Systeempje iets stiller maken, waar??

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb een lijstje van stille coolers en geen idee waar ik ze kan kopen. Eigenlijk wil ik gewoon eens langs een computerzaak die hier ervaring mee heeft. CPU koeler + element vervangen vind ik iets te link om zelf zonder ervaring te proberen met m'n athlon 1800+. Ik denk dat ik 2 casefans nodig heb, een cpu coolertje en de voeding is ook rumoerig.
Waar in Nederland kan ik gewoon met m'n kastje langs gaan en net zo lang spulletjes uitproberen totdat ie stil is?

Verwijderd

Waar woon je precies ?

• Cyberjunkie
Ik woon in Epe (daar is het profile voor uitgevonden), maar 't maakt me niet uit, ik maak er wel een ritje voor als 't moet.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
dat noemen ze nou tweaken |:( gewoon zoeken op internet naar cooler revieuws en zelf plaatsen of cooler juist aanpassen van voeding of cpu

• Cyberjunkie
MaLa: dat moet je dan wel IN je hebben ja. Ik vind het bovendien prettig als ik een geluids-tweak kan HOREN, voordat ik het aanschaf. Via internet kan ik de coolertjes op verschillende plaatsen bestellen, maar dan heb ik kans op een tegenvaller achteraf. ik heb bij verschillende computerzaken in de buurt geinformeerd. Zalman spulletjes hebben ze sowieso lang niet overal, evenals een papst koelertje.

[ Voor 0% gewijzigd door Cyberjunkie op 03-08-2002 20:09 . Reden: aangevuld ]

Verwijderd

Cyberjunkie schreef op 03 augustus 2002 @ 20:07:
MaLa: dat moet je dan wel IN je hebben ja. Ik vind het bovendien prettig als ik een geluids-tweak kan HOREN, voordat ik het aanschaf. Via internet kan ik de coolertjes op verschillende plaatsen bestellen, maar dan heb ik kans op een tegenvaller achteraf. ik heb bij verschillende computerzaken in de buurt geinformeerd. Zalman spulletjes hebben ze sowieso lang niet overal, evenals een papst koelertje.
Uhh zijn daar reviews niet voor!?!

Ik heb laatst en geheel CNPS systeem moeten bouwen, bijna alle zalman producten gebruikt, CPU Koeler, NB koeler, Voeding, VGA koeler, en de HDD in een rack geplaatst waardoor je bijna geen moer meer hoort..

Alleen CPU koeler maken scheelt slechts een aantal decibel, als je, je CPU niet meer hoort dan hoor je, je voeding weer..

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 22:01:
[...]

Uhh zijn daar reviews niet voor!?!

Ik heb laatst en geheel CNPS systeem moeten bouwen, bijna alle zalman producten gebruikt, CPU Koeler, NB koeler, Voeding, VGA koeler, en de HDD in een rack geplaatst waardoor je bijna geen moer meer hoort..

Alleen CPU koeler maken scheelt slechts een aantal decibel, als je, je CPU niet meer hoort dan hoor je, je voeding weer..
jah reviews zijn zo goed in elkaar gezet tegenwoordig alles testen ze zelfs ook decibels >:)

beetje winkel wil je geen eens dingen laten horen of laten zien kijk maar op internet zeggen ze..... ken geen winkel waar ze me alle coolers laten horen >:)

• Cyberjunkie
Ja, de reviews heb ik gelezen. Maar nou wil ik weten wat nodig is om te vervangen. Ik weet niet of ik de voeding fan moet vervangen, want ik weet niet hoeveel db die nu geeft. Zelfde verhaal voor de cpufan en de casefans. Ik heb er nu een koeler op zitten waarvan in de beschrijving stond: deze koeler is STIL! Echt zo, met hoofdletters. Nou dat wil ik in het vervolg gewoon horen.

Verwijderd

achter in je kast blaast de fan in de voeding de warme lucht naar buiten,. luister of je een "zwaar" zoomend geluid hoort!

Wat voor cooler heb je nu BTW?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

1 PSU fan, 1 Case fan (op 7V met baybus) en een goede CPU fan (ook op 7V) is genoeg...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Cyberjunkie
Heb nu een coolermaster ding, weet niet precies... en een aopen h600a kast met 300 watt voeding. Volgens mij maakt juist die erg veel geluid, daarna de cpu en dan de casefan. In die volgorde wil ik ze dan ook vervangen. Dat gaat dan in een winkel: voeding vervangen, ff luisteren, ja doe nog maar een cpu koeler! nog effe luisteren... ja, is wel goed zo, casefan maar laten zitten... of niet natuurlijk. ;)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Ik denk niet echt dat er een PC-zaak zo gek is om jou daar ter plaatse 20 koelertjes te laten proberen hoor. Die lui hebben wel wat beters te doen. Lees gewoon de reviews. Die zijn er niet voor niets en als ze een stille koeler aanprijzen zal ie ook écht wel stil zijn hoor.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

anders koop je een papst koeler voor op je heatsink en haal je die er nu op zit er af... en kruip ff in die kast van je en probeer er achter te komen waar het meeste geluid vandaan komt, zet dat element ff stil (niet t elang als het je proc fan is ;)) en kijk wat dan het meeste lawaai maakt, bestel daar stillere elementen voor en je bent al een heel eind verder.

er zijn genoeg reveiws van alle heatsinks en fans... een Alpha maakt ook alleen maar heel veel herrie als er een Delta fan op zit, en een Zalman is ook aleen maar stil als je er een stille fan op laat blazen....

wat stille fans zijn is wel achter te komen toch? en als je de stille fans niet stil genoeg vindt kan je ze ook altijd nog op 7 of 5 volt laten draaien, hoe newbie je ook bent, je moet ooit ergns beginnen.... of niet hier komen vragen ;)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

HAHA :D
klant: kan ik even een doos vol met coolers meekrijgen? om ze te testen.
pczaak: Tuurlijk, pak mee wat je wilt testen! inpakken of neemt u ze zo mee?

:+

[Ontopic]
Overal op internet vind je reviews en tests van ventilatoren, gebruik anders eens de search op de frontpage van T.net Een behoorlijke poos geleden was er namelijk een test waarbij je ook nog via een wav file kon luisteren welke fan hoeveel kabaal maakte.

39

Verwijderd

Ik draai zelf met de Coolermaster koeler DP5-7H53F Silence (F.Price) ,die goed stil is en goed koelt maar ik ben ff bezig met de Originele In-Box-Cooler om te kijken hoe die koelt want die kan ik nergens vinden op inet.

Verwijderd

Delta HP 80 met fanadapter op 7 volt. stil genoeg

Verwijderd

Koop gewoon een zalman, als je dan toch stil wil zijn en geen waterkoeling wil gebruiken.

Het enige dat dan veel lawaai zal maken is je grafische kaart. Hiervoor heeft zalman binnenkort ook een oplossing!

Lees maar in dit topic:

VGA kaart stille koeling???

_/-\o_ ZALMAN _/-\o_

• Cyberjunkie
Ik ben vorige week naar Salland Automatisering in Raalte geweest. Een behulpzame medewerker heeft eerst de zalman CNPS 3100 GP geinstalleerd. Toen een casefan vervangen, begon er al op te lijken, en toen bleek de voeding er toch ook aan te moeten geloven. En ik kon alles eerst even beluisteren. De voeding die ze me eigenlijk aanbevolen was niet op voorraad, anders was ik nu al helemaal klaar geweest.
Of ze achteraf blij met me zijn weet ik niet, maar ik vond het perfecte service!

Verwijderd

Cyberjunkie schreef op 04 augustus 2002 @ 01:02:
Heb nu een coolermaster ding, weet niet precies... en een aopen h600a kast met 300 watt voeding. Volgens mij maakt juist die erg veel geluid, daarna de cpu en dan de casefan.
Dha doe je goed. Ik heb namelijk eerst de NB koelr vervangen met de cpu cooler. En nu heb ik er wel nog 3 casefans in hangen maar de VOEDING das het belangrijkste bij die kasten van Aopen vooral die H600A heb ik ook een. Dus ik weet waar ik over praat. Ik ga binnen kort OF mijn voeding MODDEN door EEN andere cooler er in te hangen, en dan op 12 volt alleen die meer airflow genereerd, OF 2 fans en die op 7 volt laten draaien. Dha zou ook moeten schelen, zonder dat mijn voeding het begeeft. Moet alleen ff een middag er voor uit trekken om te kijken wat voor een fan er in zit en hoeveel die verplaatst en trekt aan sap.

:) casemodding the final frontier, i love it :)

Verwijderd

Er zat eerst een standard coolermaster ding op mn cpu, met een Adda 0.25A (4500 rpm) fan die naar mijn mening toch wat te luid was.

Oplossing: fan eraf, coolermaster 80mm casefan met temp sensor gepakt (dan maar geen casefan :P), en aan de zijkant *schuin* erop geplakt met gamma bevestigingstape + plakband. Wat papier en plakband om een *ahem* fan adapter *kuch* te maken. 8)7

Resultaat: 1 fan minder: veel stiller. deze casefan draait op 2000-2500 rpm, 46°C full load, was 42°C met de normale fan. Luchtstroom is niet waar te nemen met hand, maar een strookje papier gaf aan dat er wel wat over de cooler ging :D

Next target: Voeding (uhm... gewoon veel geluid, maar ben bang voor the big bad condensators, anders was die fan allang 7v), harddisk (uhm... je kan moeilijk een hd langzamer laten draaien :*)), VGA (niet zo boeiend, maar wel apart hoorbaar)

Verwijderd

Cyberjunkie schreef op 03 augustus 2002 @ 19:56:
Ik heb een lijstje van stille coolers en geen idee waar ik ze kan kopen. Eigenlijk wil ik gewoon eens langs een computerzaak die hier ervaring mee heeft. CPU koeler + element vervangen vind ik iets te link om zelf zonder ervaring te proberen met m'n athlon 1800+. Ik denk dat ik 2 casefans nodig heb, een cpu coolertje en de voeding is ook rumoerig.
Waar in Nederland kan ik gewoon met m'n kastje langs gaan en net zo lang spulletjes uitproberen totdat ie stil is?
de pricewatch van tWeakers.

www.tweakers.net/pricewatch

en je kan het laten opsturen, is meestal niet echt duur

Verwijderd

hoe zit de cooler in een Aopen h600 voeding vast? vast gesoldeerd of met een molex? of zo'n 3 polige?

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
als je de coolers wil horen dan moet je naar yahoo.com shop gaan, daar dun je geluidbestanden downloaden om de desbetreffende cooler te horen.

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

Verwijderd

als je een MX kaartje hebt (GF 2 oid) kan je op je GPU in iedergeval een zalman northbrige heatsink kwijt (heb ik ook) dan is je gpu stil, zijn mijn 5 casefan's ook stil -> hoor je die aopen voeding weer razen -> Q-Tec 550 watt over een week of 2

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
blunt schreef op 31 augustus 2002 @ 21:26:
als je de coolers wil horen dan moet je naar yahoo.com shop gaan, daar dun je geluidbestanden downloaden om de desbetreffende cooler te horen.
Volgens mij heb je daar ook niet echt veel aan: hoe weet je hoe hard je volume van je boxen moet worden ingesteld? Volgens mij geeft dat echt een vertekend beeld

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Is deze topic nog niet gesloten?

Wat een onzin allemaal zeg, lees eerst eens wat reviews man! Dan weet je wat je moet hebben en in de pricewatch waar je ze kan krijgen, klaar. |:(

Zucht, kijk anders hier eens, misschien wel handig...

Wil je helemaal goed zitten dan haal haal je een Enermax Adjustable fan, die heb ik ook, kan hem zo stil zetten als je wilt :)

En dan bestaat er ook nog iets als 'isolatie materiaal', dat wil ook nog wel een positief effect hebben... :o

Use the Search Luke...

Pagina: 1