Op mijn nieuwe processor AMD XP2200 is 1 zo'n pinnetje een beetje verbogen en past ie dus niet op mobo. Is er een manier om het terug te buigen zonder dat ie afbreekt? Of moet ik er perse een nieuwe hebben en heb ik niks meer aan deze?
Verwijderd
Heb je em zo gekocht? Je kan em wel voorzichtig terug buigen en vervolgens in de socket zetten dan trekt ie vanzelf weer verder recht. Heb ik laatst ook gedaan (was wel een 166cpu
)
Verwijderd
gewoon terug brengen voor de zekerheid, als je 1 pinnetje afbreekt met rechtbuigen krijg je helemaal geen garantie meer. Dus probeer ff bij de winkel, misschien buigen ze het wel recht voor je.
Verwijderd
Ghehehe, ik ben een keer op een P1 75 gaan staan. Denk dat er wel 20 verbogen waren. Sommige helemaal plat. Nou, tangetje dan maar
Proc deed het nog gewoon na een uurtje vrienden maken met het tangetje
Beetje pielen om hem in de socket te krijgen, dat wel. Toen hij er eenmaal in zat en ik hem er weer uithaalde waren alle pinnetjes weer aardig recht.
zo`n pinnetje een beetje warm maken en dan buigen. wel 5 keer gedaan
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Ik zou eerst naar de winkel teruggaan en dan door hun laten terugbuigen of garantie eisen, dan weet je tenminste zeker dat je goed zit....
Verwijderd
Fewture:
Was dat je eerste overklok
Kijken of ie harder ging lopen door er eerst op te gaan staan (ik kan me nog een uitspraak van je herinneren in een recente post van me hihi...)
Was dat je eerste overklok
Warm maken? Helemaal niet nodig - en gevaarlijk. Gewoon met een pincet/tangetje maar liever nog gewoon met je nagels
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Verwijderd
Pinnetjes van Athlon CPU zijn redelijk stevig, die breken niet zo snel af, gewoon een mesje oid. pakken en pinnetje rechtbuigen, moet ik zo vaak doen.
Verwijderd
Nah, het was meer "ik op m'n slimst" zeg maar. Proc was net nieuw btw. Was ff zweten dus. Maar ik kwam er mee wegVerwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 20:02:
Fewture:
Was dat je eerste overklokKijken of ie harder ging lopen door er eerst op te gaan staan (ik kan me nog een uitspraak van je herinneren in een recente post van me hihi...)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:11
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
wie legt dan zijn net nieuwe cpu dan gewoon op de grond tijdens het bouwenVerwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 20:09:
[...]
Nah, het was meer "ik op m'n slimst" zeg maar. Proc was net nieuw btw. Was ff zweten dus. Maar ik kwam er mee weg
zoals je hier al ziet kun je zowat alles gebruiken om het recht te buigen. Alleen...doe het met beleid!! Beter kwartiertje langer frotten dan proc met een pinnetje minder.
Ik gebruik zo'n tangetje met een spitse, kromme bek.
....en het is me al vaker gebeurd dan me lief is.
Ik gebruik zo'n tangetje met een spitse, kromme bek.
....en het is me al vaker gebeurd dan me lief is.
[ Voor 0% gewijzigd door ronaz op 03-08-2002 21:01 . Reden: typos ]
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Verwijderd
Hey kom op, ik was n00b toen, gehehetweakduke schreef op 03 augustus 2002 @ 20:56:
[...]
wie legt dan zijn net nieuwe cpu dan gewoon op de grond tijdens het bouwen
Edit: Zo ook m'n vmod op m'n KR7A-Raid van dik 650 pieken. Vmod in place, push the button....tromgeroffel...NIETS! AAAAHH!!
bios reset en het was goed
Tips te over. Hoe dan ook, gebruik je gezonde verstand, wees creatief (jij kan de situatie het beste inschatten) en wees voorzichtig. Beetje niveau 'inkoppertje' dit.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()