Toon posts:

probleem met MSI-k7t( 6330 v3.0) en Athlon xp 1.7

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een poosje geleden een Athlon xp1700+ gekocht als vervanging voor mijn doorgebrande Thunderbird1gig. Deze Processor fikte door doordat de fan van de cooler kapot ging.
Toen ik die Athlonxp op het mobo deed met coolermaster werd deze proc toch errug heet, dus ouwe cooler er weer op gezet met nieuwe fan (smartcooler).
dit leek in het begin prima te gaan, maar op een gegeven moment fikte mijn nieuwe processor plotseling out of het niets weer door.
Terug naar winkel gegaan, ik had zowaar garantie erop, daar was ik erg blij om (ctw roels!), dus ik weer met nieuwe (zelfde soort) processor en nieuwe smartcooler mijn pctje in elkaar flansen.
Het kreng werd gvd weer klere heet. Ik heb mn kast open gemaakt, een ventilator (je weet wel zon ding dat je met heet weer gebruikt om jezelf af te koelen) erop gezet, en kijken of dat hielp, ja dat doet het. Maar het geeft nog al kouwe voeten zo onder je bureau en ik kan niet altijd met kast open blijven zitten....
Kan iemand (die nog iets snapt van dit verhaal) mij vertellen wat het probleem is? en wat ik eraan kan doen.
Ik heb zelf het idee dat het mijn mobo is die niet helemaal zuiver is, of dat het toch niet helemaal de XP goed ondersteund, ik vraag me af of meer dit probleem hebben.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
Misschien een slechte airflow in je kast? Of misschien een betere cooler erop zetten?

Heb er niet veel verstand maar dit zijn wel veel voorkomende vragen + antwoorden als je hier zo'n tijdje rond leest.

edit:
Welkom op GoT! :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
ikzou zegge ga is een beetje zoeken in de search naar hoe beste airflow etc

probeer anders minimaal 1 intake te plaatsen en de kabel als dat er veelzijn weg te werken

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
hij is hier 52 graden nu zonder koelpasta moet nog effe lenen :) heb hier een dikke spire koeler ophangen

probeer eens artic silver of een andere cooler

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Zover ik kan zien ondersteunt de 6330 de XP Athlons (standaard) niet. Misschien kan het daar aan liggen? Ehm... toch wel, niet goed gekeken |:(

Had er bij mij wel problemen mee, maar lag aan oude bios.

[ Voor 0% gewijzigd door ronaz op 03-08-2002 21:12 . Reden: aanvulling ]

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Hete XP's, da's hier een veelvoorkomend verhaal. Je zegt zelf al dat het beter gaat als je er een grote kamerfan op richt, dat betekend dat je cpu idd gewoon te warm wordt. Check je airflow in de kast maar check met name je cpu koeler; is deze zwaar genoeg voor het werk en zit deze goed bevestigd en heb je er fatsoenlijke thermal paste tussen (niet te veel). Allemaal tips die je kunt vinden als je wat door oude topics heen neust. Good luck :) Ik doe 'm dicht wegens erg vaak al voorbij gekomen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.