[MSI]3de dimmslot werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 07:10

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
ik heb een msi k7t turbo limited edition met 3 sdram poorten. ik heb er 2x 128mb kingston inzitten en ik wil er nog 1x 128mb bijzetten. Maar hij pakt het geheugen want ik het 3de slot duw niet... ongeacht welke ik erin doe, hij geeft dan gewoon geen beeld. en ik hoor 1 piepje. de 3 dimmetjes doen het allemaal, maar geen enkele in het 3de en laatste geheugenslot.

kheb het al uitgespoten, maar bied geen verschil.

wat kan ik nog meer doen? of is het gewoon definitiet kapot?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien dat het mobo wat problemen geeft met Double of enkel-sided geheugen.
Dus dat er op de 1 of andere vage manier te veel slots in gebruik zijn.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Wat noem jij het derde (laatste slot), volgens het boekje is dimm1 die aan de zijde van je cpu en de derde is naast je ide poort.
Stop alleen een werkende dim in de poort waarvan jij denkt dat hij het niet doet, als je pc dan niet opstart dan is je poort kapot( Het mainboard suports Table free memory(dus elke poort moet het doen als je 1 dimm gebruikt)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
het is de dimm poort langs het ide, en als ik er 1 indoe en in de andere (goede) 2 geen dan krijg ik gewoon weer geen beeld en 1 piep.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dan ziet her er naar uit dat je mobo niet goed is.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Was dit geen bekend probleem bij MSI? Ik dacht dat ik al eens zoiets gehoord had, dat als je 2 sloten vol had dat de 3de het niet deed.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

Ja, dat schijnt een bekend probleem te zijn ;)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

steven2 schreef op 04 augustus 2002 @ 01:25:
Was dit geen bekend probleem bij MSI? Ik dacht dat ik al eens zoiets gehoord had, dat als je 2 sloten vol had dat de 3de het niet deed.
Tjah, er staat mij ook iets van bij, ik heb nooit meer dan 2 DIMM-sloten gebruikt van mijn K7T Turbo-R Limited Edition, maar dacht dat ik ook zo'n soort probleempje had tijdens het opbouwen.

* Richard gebruikt 2x singlesided 256MB Kingston

20*350ZO45°

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
steven2 schreef op 04 augustus 2002 @ 01:25:
ik heb ze alledrie gebruikt (2x128 1x64)
dus daar ligt het niet aan. een bios-reset bood ook geen verschil.. hopen dat ik nog garantie heb, heb het rond deze tijd gekocht vorig jaar

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1