Ik belde een keer naar huis vanaf een telfort telefooncel, toen ik thuis was zag ik het nummer van die tel.cel op m'n nummerweergavedisplay staan. Ik bel daarnaar terug, helaas wordt steeds opgehangen. Tel.cellen zijn niet belbaar, wel sommige Coinfoxtoestellen bij bedrijven. De lijst van klaphek is na publicatie al snel verouderd omdat de KPN geen risico wou nemen en ze bijna allemaal heft veranderd. Toe ik enkele nummers afging uit die lijst een maand terug gingen enkele over en werd niet opgenomen (

). En een uur later ging de foon, was er een mannetje aand ie lijn die vroeg waarom ik hem had gebeld. M'n nummer stond op zijn nummerdisplay toen ie niet thuis was. Ik vertelde heb dat ik verkeerd verbonden was toen

.
Moraal: Telefooncel bellen kon vroeger wel maar nu is dat dus beveiligd. Denk eens diep na en ga een proberen gratis te bellen via doorverbindcentrale naar een tel cel. enzo. Als ze belbaar zijn geven de tel cellen een dan hoorbaar signaal door zodat de operator weer dat ie een tel. cel belt.
Hoe ik dit weet. Ik ken iemand die bij KPN werkt en dit heeft uitgelegd!