[postcode check]

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 19:58

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
adsl op postcode 6093 DG oneven...

geeft aan beschikbaar, onder voorbehoud van een lengtetest of zoiets.. Wat bedoelen ze daarmee? Kan toch niet de afstand tot het telefoonhuisje zijn of wel soms?? Dat moeten ze toch al kunnen weten a.d.h.v. de postcode... :?

Verwijderd

Lengte waarover adsl geleverd kan worden ligt ook aan de kwaliteit van het koper, daarom dus de lengte test.

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
hoe lang is dan de maximale afstand voor adsl ongeveer?

Verwijderd

Om en nabij de 3,6 km geloof ik vanaf de centrale, ligt dus aan de kwaliteit van het koper ook.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Nee hoor, KPN gebruikt een nieuwe techniek, en andere providers ook. Dus is 5,9 km maximaal haalbaar!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

KPN dus niet he.
Ik woon 3042 hemelsbreed van de centrale. Mxstream wou niet leveren omdat de afstand te groot is. BBNED kan alleen de 512/256 garanderen, dus daar ga ik maar voor. Onder het motto beter iets dan niets. Zelf vind ik het wel jammer, vooral gezien de lage download. Ik weet dat MXSTREAM niks beters heeft, daarom zou ik toch al in ieder geval naar BBNED gaan + de veel lagere kosten

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik denk dat je net een grensgeval bent...

Gewoon aanmelden bij de provider van je keuze en dan doen ze een check met je telefoon. Dan kijken ze of je lijn geschikt voor adsl. Ik denk dat dit de manier is om zekerheid te krijgen of je adsl kan krijgen.

Specs

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

slaay schreef op 03 augustus 2002 @ 21:39:
Nee hoor, KPN gebruikt een nieuwe techniek, en andere providers ook. Dus is 5,9 km maximaal haalbaar!
Ik dacht het niet. ;)

De maximaal toelaatbare afstand voor PSTN is 3,8/3,9KM en voor ISDN is dat 3,5/3,6KM
En dat wordt er vanuit gegaan dat de lijn in goede staat verkeert.

Ik had nog ergens een DB met daarin de ELLL (Estimated Local Loop Length) waardes.
Hierin stonden bijna alle postcodegebieden van Nederland, maar ik kan het niet meer vinden. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hier in de US is de maximale afstand 5,5 km voor DSL. Ik zit op 5.1 km van de centrale.... wat ik zou moeten hebben is 1536 down en 384 up, maar door de afstand haal ik nooit meer dan 1250 kbit/s down en ong. 160 kbit/s up. We zijn die snelheden behoorlijk stabiel, ofwel ik kan op elk moment van de dag wel 140 kbyte/s halen als ik een snelle server opzoek.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Ik heb hier ergens ooit eens een kaartje gezien met daarop alle telefooncentrales van nederland. Weet iemand toevalllig waar die te vinden is. De search levert niets op..

Is die maximale afstand overigens hemelsbreed? Of gaat het gewoon puur om de lengte van de kabel die gebruikt is?

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
jeah thanx m8, die had ik nodig... :P

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
de afstand tot het telefoonhuisje is 2.8 km (met dank aan Paaj B-) )

Dat moet toch wel lukken of nie?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Sebje schreef op 04 augustus 2002 @ 11:39:
de afstand tot het telefoonhuisje is 2.8 km (met dank aan Paaj B-) )

Dat moet toch wel lukken of nie?
de lengte die op die site staat, klopt niet altijd.
Bij mij zegt ie 1310 meter, maar hemelsbreed is het al ruim 2 KM....

Verwijderd

De maximale ADSL snelheden onder optimale omstandigheden zijn 8.032 Mbit/s downstream en 864 Kbit/s upstream bij een maximale lengte van de lijn (de afstand tussen de locatie van de eindgebruiker en de wijkcentrale) van 1,89 km. De maximale lengte van de lijn die geschikt is voor ADSL is ongeveer 5,37 km. De bandbreedte die gehaald kan worden bij deze afstand is 256 Kbit/s downstream en 352 Kbit/s upstream. De theoretische maxima worden vrijwel nooit gehaald

Oh ik woon volgens locatienet op 3.4 km van de centrale dus dat wordt krap :( :'(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 12:50 . Reden: update ]

Verwijderd

ik krijg precies hetzelfde melding. en ik zit op 2.2km van de centrale (lokatienet).

zal hier wel nooit kome :(

Verwijderd

k zit er hemels breed 1km vanaf :+ ongeveer maar k wil geen Mxstoom

/me wil bbned :p

en via locatienet 1.6 km :D dus dat zit wel snor

Verwijderd

maar wat betekent die medling van "lengte test"? heb ik dan kans op mxstream? want vlolgens mij komt het hier toch nooit..

Verwijderd

ja wil ik ook wel eens weten. Zijn er mensen hier die ondanks een lengtetest (of moet ik dankzij zeggen) ADSL hebben

• jochemd
  • Laatst online: 08-08 15:51
Een lengtetest houdt in dat er op afstand je lijn wordt doorgemeten. Dan komen gegevens zoals de afsluitweerstand en de lengte boven water. En aan de hand daarvan kan bepaald worden of de kans dat het allemaal gaat werken zo groot is dat KPN bereid is om te gaan leveren.

Andere telco's, zoals bijvoorbeeld BT, maken deze informatie beschikbaar voor het algemene publiek, maar KPN is van mening dat het bedrijfsgeheim is ofzo. Je kan proberen de algemene KPN helpdesk te bellen en om een lijntest te vragen, maar ik geef je niet veel kans. Tenzij je natuurlijk het juiste telefoonnummer weet >:)

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Cutebritney schreef op 04 augustus 2002 @ 11:45:
[...]

de lengte die op die site staat, klopt niet altijd.
Bij mij zegt ie 1310 meter, maar hemelsbreed is het al ruim 2 KM....
heb ook ff gedubbelchecked bij routenet, en is net zo ver. dus dat zit wel snor.
ADSL is nog niet beschikbaar
Helaas, uit de postcode check is gebleken dat volgens de planning van de verschillende netwerk aanbieders voorlopig nog geen ADSL in uw regio mogelijk is. Als u uw naam, postcode en e-mailadres in de 'announcement service' invult krijgt u van ons ruim van te voren (3 maanden) automatisch bericht wanneer er in uw regio ADSL beschikbaar komt. Deze gegevens kunnen in de box aan de rechterzijde van deze pagina in worden gevuld.
bron: adslmetacrawler

Wordt die site soms niet bijgehouden? Vind het allemaal wel vreemd hoor.. komt er nu wel of geen adsl... :? :? :? :?

* Sebje hoopt en hoopt en hoopt en h.........

Verwijderd

ADSL metacrawler heeft volgens mij een eigen DB. Tevens geeft hij lang niet alle beschikbare mogelijkheden terug. Het beste kun je gewoon mxstream.nl en bbned.nl gebruiken. Dan weet je tenminste zeker of je ADSL kunt krijgen

Verwijderd

Hallow. Ik zie dat je in de Horstveld in Heytse woont. ik woon in Haelen en daar komt over 4 weken kabel begin september. Dus eind van het jaar of begin volgend jaar zal ook bij jullie kabel komen. Alleen essent houdt dat nog geheim. ADSL kan je wel in onze regio vergeten. Essent zal de eerste zijn en over 50 jaar zullen we wel adsl krijgen in onze regio :+

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
dan controleer de postcodecheck van mxstream maar eens jackasshat.... 6093 DG oneven...

:D

kabel komt iig nog niet in heythuysen.... (althans niet volgens berichtgeving van de Limburger)..

Verwijderd

Die lengte zegt trouwens niet zoveel. KPN zegt ook gewoon doodleuk dat ze er niet over peinzen om Voorthuizen van ADSL te voorzien omdat :
a. de centrale te oud is (dus veel kosten)
b. de animo voor ADSL misschien niet al te hoog zal zijn.
En dat terwijl ik slechts een 500 meter van die stomme centrale afzit. Grrrrr !!

Verwijderd

1,2 km :)

Waarom bied mxsteam eigenlijk geen snellere pakketten zoals bbnet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:38:

omdat KPN der netwerk daar niet op berekend is ?

BBNED trekt verse lijnen :)

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 00:37

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:38:

Volgens enkele postings op Usenet zou KPN nu met een soort survey bezig zijn over de gewenstheid van snellere diensten en voor welke bedragen. Die moeten we dan maar ff afwachten, maar ik verwacht dat ook KPN met snellere diensten zal komen. De vraag is alleen, tegen welke prijs? Het snellere abo van KPN is al een stuk duurder dan de bbned tegenhanger, dus misschien gaat dat dan steeds verder uit elkaar lopen... Ik hoop het niet.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:40:
[...]

omdat KPN der netwerk daar niet op berekend is ?

BBNED trekt verse lijnen :)
BBNED Trek verse lijnen, dat is natuurlijk bullshit. Als jij een aansluiting neemt op een ISP die het netwerk van BBNed gebruikt moet je dataverkeer door hetzelfde lijntje heen.

Verwijderd

Van huis naar centrale wel, maar vanaf daar gaat het via een andere lijn verder. Dat is ook de reden dat je bij BBNED geporteerd moet worden. Je lijn wordt in de centrale fysiek aangesloten op een andere provider of gesplitst (linesharing)

Verwijderd

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
IJss IJsselstein Hazenveld 61 3402BL IJSSELSTEIN UT 340801 030 Utrecht Ut

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 300 meter.

Damn maar 300 meter van mijn telefooncentrale afzitten en dan nog niet eens een line sync :(.. die kut hoeren van kpn zouden het ook is in 1x goed doen.. :(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 20:07:
Om en nabij de 3,6 km geloof ik vanaf de centrale, ligt dus aan de kwaliteit van het koper ook.
Intussen is het bijna 6 Km doordat er nieuwe technieken gebruikt worden.

Ikzelf woon in de VS op 14600 ft van de centrale, wat neerkomt op een goede 4,8 km. Het maximum wat mij verteldt werd was 18000 ft ofwel 6km. (Eigenlijk 5,9 km omdat 3 voet iets minder is dan een meter)

Bij mijn weten gebruikt de KPN dezelfde techniek en is het niet meer 3.6 km. Het zou wel kunnen dat oudere centrales nig niet zijn uitgerust met de nieuwe techniek omdat deze al opgeleverd waren toen de techniek uitkwam..... alle nieuwe centrales worden volgens mij met de nieuwe techniek uitgeleverd.

Edit: op die 4,8 km haal ik trouwens 1500 kbit/s down en 384 kbit/s up. Echter door de afstand werd me van te voren al mede gedeeld dat de upload niet hoger zou zijn dan 192 tot 256 kbit/s.... en in de snelheidtesten klopt dat wel. Ik haal 160 kbyte/s down, en 20 tot 25 kbyte/s up.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 21:38:
Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
IJss IJsselstein Hazenveld 61 3402BL IJSSELSTEIN UT 340801 030 Utrecht Ut

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 300 meter.

Damn maar 300 meter van mijn telefooncentrale afzitten en dan nog niet eens een line sync :(.. die kut hoeren van kpn zouden het ook is in 1x goed doen.. :(
Moest je daarom een oud topic omhoogtrappen. :?
jij hebt een storing, het heeft niets met het onderwerp van dit topic temaken.
Verder wil ik nog opmerken dat jij jouw taalgebruik aanpast, ik ben namelijk zo'n "kuthoer". :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Mjah voor dat dit in een rel uitloopt.
Het topic is zonder nut omhoog geschopt slotje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.