Donker beeld met GeForce 2.

Pagina: 1
Acties:

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Ik heb toch maar es m'n VooDoo3 vervagen door een GeForce 2 GTS kaartje. Alleen valt het mij op dat het beeld in spellen belachelijk donker is. Met m'n VooDoo'tje kon ik altijd fijn voor 3D (OpenGL & D3D) de gamma, kleurballans & brightness regelen. zonder dat dat effect had op de gamma in normaal 2D beeld.

Alleen met die Nvidia drivers kun je alleen de "globale" settings veranderen. Dit is hoogst irritant. Ik moet nu telkens de brightness van mijn schermp opschroeven. Het beeld wordt dan wel erg flets.

Is er een tooltje waarmee ik de gamma onder spellen fatsoenlijk kan regelen?

Het gaat eigenlijk alleen om Half-Life:CounterStrike & Unreal Tournament.

Twee nou niet bepaald voor D3D gebouwde spellen. (spellen met fatsoenlijke D3D support gaan wel prima)

Dank u :)

Verwijderd

Bij mijn weten is dit niet te fixen zonder de 2D ook omhoog te krikken.

Heb jij ook last ervan als je 's avonds/ 's nachts voor je monitor zit datie dan veel te licht is?

Zucht nVidia :(
Had ik denk ik toch moeten wachten op een Radeon :(

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:59
Volgens mij kun je bij beide spellen de gamma binnen het spel instellen... heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 18:02 schreef Mr Magic het volgende:
Volgens mij kun je bij beide spellen de gamma binnen het spel instellen... heb je dat al geprobeerd?[/quote]Ja, in CS staat gamma standaard al op maximaal, kan je dus niet verder zetten :(

• Lord Maximus
Dat heb ik uiteraard geprobeerd.
punt is, dat werkt niet. (of niet goed genoeg)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

kijk dat heeft asus prima voor elkaar in hun software! zij hebben een contrast schuif voor direct3d en opengl en gewoon, zelf video. En het werkt ook veel beter dan nvidia!

Click hier niet

Verwijderd

Bij m'n Asus V7100T kreeg ik en CD'tje met daarop "3DEEP", dat is daar speciaal voor gemaakt geloof ik.

• Lord Maximus
hmmm, dan zal ik toch eens kijken of ASUS ook al drivers op basis van de nieuwste officiele detonator 3 drivers heeft (6.31)

Maar het kan dus kennelijk wel. Wat ik me dus nu afvraag: zijn er geen andere tools hiervoor?
Pagina: 1