Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Mijn zus vertrekt over een paar dagen naar Hong Kong en daarna Taiwan. Nu vroeg ik mij af of daar nog gadgets/geheugen/telefoons te koop zijn die daar belachelijk veel goedkoper zijn >:) dan hier (zeg zo'n 50% of meer). Weet iemand dingen?

ps. Als ik met google zoek kan ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Playstation 3, Y-box, GameTriangle....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Digicam (als je die nog niet hebt), MP3 player, Mobiele telefoons, gameconsoles zijn ook cheaper.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:13
athlonkmf schreef op 03 augustus 2002 @ 20:09:
Playstation 3, Y-box, GameTriangle....
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 02:17

Jox444

Honestly....

Import Games, Telefoons, Mp3spelers en van allerlei andere leuke hightech gadgets die ze hier niet hebben....

Maar niet te duur spul natuurlijk ivm met garantie enzow, moet je helemaal terug naar Hong Kong / Taiwan :P

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
telefoon-touwtjes en andere versiersel voor aan je telefoon :)
Owja, als ze via schiphol terug vliegt heeft ze kans dat ze belasting moet betalen...

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-01 13:17

Yoda

Can you feel it?

check deze topic eens zou ik zeggen :D

[inkoop] Mini-rc auto's + tuning parts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:16
mini-rc wagens natuurlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 19:18

Vuvuzela

My spire is forming

ReseT schreef op 03 augustus 2002 @ 20:37:
telefoon-touwtjes en andere versiersel voor aan je telefoon :)
Owja, als ze via schiphol terug vliegt heeft ze kans dat ze belasting moet betalen...
hoe bewijzen ze dat je het hebt gekocht op vakantie ? en niet al had ??

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:18

Aidix

Geluidspietlut

ZO werkt dat niet
JIJ moet bewijzen dat je het al had toen je vertrok uit NL.

In principe kunnen ze jou je over hele koffer invoerrechten laten betalen. In de praktijk kijken ze naar je spul, en als er nieuw uitziende spullen in je koffer zitten (vooral elektro stuff) dan ben je gewoon de lul als je geen nederlandse bon kan overhandigen.

Koop je hier een digicam en neem je die zonder bon mee op vakantie dan ga je hem bij terugkomst dus nog een keer betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultjeb
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

De douane heeft van importeurs serienummers van in NL geimporteerde electrostuff... Ze kijken dus gewoon een lijst na... Als je serienummer niet op de lijst voorkomt is u de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017
sommigen telefoons en digicam
ben pas naar hongkong geweest heb daar een s30 gehaald voor 450 euro
en ik heb de t68i gezien voor 350 euro

beide aanzienlijk goedkoper dan in nl
en dat zijn niet de goedkoopste prijzen die er waren

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Prijzen van electro spullen zullen ongeveer 20% a 30% lager zijn dan hier in nederland. Sommige dingen zullen alleen maar in azie beschikbaar zijn, zoals de nokia 3315.
Het is leuker om limited edition of region limited spullen mee te nemen uit hongkong, zodat je er over op kunt scheppen ;)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49895

Ik ben een keer naar Canada geweest en daar 5 games en een fototoestel gekocht maar niemand die ooit me tas heeft gecheck en om invoerrechten geeft gezeurd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 08-05 19:28

miekol

erm

Dat hoor je eigenlijk zelf aan te geven bij Douane (maar ja wie doet dat nou?). Alleen als ze dan vragen of je even meekomt ben je wel de lul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22605

Ja idd,

zo ging dat ook bij terugkomst uit Turkije, had ik wat leuke "dingetjes" in mijn tas+koffer zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 11-05 10:45
Wat een vriend van mij gedaan heeft:

Koopt een DV-camera, belt mij op, ik maak een rekening van zo'n camera netjes van een kopieerde bon van een winkel hier (logo enzo inscannen en in een document plakken), en fax die door naar hem. Bij de douane die bon laten zien, en het was allemaal prima :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29
dat heet fraude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

dat heet geniaaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 08:04
Zorg er voor dat je spullen zoals telefoons verdeeld over de tas(sen) hebt omdat je anders problemen bij de douane kunt krijgen.
BV accu van een gsm in je jas houden en de frontje (indien van toepassing) ook.
Etc...

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Als je die spullen uit Hong Kong mee wil laten nemen, kan je ze net zo goed hier kopen, Hong Kong is soms nog duurder dan hier, alleen lopen ze een beetje voor...
Zelf ga ik in Oktober weer met mijn vriendin, dan voor de 9e keer :)
Mooie stad en veel gadgets idd, alleen zijn ze meestal nog steeds aardig prijzig..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
MastahBlastah schreef op 04 augustus 2002 @ 12:42:
Als je die spullen uit Hong Kong mee wil laten nemen, kan je ze net zo goed hier kopen, Hong Kong is soms nog duurder dan hier, alleen lopen ze een beetje voor...
Zelf ga ik in Oktober weer met mijn vriendin, dan voor de 9e keer :)
Mooie stad en veel gadgets idd, alleen zijn ze meestal nog steeds aardig prijzig..
Ja als het in hongkong net zo duur is dan heb je vaak alleen maar een nieuwere versie die pas over een half jaar hier uitkomt (als die uitkomt :P )
JE moet met gsm ook opletten of hij de juiste netwerken ondersteund.
Met een cam moet je opletten dat er als het goed is geen accu, lader, geheugen bij zit dus dat komt er dan nog bij.
Accu is geen probleem wanneer hij op batts loop maar anders zou dat nog al prijzig kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Heeft iemand overigens enig idee wat voor percentages die invoerrechten inhouden voor digitale camera's (ik noem een Powershot S40)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:22

DoctorV64

Cosmopoliet

Als je spullen koopt let ook even op de warranty ... heel vaak staat er voor spullen uit HK dat je alleen garantie in HK hebt. Daarnaast zijn de japanse uitvoeringen van electro goedkoper, let wel op ze zijn dan wel 110 Volt, maar dat is simpel op te lossen met een step-down convertor.

Voor (console+PC)games en pc-software moet ze maar eens kijken bij Golden-shopping Centre (of Arcade heet het), metrostation Sham Sui Po. .hebben ze ook veel hardware stores voor PC.. effe kijken kan geen kwaad .. ook leuke gadget daar te koop .. ik zag januari jl van die Bluetooth headsets goedkoop, maar wel Made In China ..

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
m'n pa is heeft 4 jaar geleden het volgende meegenomen uit HK (in z'n uppie)

- Laptop
- Rijstpan
- VCD speler
- Heel veel illegale cd's
- Kleren
- Discman
en weet ik veel wat nog meer.
Maar hij werdt niet gechecked. Schijnt dat het bij Cathay Pacific wat makkelijker is om dingen mee te nemen. M'n pa had ook een gezin gezien die een complete pc mee had genomen. Er stond maar 1 zo'n vent daar bij de uitgang en het was 4 uur in de ochtend.

een half jaar later ben ik geweest en ik had een Dreamcast met veel spellen meegenomen. En m'n ma heel veel chinese kruiden en shit. Dat was wel wat moeilijker. We waren namelijk met KLM gegaan (Helaas) maar we kwamer er wel door. Ze hadden net voor ons al heel veel mensen in die hok zitten dus ons konden ze niet meer controleren >:)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
DoctorV64 schreef op 04 augustus 2002 @ 14:18:
Als je spullen koopt let ook even op de warranty ... heel vaak staat er voor spullen uit HK dat je alleen garantie in HK hebt. Daarnaast zijn de japanse uitvoeringen van electro goedkoper, let wel op ze zijn dan wel 110 Volt, maar dat is simpel op te lossen met een step-down convertor.

Voor (console+PC)games en pc-software moet ze maar eens kijken bij Golden-shopping Centre (of Arcade heet het), metrostation Sham Sui Po. .hebben ze ook veel hardware stores voor PC.. effe kijken kan geen kwaad .. ook leuke gadget daar te koop .. ik zag januari jl van die Bluetooth headsets goedkoop, maar wel Made In China ..
Hongkong = China :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 08-05 19:28

miekol

erm

Dit is wel een leuke gadget die je in Taiwan kan krijgen:

[mini notebook]Fujitsu p-2110, waar te koop?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Hong Kong=Special Administrative Region of China.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:22

DoctorV64

Cosmopoliet

Je moet maar een eens kijken op de spullen die je nu al in huis hebt, wat daarop staat ... je zult MADE IN ????? (juist ja) CHINA ... wel vaker tegenkomen ... maar goed HK blijft toch wel een gadgetparadijs, was eind juni in The States westcoast .. viel wel een beetje tegen daar ...

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Laatst online: 26-06-2017
het verhaal dat hongkong soms duurder soms goedkoper is zit meerendeel zo in elkaar

in hongkong staan geen vast prijzen vast
wanneer een product erg gewild is gooien alle winkeliers de prijzen gewoon keihard omhoog

in zo'n geval is het in nederland goedkoper.
bv de t68i toen hij net in hongkong uit was.
was de prijs omgerekent 800 a 900 euro voor zo'n toestel.

maar nu is de prijs gezakt omdat het toestel niet meer zo populair is nu kan je hem krijgen voor zo'n 300 euro.

in nederland word er niet zoveel naar gekeken.
de artikelen worden vaak niet aso duur.
maar wanneer ze niet meer gewild zijn worden ze ook niet veel goedkoper.

bv een 5110 hier in nederland als iemand hem nog los wil kopen betaalt die persoon er nog de volle prijs voor dat is zo'n 150 a 200 euro (los verkoop)

in hongkong kan je dat ding voor een paar tientjes krijgen mits je hem ergens vind.
het ligt er gewoon aan wat de markt is in hongkong dat bepaalt of iets duurder is dan nl of niet

"If u do something do it with style, or do it at all."

Pagina: 1