Toon posts:

Erg mysterieus geval....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
amd athlon A slot 600mhz
2 iceberg coolers op de processor
msi k7pro 6195 moederbord
256mb RAM
20.4 GB Maxtor Harddisk
300watt atx voeding
Leadtek Geforce 2 Titanium 64mb DDR
Soundblaster 128PCI
Alcatel Speedtouch ADSL USB Modem
17 inch Iiyama visionmaster pro 410
pioneer 10/40 speed dvd speler
plextor plexwriter 16/10/40

Ik heb hulp nodig want ik zit met een probleem. Elke keer als het buiten warmer wordt dan 20 graden dan loopt mijn computer vast. Ik vind het nogal raadselachtig omdat ie vastloopt terwijl mijn processor rond de 38 graden is, het moederbord heeft meestal een een temperatuur van rond de 33/34 gradden als hij vastloopt. Mijn videokaart is meestal rond de 35 graden warm. Volgens mij zijn deze temperaturen niet echt hoog en zou mijn computer toch echt niet hoeven vastlopen. De zijkant is er al afgehaald en ik heb de processorfans schoongemaakt. Deze problemen heb ik nu voor het eerst, vroeger heb ik hier nooit last van gehad. Het ligt niet aan de videokaart want hij doet hetzelfde als ik mijn tnt2 erindoe. Geheugen is ook goed. Alles is geupdate met de laatste drivers. Help me please! Alvast bedankt :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien dat het je HD is.
Probeer smartfan eens, misschien dat je hd zo heet wordt dat het systeem uit valt.

Verwijderd

Klopt de temp van de cpu wel? Als je mobo al 38 graden is zal je cpu wel nog warmer zijn. Ik neem aan dat jij niet zo'n goede koeler hebt dat je proc kouder kan blijven dan je mobo (onmogelijk namelijk).

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

zit je koeler er wel goed op???

Electronics development

Verwijderd

Het is idd erg vreemd dat je cpu minder warm is dan je mobo...

En wat ik nog vreemder vind is dat je mobo bijna 40 graden wordt in zo'n "oud" systeem???

Verwijderd

yep, je cputemp is bij luchtkoeling meestal 5 tot 10 graden warmer dan je kasttemp, welke altijd warmer is dan de kamertemperatuur. voel eens met je hand aan de achterkant van je cpu (dus op je mobo) en voel eens aan je heatsink als je pc op zijn warmst is.

als je jouw vingers verbrand, dan issie warmer dan 40°

mijn cpu werdt te warm doordat mijn koeler er niet goed op zat, als je van die warmtegelijdende kauwgom er tussen hebt dan moet je die helemaal verwijderen als je de heatsink 1 keer van je cpu af haalt, omdat er anders ophopingen tussen je cpu en je heatsink kunnen zitten, welke weer tot isolatie lijden

Verwijderd

case temp van 39 is te warm... haal eens de zijkant van je kast enm kijk of dat helpt, als dat help zal je case fans moeten gaan monteren.... heh wat jammer nou :P

enehh Fewture je CPU temp kan makkelijk onder je mobo temp zitten, niet onder kamer temp.... met lucht koeling

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 08:20:
case temp van 39 is te warm... haal eens de zijkant van je kast enm kijk of dat helpt, als dat help zal je case fans moeten gaan monteren.... heh wat jammer nou :P
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 20:16:
... De zijkant is er al afgehaald en ...
_/-\o_

Verder: die CPU temp komt wel heeel erg laag op me over, zijn dit wel stressed temperaturen? Onthou ook dat bij de oude Athlons de temperatuur sensor, in tegenstelling tot de pentiums, niet in/op maar vlakbij de core zit. Gevolg: een meting die altijd te laag is :)

da was mooi he vroeger, als je dan per ongeluk je proc wat hard aanduwde kwam die sensor wat dichter bij je core en schrok je je ineens een ongeluk :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm naja hij loopt meestal vast als de processor rond de 38 graden is. De system temp is dan meestal iets van 34 ofzo(foutje). Ik heb speedfan en hmonitor gebruikt en allebei geven ze die temperaturen aan. Mijn oom zei dat het misschien aan de voeding kan liggen? Ik vind het vooral vaag omdat die temperaturen redelijk laag zijn en hij dan nog vastloopt... Ik denk niet dat het aan me processorfans ligt want die heb ik schoongemaakt en ze draaien rond de 6800rpm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 08:20:

enehh Fewture je CPU temp kan makkelijk onder je mobo temp zitten, niet onder kamer temp.... met lucht koeling
Ja, met een kapotte sensor ja.. In 99% van de gevallen komt het niet voor. Als er toevallig een hotspot bij de sensor zit zou het kunnen ja. Dus, eigenlijk vind ik dat er weer teveel op de details gelet wordt. Hoe heet dat ook alweer? Mierenneuken geloof ik 8)7 :9

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
voeding zou inderdaad kunnen, ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem, CPU (=AMD Tbird) wordt max 43 graden. Als ik warcraft3 wil spelen en hij bij loading is en wacht op andere spelers om klaar te zijn, nokt m'n pc er ook mee en dan kan ik hem na een half uurtje ofzo weer aanzetten. Ervoor krijg ik zwart beeld en de pc komt niet eens voorbij het eerste opdraschtje, 3d kaart laten zien. hoeveel watt is je voeding, mijne 250 en nu krijg ik woensag een nieuwe enermax 250watt voeding. kijken of het probleem zo is opgelost

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 300 watt voeding. Ik denk dat ik er ook maar een nieuwe ga halen. Is het misschien verstandiger als ik een 350 watt neem?

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

PegOpDeWeg

eej wasup?

Zou ook je mobo kunnen zijn die rot is, of je memory.
Is altijd erg moeilijk dit soort problemen.

Heb het zelf ook met asus A7V333.. soms kan ik uuuuuuren achterheen gamen.
en soms slaat ie gewoon vast als een huis. De rest van de tijd staat hij 24/7 koeien te draaien. en is er niks aan de hand. Temps zijn ok. systeem 22c, cpu (xp 1800) 47c. Met Swiftech MCX462 cooler.

Draai nog wel de .4 bios, toch maar is updaten, misschien dat het daar aan kan liggen. Dus zelfde soort probleem met raadselachtige hangers af en toe.

Soms zoeken naar een speld in een hooiberg. 8)7

"It's better to burn out, than fade away"

• Biertjuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

Biertjuh

Biertjuh?!

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 20:00:
ik heb een 300 watt voeding. Ik denk dat ik er ook maar een nieuwe ga halen. Is het misschien verstandiger als ik een 350 watt neem?
Probeer eens eerst een nieuwe voeding van iemand te lenen. Kijk of je probleem veranderd. Wat je ook kan doen is kijken of je voltage's stabiel blijven. zodra je corevolt erug inconstant is zou ik idd eens gaan denken aan een nieuwe voeding.

Maar zoals obi hier al zei. T kan van alles zijn.
heb je nog IETS opgefokt?

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Verwijderd

Topicstarter
ik ken niemand met dzelfde voeding als mij dus dat kan ik niet doen.. Ik ben nu ff aan t kijken of het aan me geheugen ligt.

Verwijderd

allemaal leuk en aardig maar je system temp was 39 toch? dat is belagelijk HOOG!
die zou in de buurt van je kamer temp moeten liggen (22-27 is redelijk normaal) ga daar dus eerst eens naar kijken... system temps van 39 zijn echt niet normaal

Verwijderd

Topicstarter
nee me system temp is meestal iets van 33 graden als ie vastloopt. Aan het geheugen ligt t niet in ieder geval dat heb ik al geprobeerd. En wat zouden de goede voltages moeten zijn op mijn systeem? Ik heb daar niet zoveel verstand van.

Verwijderd

Topicstarter
hier zijn mijn voltages(overgenomen uit speedfan):

VCOREA: 1,60V
VINRO: 3,31V
+3.3V: 3.36V
+5V: 4,95V
+12V: 12,34V

-12V: -12,69V
-5V: -4,90V

+5VSB: 5,05V
VBAT: 3,33V

Verwijderd

Probeer eens een keer een andere voeding jah... daar zal het wel aan liggen. Niet gelijk casefan's en al die shit pakken want dat hoeft helemaal niet als je PC altijd al goed gelopen heeft. Ik denk dat er iets versleten is, je voeding bijvoorbeeld. Gewoon ff ergens een andere voeding lenen en die erin zitten, dan zal het wel opgelost zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ff ergens lenen...ik ken niemand die zomaar ff een 300 watt voeding heeft liggen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 14:41:
Probeer eens een keer een andere voeding jah... daar zal het wel aan liggen. Niet gelijk casefan's en al die shit pakken want dat hoeft helemaal niet als je PC altijd al goed gelopen heeft. Ik denk dat er iets versleten is, je voeding bijvoorbeeld. Gewoon ff ergens een andere voeding lenen en die erin zitten, dan zal het wel opgelost zijn.
Leg mij eens uit waarom het daar aan ligt :? Alleen maar omdat die oom dat zei :?

Zijn voltages zijn goed dus voeding is ook nog oke.

Verwijderd

Topicstarter
soldier2000 heb jij dan wel enig idee waar het aan ligt?

Verwijderd

Ik weet niet "hoe" die vastloopt, maar het kan ook je geheugen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
het beeld blijft gewoon stilstaan,muis doet niks en het geluid blijft hangen. Mijn geheugen is het niet want dat heb ik getest.

Verwijderd

Check de chips eens als ie aan staat, want ik heb hier een K7T Pro 2 en die hebben ook een probleem met de volt regel chip, die word 10 sec na opstart zo warm dat ie te heet is voor je fingers, en vooral tijdens spellen kan ie uitvallen, maar ik heb geen idee waar die bij jouw zit, je hebt een ander moederbord. misschien gewoon als ie draait de chips even langs gaan.

Probeer eens een fan naast je PC te zetten, je weet wel, van die dingen die je normaal voor jezelf gebruikt, gebeurd het dan nogsteeds? als het niet zo is, dan is het wel zeker dat er iets te warm word, alleen moet je dan de bron nog vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een nieuwe voeding ingedaan maar hetzelfde probleem blijft...iemand anders nog suggesties?

Verwijderd

Kep er niet veel verstand van, maar je zou eens kunnen kijken of het niet aan je 3dkaart ligt, of die niet te warm wordt.

Verwijderd

Topicstarter
daar ligt het niet aan want hij doet hetzelfde met me tnt2 en me geforce 2 is maar 34 graden als ie vastloopt.

Verwijderd

heb je het al geprobeerd? een fan naast je PC zetten, als dat werkt, dan weet je zeker dat het aan de temp van een bepaald onderdeel ligt.

Verwijderd

Topicstarter
dat hoef ik niet te doen want als het binnen wat koeler is(of savonds) dan loopt ie helemaal niet vast. Dus ik weet wel dat het aan me temperatuur ligt.
Pagina: 1