Toon posts:

Sounsbl 128 PCI vs "OnBoard" Yamaha?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :) Een game (IL-2 Sturmovik) wat ik laatst gekocht heb "stottert" vooral bij onploffingen, schieten, explosies, etc. Haperingen in beeld en geluid. :(
Op het IL-2 game-forum lees ik dat geluid vaak de oorzaak is van haperingen.
Mijn Intel Se440BX heeft onboard geluid, een YamahaYMF740. Hoeveel winst is er te halen met een (eenvoudige) geluidskaart, bv een Creative Soundblaster 128 PCI, die ligt voor 18 Euro bij de plaatselijke computerwinkel.
Is dat de investering 8) waard?

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
nee, die sb128 heeft sofware wavemixing net als je onboard ding, als je echt wat verschil wil merken kan je het beste een sb live! 5.1 oem kopen voor een euro of 40,- dan merk je teminste wat

Verwijderd

uhuh Sblive geeft mooi geluid en handeld het meer op je snd kaart af :)

eerst GTA3 met onboard / 128 PCI stotterde het
met een SB live niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :) Hoe heet dat in technische term, als een soundkaart zelf het geluid afhandeld?
Zodat ik ook bij andere merken kan kijken/vergelijken.

Verwijderd

Maakt niks uit tenminste niet qua geluid, je moet dan inderdaad een SBlive of een Audigy kopen is wat duurder maar ik raad het je aan, dat zijn veel betere geluidskaarten, dacht voordat ik mijn Audigy had gekocht..ach geluid is geluid ,maar je hoort wel degelijk verschil. Het geluid kan nu hard, en het is zuiver..Dus overweeg een wat duurdere kaart. Terratec DMX Fire is ook een goeie iets van 70 euro ofzo..