Toon posts:

hoe laat ik mijn bios mijn 80GB herkennen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vreemd probleempje. (of eigenlijk 2.) Ik heb een Mstation gekocht (zo'n harddisk met mp3's er op voor in de auto). Hier zat standaard een 10GB hd. in. Als ik hem in de slede van mijn hagelnieuwe p4 schuif (mobo asus p4t533c) werd ie geheel niet gezien.
In mijn oude pc (pll-450, mobo biostar m6vbe-a) ging alles goed, en werd er gewoon een 10GB herkend.
Nu heb ik de disk vervangen voor een 80GB ibm, en hier heb ik mp3's opgezet door hem even als harddisk in mijn p4 te hangen. (dat ging wel, zo zonder slede.).
Nu heb ik de disk ingebouwd in de Mstation, en wil er weer wat bijzetten, maar dat gaat dus niet. Mijn p4 herkent hem geheel niet, display van de Mstation geeft een error aan dat ie de schijf niet vinden kan, en mijn pll-450 herkent gewoon simpelweg m'n 80gb niet.
wat nu te doen?
1) biostar M6vbe-A een 80GB laten herkennen, maar hoe?
2) uitvissen waarom m'n asus bord de disk niet herkend als ie in de slede gemonteerd is...
HELP aub.... (ik ga binnenkort op vakantie, en wil m'n nieuwe muziek meeee.....) ;(

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 21:05:
...
2) uitvissen waarom m'n asus bord de disk niet herkend als ie in de slede gemonteerd is...
HELP aub.... (ik ga binnenkort op vakantie, en wil m'n nieuwe muziek meeee.....) ;(
Misschien dat een BIOS update helpt voor het herkennen van die 80GB schijf. Maar eerst zou ik proberen in de BIOS zelf de gegevens voor de schijf invoeren.

Kies 'Manual' of 'User select' in plaats van 'Auto' voor dat IDE-kanaal en vul in: Cylinders = 16383, Heads = 16, Sectors = 63. Dit zijn standaardwaarden voor schijven groter dan 8GB.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

[offtopic]
Mag ik vragen waar en voor hoeveel je die M-Station hebt gekocht?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor, ik heb er via een relatie van mijn werk 399 euro voor betaald, geheel compleet, met 10gb en draad-a.b, ir-ab, pc-dock, en car-dock.

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid aan selfdefence. De 80gb wordt in m'n asus bord wel herkend als ik hem gewoon als een harddisk aansluit. Zo heb ik ook in de 1e instantie de mp3's er op gekregen. Maar in de slede/dock zit er tussen de ide verbinding nog een stukje electronica. deze zou misschien roet in 't eten kunnen gooien, maar waarom doet ie het (met een 10gb disk) dan wel in de andere pc, en (inmiddels) in een compaq deskpro (met de 80gb disk) wel?
Het is mij een raadsel. Ik zat er aan te denken dat asus wellicht niet helemaal de ide specificatie aanhoudt ofzo.
wie o wie?

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 12:19

Thomix

cAFFEÏNE!

Probeer een bios update, kijk of de schijf over limiterende jumpers beschikt (dat hebben ibm schijven iig, die limiten tot 32 GB indien gewenst) of neem een installatieprogramma van de harde schijffabrikant; voor zover ik weet hebben zowel maxtor als IBM zulke programma's speciaal om de limieten (2, 8, 32 en 128? GB) te overschrijden. Succes!
Pagina: 1