Toon posts:

Onderdruk of Overdruk van cpu naar buiten met 2 fans ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cpu fan heb op mijn cpu en ik zet er tegenover in de zijkap ook een fan met daaromheen zeg maar een vierkant tunneltje, zijn er dan nare gevolgen als de coolers niet overheen met elkaar komen kwa snelheid naar buiten.

Dus als de cpu fan langzamer is dan de fan aan buitenkant wat gebeurt er dan en andersom. Heeft dit iets te maken met overdruk of onderdruk ?

Verwijderd

Overdruk of onderdruk maakt geen bal uit. Zowieso vind ik het knap om onderdruk te krijgen in een pc kast. Moet je HEEELE sterke fan's voor hebben :+
Op het moment dat er over of onderdruk zou ontstaan gaat je airflow ook naar de knoppen. De fans worden immers afgeremt. Bij overdruk zijn dat de intakes en bij onderdruk de outtakes. Maar goed, onder of overdruk kan dus niet door alle valse lucht die er ontstaat.

Edit: Denk dat je weinig verschil zult merken. Hoe meer warme lucht er uit hoe beter. Een snellere fan in de deur zal je cpu fan helpen. Een langzamere ook, want geen fan helpt helemaal niet. Mooie redenatie he! ghehehe 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik laat het tunneltje zo ver mogelijk tot het moederbord lopen dat de rest van de airflow in de kast geen invloed heeft en andersom ook niet ? Maar zou het kwijt kunnen of minder goed koelen als of de fan van de cpu of die van buiten sneller is ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 20:06:
Ja maar ik laat het tunneltje zo ver mogelijk tot het moederbord lopen dat de rest van de airflow in de kast geen invloed heeft en andersom ook niet ? Maar zou het kwijt kunnen of minder goed koelen als of de fan van de cpu of die van buiten sneller is ?
Nee hoor, gewoon doen. En als je klaar bent dan test je gewoon ff met en zonder. Ik wed dat je met het tunneltje (heet een fanduct btw) een lagere temp heb. Blazen of zuigen kon nog wel eens een dik verschil maken in jouw geval. Koude lucht van buiten de kast in 1 x op de proc is altijd goed natuurlijk. Bijkomend probleem is een kast die op gaat warmen. Maar daar heb je case fans voor. Een warme kast zal iig weinig invloed hebben op de temp van je cpu. (als je lucht van buiten op de proc laat blazen natuurlijk)

Resultaten hier posten graag! :X :*)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
ik prefereer overdruk, want dan weet ik zeker dat alle lucht die in mijn kast komt langs door mijn stof filters is gegaan en houd ik een stof vrije kast 8)

Verwijderd

eth0 schreef op 03 augustus 2002 @ 20:22:
ik prefereer overdruk, want dan weet ik zeker dat alle lucht die in mijn kast komt langs door mijn stof filters is gegaan en houd ik een stof vrije kast 8)
Ja, zo is overdruk natuurlijk handig. Maar mbt tot koeling heb je er niks aan. Zoveel overdruk of onderdruk (wat je wil) krijg je toch niet voormekaar omdat alle lucht te snel ontsnapt (en dat is dus waar jij gebruik van maakt, slim!)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de AMD-In-Box cooler geprobeert maar die koelt de 1800 tot 50 en de silence van coolermaster tot 42 dat scheelt wel en de silence is stiller. Maar goed de in-box is leuker en mooier, als ik dat tunneltje bouw zou dat ook nog wat uitmaken kwa lawaai dat ie misschien ook stiller is ?
Pagina: 1