HD word onbedoeld als bootdisk gezien

Pagina: 1
Acties:

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09
Na 2 nieuwe schijven in een mirror te hebben gezet wil ik graag mijn oude schijf nog kunnen benaderen als "extra schijf".

De 2 raid-connectoren zijn in gebruik voor de 2 primaire schijven, de 2 gewone IDE-connectoren voor mijn cdspeler en brander. Nu heb ik geprobeerd om 1 van de 2 om te wisselen met de oude HD, maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Er werd zo geboot van de oude schijf, wat niet de bedoeling is. Ik wil van mijn raid-set opstarten, en de oude schijf van daar uit kunnen doorzoeken en dergelijke.

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe, hoe ik het wel moet doen, of wat ik over het hoofd zou kunnen hebben gezien?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In de BIOS de raid set als primary boot option instellen en je nieuwe partitie active zetten.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

heb je je jumpers goed ingesteld???

master/slave ed...
en ook in de bios ff koekeloeren...

Electronics development

• WheeleE
Ik heb het inmiddels op een andere manier opgelost, via via via kon er toch nog bijkomen. Maar op de manieren van jadjong ging het niet echt.

Verder had ik geen idee hoe ik dan die jumpers moest instellen, maarja, dat is nu niet meer nodig.

Bedankt voor de adviezen :).

Verwijderd

Gewoon in de bios instellen opstarten vanaf scsi dan ziet ie eerst de raid controller en zal vandaar booten.
De oude schijf gewoon als slave bij de cd-rom speler hangen.

• WheeleE
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 12:07:
Gewoon in de bios instellen opstarten vanaf scsi dan ziet ie eerst de raid controller en zal vandaar booten.
De oude schijf gewoon als slave bij de cd-rom speler hangen.
Aha..vanaf scsi...dat wist ik niet. Ik zal het nog eens proberen. Bedankt!
Pagina: 1