Toon posts:

(ADSL---> HUB---->Pc1, Pc2) Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's die dmv. een hub en adsl modem internet hebben. Nu kunnen deze 2 pc's niet naar elkaar pingen en ze zien elkaar ook niet in Netwerkomgeving (heel soms wel).

De ip adressen zijn 10.0.0.150 en 10.0.0.151. Subnetmask 255.555.255.0. Dit ivm. ADSL.

Hoe flik ik het dat ze het toch gewoon altijd doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de subnetmask verandert naar 255.0.0.0, maar het werkt nog steeds niet.

Verwijderd

-Kan je wel pingen naar 127.0.0.1 ? als dat wel kan lijkt je pc in orde maar de kabel niet.
-Branden de lampjes op de netwerkkaarten??
-Zijn het windows XP machines, die hebben een firewal die misschien voorkomt dat ze contact hebben met elkaar.
-kunnen ze wel internetten??

Verwijderd

Topicstarter
Internet werkt prima en de netwerk kaarten dus ook.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je de Services voor het delen wel geïnstalleerd? Het helpt soms ook wel om een extra protocol zoals ipx/spx te installeren, hoewel dit natuurlijk gewoon op tcp/ip goed moet gaan.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb precies het zelfde maar heb die problemen niet. ik heb me modem getweaked maar dan is het normaal dat ik die andere pc niet kan pingen omdat hij niet langs me modem gaat maar gewoon via me hub direct naar netwerk kaart.. maar als ik 10.0.0.150 ping bijvoorbeeld krijg ikw el gewoon reactie en andersom precies het zelfde, .

maar goed je kan proberen om het zo te doen doormidddel van hacken maar dat is wel voor je eigen risico..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zelfs niet naar mezelf pingen...
Pagina: 1