(Win NT) NIC installeren

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Ik moet een Windows NT server installeren. Ik heb in deze pc 3 netwerkkaarten gestopt. Het zijn drie dezelfde netwerkkaarten. Als ik nu eenmaal de software installeer, is dat dan genoeg voor de andere netwerkkaarten??
Of moet ik elke kaart apart installeren?
Als ik deze drie kaarten heb geinstalleerd, kan ik dan via de DHCP opgeven dat iedere netwerkkaart dezelfde IP-range moet gebruiken, of ben ik genoodzaakt om bij iedere kaart een aparte IP-range aan te geven? Het is namelijk zo, dat ik drie clients op deze server moet aansluiten. Een hub is niet mogelijk vanwege kostendrukking.
En nu moet ik er ook een ADSL modem op aansluiten. Ik heb nog nooit een ADSL aansluiting gemaakt. Dit moet toch ook via een aparte netwerkkaart in de pc? (die dus ook geinstalleerd moet worden....) :'(

HELP ME !?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Ik zou gewoon een hubje scoren...

Wat ADSL betreft.... VPNnetje bouwen.. dunno hoe dat zo 123 moet onder NT4 uit mn hoofd.

Kun je niet veeeeel beter die netwerkkaarten eruit slopen, los verkopen, hubje scoren (kost 25 EUR ofzo 2e hands) en je modem tweaken tot router :?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Huh?!?! Dan heb je dus 4 netwerkkaarten (welke overigens allemaal apart geinstalleerd moeten worden, en WinNT vraag heel leuk elke keer om de drivers (is non-pnp)) van ongeveer een geeltje per stuk.. dat maakt dan iets van 100 piek -> 45euro..
Daar heb je wel een hubje voor denk ik hoor.. (oeps.. je hebt er nog altijd 1 nodig voor je server; dus... 75piek -> 31,5 euro ongev. heb je ook wel een hubje voor)

Het simpelste is om toch een hub aan te schaffen, het ADSL modem te patchen en die als DHCP te laten werken.. heb je gelijk geen meer server nodig..

2e optie is..2 netwerkkaarten in de server; 1 naar het ADSL modem en 1 naar hub.. en je DHCP scope op de interne netwerk adapter zetten..
(Waarom wil je uberhaupt eigenlijk DHCP voor 3 machientjes???)

[edit2]
3e optie... zoals je het nu hebt en dan geen DHCP gebruiken en een NAT servertje installeren op je NT bak om internet te delen over je clients.

[ Voor 0% gewijzigd door Krypt op 03-08-2002 19:44 . Reden: Rekensom aangepast :) ]

Pvouput live

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Ik wil een DHCP omdat er in de toekomst nog een onbekend aantal pc's op de server aangesloten zal worden. De hub zit er wel aan te komen, maar die is pas gepland voor het einde van dit jaar... En de server moet volgende week werken..En hoe kan ik mijn ADSL modem patchen ?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Ff zoeken met google op "Patch Speed Touch" en volgens mij staat er ook nog iets over in de faq..

[edit]
Yep
2. Alcatel SpeedTouch Home (ethernet) tweak

Bij MxStream kun je zonder server je verbinding delen mbv. een hub en netwerkkaartjes in elk workstation (deze methode is aanbevolen voor enigszins gevorderde gebruikers). Meer info vind je hier. Let op: de Alcatel garantie vervalt! Directe links:

- site van ByteRipper, waarvan het artikel over de tweak zelf terug is! Er staan verder nog enkele andere interessante artikelen en een mooie FAQ.
- oude site, waar de tweak ook nog op uitgelegd staat.
- Weethet.nl, waarop de tweak uitgelegd staat, en tevens nog veel meer vragen over MxStream en ADSL beantwoord worden.
Hoe deel ik Internet ?

Pvouput live

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is toch meer iets voor Network Troubleshooting denk ik.
Een hub is wel aan te bevelen, zeker als je meerdere clients wil hierna. De vraag is sowieso of zoveel NIC's worden ondersteund.

Voor patchen, kijk o.a. hier

Eerst ff je netwerk redesignen bij NT :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1