eCCp vaag iets

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04
Als ik eccp een half uur @ idle cycles only draai, cap ik 2 points. Maar als ik een half uur op High draai, heb ik ook 2 points. Als ik idle only doe, dan is me pc nog bestuurbaar, maar op high niet. Dus hij neemt wel meer cpu tijd. Maar heeft dus niet meer points. Waar kan het aan leggen?

WinXP
XP1600+ 1.4ghz@1.5ghz
256mb sdram

• Menthix
  • Laatst online: 14-05 16:07
De eene point duurt nou eenmaal langer als de andere point, het is niet zo dat je tekens 1 point krijgt na een vast aantal CPU cycles.

Gaan je Iterations per Second wel omhoog?

Menthix.net | Contact Me

• 418O2
ja, maar het is al heel lang zo. Dus op zowel idle als high krijg ik dezelfde punten. Of krijg je juist op high punten die langer duren :? :? :? iterations gaan wel omhoog

Verwijderd

Gewoon lekker op mid laten staan, als er weinig processen lopen pakt de client toch de "max load" .
Geen zorgen dus, als je tenminste de stats-aholic-versie draait (waarover vele draadjes lopen...)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

(jarig!)
het is eenvoudig, als je de setting op laag zet, dan gebruikt 'ie, als je niks doet, gewoon alles. Alleen als je dingen gaat doen, dan neemt 'ie zeg maar gas terug zodat je pc gewoon werkt.

Oftewel de cpu cycles die je windhoos (neem ik ff aan) moet verdelen, worden verdeeld naar prioriteit. Normalen programma's hebben 'normal' als prioriteit, programma's als de windows kernel hebben 'laag' als prioriteit en belangrijke dingen als de taskmanager hebben 'high' als prioriteit.

Als je je eccp client op prioriteit 'high' zet, dan gebruikt 'ie ongeveer 99% van de cycles als je aan het internettebn bent bijvoorbeeld, en krijgt je browser dus maar 1% waardoor het erg langzaam gaat. als je de prioriteit op low zet dan zal de browser bijvoorbeeld 20% krijgen, en de overige 80% gaat naar de client, want de prioriteit daarvan is lager, en daarom geeft windows ook minder snel cycles aan je client. Als je pc gewoon aanstaat en je doet niets maakt het qua snelheid niet uit waar je clietn op staat (low/med/high)

snappie?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• 418O2
nee het klopt niet. Want op high is mijn pc heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel extreem bikkeltraag. Dus meer cpu gebruik. Dus dan paktie meer snelheid, want op low is de pc gewoon even snel. En op medium is er wel wat vertragen...

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet toch eens wat minder bier drinken m.m :P
programma's als taskmanagers hebben 'laag' als prioriteit en belangrijke dingen als de taskmanager hebben 'high' als prioriteit

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

de reden is dit:

bij low/idle pakt hij alleen de "cpu-cycles" die beschikbaar zijn 9 van de 10 keer is dit 99 procent (voor het gemak) als jij echter een programma opstart draait hij die bijna altijd met de prioriteit normal ...dit betekent dat eccp automagisch een stapje terug doet en de processor kracht geeft aan het opgestarte programma (hierdoor heb je dus ook geen alst van vertraging op je pc van draaien bij een distributed client!!!)

Als het door jou opgestarte programma draait dan neemt hij weer vrij weinig cpu-cycles in en worden die dus weer beschikbaar (voor eccp).

als jij dus je eccp op high zet pakt hij van alle programma's cpu-cycles af omdat hij het belangrijkste process is (hierdoor wordt je pc dus wel langzaam)

wat is nu 99 van de 100 keer het geval

bij low krijg je bv 998 cycles in een half uur (theoretisch)
en bij high krijg je 1000 cycles in een half uur (theoretisch)

vandaar dat je 2 points heb per half uur wat wel weer goed overeenkomt met je systeem specs }:O

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

dammit sneller tikken en geen drinken inschenken :)

meteen maar ff nuttig gebruiken
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 22:14:
Gewoon lekker op mid laten staan, als er weinig processen lopen pakt de client toch de "max load" .
Geen zorgen dus, als je tenminste de stats-aholic-versie draait (waarover vele draadjes lopen...)
dit is dus niet nodig, en hierdoor kun je dus klagende gebruikers krijgen omdat bv word en eccp gaan vechten om de cpu cycles omdat ze allebei op normal draaien...met als resultaat dat word langzamer start dan zonder distributed client (hier dus eccp)

[ Voor 0% gewijzigd door _DPC_Scorpion op 03-08-2002 22:22 . Reden: nuttig gebruik van post ]

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

(jarig!)
DSmarty schreef op 03 augustus 2002 @ 22:18:
Je moet toch eens wat minder bier drinken m.m :P

[...]
JA IK HEB WEL GETELD 1 BLIKJE OP!!!
cola

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• 418O2
is that an insult? Maar ik vind het wel best :z

Verwijderd

Yaik, een non-alcohol iets op het forum ;)
Pagina: 1