002 @ 22:26:
[...]

1. Klopt, van comp naar modem gaat een UTP kabel, maar ik wil graag weten of de modem dan weer op die Tv-coax kabel aangesloten kan worden?
Dit bedacht ik me ook later, vandaar m'n edit. Wellicht is dat wel te doen.

• Enforcer
  • Niet online
Ow achja whatever :)
Anywayz, u snapt mijn bedoeling neem ik aan.
Zolang die versterker er tussenzit kan je zowiezo dat kabelmodem niet ergens anders plaatsen. En zoals ik al zei, hoe beter je signaalontvangst is hoe minder signaalstoringen je krijgt. Dus niet moeilijk doen en evt. alvast netjes een UTP Cat 5 kabeltje naar je pc trekken, dan hoeft die monteur minder te doen en heb jij alvast netjes je kabeltje weggewerkt, aangezien die personen nl. dat niet doen. Althans wel wegwerken, maar niet netjes :)

• boredgeestje
k, dus ik trek gewoon een UTP kabel van mn comp tot vóór die signaalversterker, daar kan dan t modem komen te staan, en gaat alles perfect werken?

• Enforcer
  • Niet online
Zoals ik al zei, het kabelmodem moet op het 1ste punt komen te staan waar dus je CAI aansluiting zit (of in de meterkast, of ergens in de woonkamer) dus als je een metertje of 2 extra speling houdt daar waar je cai aansluiting binnenkomt is alles in orde.
UTP kabel komt direct in je netwerkkaart aansluiting te zitten dus ook weer bij de pc een metertje of 2 speling houden aangezien je vast je pc nog wellus wil verplaatsen ? :)
Dan gaat alles prima werken.

edit:

Op het 1ste punt van je CAI aansluiting wordt nl. een extra DATA splitter geplaatst waaraan een coax kabel van ong. een meter komt te hangen, aan deze coax kabel wordt het kabelmodem mee aangesloten, vanaf het kabelmodem gaat dus die utp kabel richting je netwerkkaart.

• boredgeestje
k, CAI aansluiting zit id woonkamer, dat betekent dat ik die UTP kabel helemaal moet doortrekken naar de zolder, hmmz, fijntjes..

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

boredgeestje schreef op 03 augustus 2002 @ 22:18:
Ik wil graag een kabel abonnement nemen, maar ik heb een paar vraagjes voordat ik het aanvraag.
Mijn comp staat op zolder, en daar ligt al een tv-kabel heen voor de tv daarzo.
1. Kan die kabel gebruikt worden om de kabel modem op aan te sluiten?
2. Die kabel komt onderweg 2 T-splitters en een signaalversterker tegen, heeft dit enige invloed, of maakt dit niet uit?

_/-\o_ voor alle geweldige antwoorden die ik van jullie verwacht ;) _/-\o_
de 2e GoTter van uit Bolsward.... WELKOM!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
hoe is het mogelijk :D

idd je kan beter de modem beneden hebben en een utp kabel naar boven zoals ik en de meeste doen

ik heb al 2 maanden kabel 8)

• boredgeestje
en die lijers van essent me maar voorliegen: "nee meneer, we weten niet wanneer er kabel komt in Bolsward", totdat ik hun site es een keer bezocht grr...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

ikke was betatester 8)

maar als et goed is kan je je nu wel aanmelden :P

• boredgeestje
ja ik kan me wel aanmelden, maar dat betekent een giga omkabeling in mn huis, ik zit dit flat-fee abonnementje nog wel ff uit en ga dan over naar kabel :)

Pagina: 1