Toon posts:

[Antec case] Verlichting achter front klepje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik heb een Chieftec DX 01D-B kast ... en nu heb ik al onderin mijn kast verlichting zitten, een mooie rode CCFL lamp.

Nu wil ik dat rood mooi doorzetten achter het klepje aan de voorkant.
Even voor de duidelijkheid een foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dvelocity.com/reviews/dragon/door.jpg

Het mooiste zou ik vinden als ik een soort van neon string glow achtig kabel erachter duw, die aanspringt, als het kleppie dicht is, en weer uit gaat als et kleppie open gaat.
Daarom zat ik te denken aan een soort van magneet / stroom contact dingetje, dat enerzijds fungeert als magneet, en waar tegelijkertijd 12V doorheen gaat.

Zijn er mensjes die zoiets kennen, of op een andere manier het mooi kunnen verlichten?

Thanx :+

//edit, dat pijltje wijst het slot aan, en zal al in de foto en heeft dus weinig met mijn vraag van doen, feit is wel dat ik het misschien kan gebruiken om et te fixen :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een magneetje gebruiken als contact kan gewoon. Je kan ook een schakelaar ertussen zetten die ingedrukt wordt als het klepje dicht is.

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 03 augustus 2002 @ 21:11:
Een magneetje gebruiken als contact kan gewoon. Je kan ook een schakelaar ertussen zetten die ingedrukt wordt als het klepje dicht is.
ja maar bij schakelaar heb je nog een draad zitten, ik wil dus dat er automatisch contact wordt gemaakt, via de magneetjes, zodat er geen draden tussen me kleppie en me case zit...

Alleen staat er dan wel 12v op dat ding... als ie openstaat, das dan weer minder fijn :|

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Je kan ook een ledje bovenaan doen, das ook erg mooi.

Kan je ook laten aanspringen

Verwijderd

Topicstarter
Lethal schreef op 03 augustus 2002 @ 21:13:

Waarbovendaan? heb je een foto?

Verwijderd

Lethal schreef op 03 augustus 2002 @ 21:13:

Ik heb inderdaad daar ooit is een foto van gezien en dat zag er heel mooi uit :) Kon hem alleen niet meer terugvinden

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

12V maakt niet uit, echt niet, spanning begint gevaarlijk te worden bij 40V~

Je kan draadjes op het scharnierpunt van je klep maken, die dan wel in je klepje zitten, en een reed kontaktje ofzo, aan de kant van et slotje (handig, die tekening...)

dan maak je gewoon een stroiomkringetje die verbroken wordt als je het klepje opendoet...

Edit:

hier, zo bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~3lmowww/internet/deurcopy.jpg

geel = magneetje
groen = reedcontactje
mooi roze = ccfl/string
grijze vierkantje = invertor

[ Voor 0% gewijzigd door 3lmowww op 03-08-2002 21:33 . Reden: ff plaatjes ]

Electronics development

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Use the search, lol

Verwijderd

Use your brain, lol

Search werkt niet, en dan nog weet ik niet op wat voor criteria je moet zoeken.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20

EntonoX

Team leider

je kunt ledjes doen in het vaste onderste gedeelte. en dan zo dat de ledjes omhoog schijnen. dan een stukje glasvezel in je scharnierklep maken, als het deurtje dan dicht zit dan valt het uiteinde van het glasvezel over je ledje heen en dan licht de glasvezel op.

snappu? idee?? :?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

EntonoX schreef op 03 augustus 2002 @ 21:28:
je kunt ledjes doen in het vaste onderste gedeelte. en dan zo dat de ledjes omhoog schijnen. dan een stukje glasvezel in je scharnierklep maken, als het deurtje dan dicht zit dan valt het uiteinde van het glasvezel over je ledje heen en dan licht de glasvezel op.

snappu? idee?? :?
Eueueuh, het idee van Glasvezel is toch dat alleen de uiteinden oplichten??? Misschien als je het opschuurt dat het werkt???

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 21:31:
[...]

Eueueuh, het idee van Glasvezel is toch dat alleen de uiteinden oplichten??? Misschien als je het opschuurt dat het werkt???
nope, werkt niet, gaat er teveel verloren...

Electronics development

• SvEn
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

ik heb een chieftec ( ook een van de vele klonen ) ik heb een blauwe ccfl achter de ribben zitten , dat geeft een heel mooi effect !! voor front eraf halen . ccfl eracter + inverter en dan de power cable via de HD bracket je pc in

Verwijderd

Topicstarter
PhoenX schreef op 03 augustus 2002 @ 21:58:
ik heb een chieftec ( ook een van de vele klonen ) ik heb een blauwe ccfl achter de ribben zitten , dat geeft een heel mooi effect !! voor front eraf halen . ccfl eracter + inverter en dan de power cable via de HD bracket je pc in
uuuh
en nu heb ik al onderin mijn kast verlichting zitten, een mooie rode CCFL lamp.
:+

Overige reacties ga ik nu ff goed lezen en proberen te implementeren... :)

Verwijderd

Dit is dus een voorbeeld, maar nergens kan ik meer info vinden, over hoe het is gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolcasegallery.net/ccg/images/00617/2

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 22:07:
Dit is dus een voorbeeld, maar nergens kan ik meer info vinden, over hoe het is gedaan.

afbeelding
Das ook wel kicken man!

alleen ik wil dus dat ie via het voorkantje eruitschijnt maar dis ook wel een manier... vet zeg

• SvEn
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

drLiter // Zijn er mensjes die zoiets kennen, of op een andere manier het mooi kunnen verlichten? \\ ..

ik snap niet wat je nou zeurt :?

Verwijderd

kan leuk zijn

Verwijderd

Topicstarter
PhoenX schreef op 03 augustus 2002 @ 22:53:
drLiter // Zijn er mensjes die zoiets kennen, of op een andere manier het mooi kunnen verlichten? \\ ..

ik snap niet wat je nou zeurt :?
Uuh was dat nou weer voor koeien opmerking? :? }:O 8)7

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Ik zou een mirco drukschakelaartje nemen en dat gebruiken. en dan gewoon twee draadjes die je kast inlopen in de buurt van je scharnierpunt. Dan heb je een oplossing die lang meegaat.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Interstice schreef op 04 augustus 2002 @ 00:51:
Ik zou een mirco drukschakelaartje nemen en dat gebruiken. en dan gewoon twee draadjes die je kast inlopen in de buurt van je scharnierpunt. Dan heb je een oplossing die lang meegaat.
en die dingen kun je bij elke electro boer wel kopen je kan die b.v. in het gat van het slotje stoppen dan kan die hem hem indrukken

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Verwijderd

Topicstarter
Das allemaal wel te doen, maar ik wil et wel zo houden dat ik het frontje eraf kan blijven halen, dus dat et stroom, en de verlichting aangaat door enkel dat magneetje bijvoorbeeld... anders zit ik met die draden die aaan me case vast zitten, dat is eigelijk niet de bedoeling :)

Verwijderd

er zit toch zo'n vierkantige inham in dat frontje he...naast de floppy bij jou, toch?? daar maak je net zo'n schakelaar als de powerknop in, dat als je hem dicht duwd het schakelaartje ingedrukt wordt... dan brand dat ding...trek je hem open...gaat het lichtje weer uit...toch niet zo lastig ??
Pagina: 1