[@home] Geen internet met nieuwe netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 13:39
Bij ons hebben we dus een blikseminslag gehad. Nu is dus mijn netwerkkaart naar de maan. Geen probleem dacht ik zo, dus heb ik een nieuwe gekocht, namelijk de 3com 3c905c-tx-m 10/100Mbit UTP (zo staat het in ieder geval op de bon).

Ik de oude kaart eruit, ookverwijderd in windows natuurlijk, 3com erin. Maar toen kon die dus geen verbinding maken. Normaal gesproken moet ie zelf het ip-adres vinden maar dat doet ie dus niet.

Ik heb nu al vanalles geprobeerd, zoals zelf de ip instellen, met ipconfig geklooid, maar niks helpt. Als je hem het ip-adres laat detecteren, dan komt ie met een of ander ip-adres, die totaal niet klopt. 169........ en nog een paar nummers.

Nu heb ik dus uit een andere computer even een netwerkkaart geleend, om te testen of de kabel werkt, maar dat is totaal geen probleem. Alleen deze kaart geeft problemen.

Iemand met een oplossing???

Specs: Windows XP Pro, AMD 1.333 ghz, asus a7v133

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Kan natuurlijk ook zijn dat het modem van @Home getoased is.. dat 169.x.x.x adres geeft aan dat ie geen DHCP-server heeft kunnen vinden..

Denk dat het modem naar de maan is..

Pvouput live

• CypherMK
Krypt schreef op 03 augustus 2002 @ 19:24:
Kan natuurlijk ook zijn dat het modem van @Home getoased is.. dat 169.x.x.x adres geeft aan dat ie geen DHCP-server heeft kunnen vinden..

Denk dat het modem naar de maan is..
Beter lezen a.u.b.

modem werkt goed, ik ben nu ook aan het internetten, alleen met die kaart werkt het niet.

Verwijderd

je kunt full duplex uitzetten als dat aanstaat

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
moet je niet even je nieuwe MAC adres doorbellen? of staat hij in een netwerk?

ik weet trouwens niet of het nodig is bij @home, hier in zeeland (zeelandnet) iig wel.

• De-Fault
  • Laatst online: 23-10-2025
moet je niet even je nieuwe MAC adres doorbellen?
modem werkt goed, ik ben nu ook aan het internetten, alleen met die kaart werkt het niet.
nee dus

• CypherMK
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 19:27:
kan je alleen oplossen door @home te bellen en vragen dat installateur moet langskomen
Ik heb @home gebeld, en we hebben via de telefoon alles gecontroleerd, maar niets werkt. maar het moet aan de netwerkkaart liggen, want met een andere kaart op dezelfde computer werkt ie wel.

Maar mijn 3com kan ik wel pingen enzo, maar internetten niet

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
CypherMK schreef op 03 augustus 2002 @ 19:27:
[...]

Beter lezen a.u.b.

Sorry hoor, maar kan nergens in je verhaal lezen dat je modem niet kapot is..
Je hebt een netwerkkaart geleend van een andere computer om te testen of je kabel goed is... tjah.. dat kan wel alles betekenen..

Ik weet niet of je een intern netwerkje hebt oid... dus..

No-offence :)

[edit]
Naar waar kan je met die 3Com pingen??

Heb je de laatste drivers al gedownload voor die kaart?

Pvouput live

Verwijderd

btw. geprobeerd om de netwerkkaart op 10 mbit half duplex te zetten?????

• CypherMK
Krypt schreef op 03 augustus 2002 @ 19:33:
[...]

Sorry hoor, maar kan nergens in je verhaal lezen dat je modem niet kapot is..
Je hebt een netwerkkaart geleend van een andere computer om te testen of je kabel goed is... tjah.. dat kan wel alles betekenen..

Ik weet niet of je een intern netwerkje hebt oid... dus..

No-offence :)
Sorry vriend O-) was niet mijn bedoeling.

• CypherMK
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 19:34:
btw. geprobeerd om de netwerkkaart op 10 mbit half duplex te zetten?????
Ja, alle standen heb ik geprobeerd

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 16:48

Tsuranim

There is only one

Als je geen conflicten te zijn krijgt bij systeem beheer en je, zoals ik lees, met alleen de netwerkkaart te veranderen wel kan internetten denk ik dat je een nieuwe netwerk kaart op moet halen.
Toch voor de zekerheid: branden de 'connnect' lampjes ? Zoniet: stiekum kabelbreukje die toevallig alleen bij de 3com problemen geeft. Of connector die niet goed past in NIC.
Als je aan een pc kunt komen, kun je kijken of je verbinding kunt maken met je pc.

Verwijderd

is je netwerkkaart die nu in je computer verkregen via @home?? zo ja dan kan het zijn dat je mac adres is gekoppeld aan de modem.
Het zelfde hebben ze bij Chello. hier moet je dan de modem 6 uur uit het stopkontakt trekken. als je hem er dan weer in stopt en je gaat naar je webbrowser dan zal deze een speciale website opstarten waarop het mogelijk is om je nieuwe gegevens in te voeren en je "nieuwe" netwerkkaart te koppelen aan je modem.
Dit is een tussenstap die is gemaakt om te voorkomen dat je met elke willekeurige kabelmodem (die DHCP ondersteund) het internet op zou kunnen.
BTW dat 169...... adres heb je gekregen van windows dit doet windows als de kaart geen DHCP server kan vinden.

Verwijderd

Is bij @Home niet zo, je kunt elke netwerkkaart direct gebruiken zonder iets door te geven uit te zetten o.i.d. De fout zal dus wel in de kaart of de drivers zitten.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Zit die kaart in het zelfde slot als de vorige?
Misschien dat je pci-slot ook een schok heeft gehad?
Of werkt die andere kaart er wel in?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien is die nieuwe 3com kaart wel gewoon kapot..

ik vond het trouwens wel heel vaag dat alleen de netwerkkaart door de inslag kapot is gegaan.. dat zou betekenen dat de bliksem door het kabelmodem is gegaan en het modem er dus helemaal geen last van heeft gehad.. je zou denken dat zo'n modem dan ook naar de eeuwige kabelmodems is...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
ben wel eens met rick_h

heb je de protocolen, werkgroepnamen (nodig bij @home??) wel ingesteld zonder iets over het hoofd te zien? Heb je de kaartjes al een omgewisseld dus die 3com ff in die andere pc zetten? kijk wat het doet

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Enforcer
  • Niet online
Windows XP herkent bijna altijd alle netwerkkaarten met alle DHCP opties al goed.
Je kan internetten met een andere netwerkkaart dus is je netwerkkaart die je iedere keer probeert te gebruiken is naar de maan. Aangezien je zelf aangeeft dat een NIC van een andere pc wel werkt (en je daar overigens ook verder geen opties hoeft aan te veranderen?)
3com opbellen .. die geven nl. levenslange garanties :) En vragen om een andere..

Probeer tevens ook de optie "Byte Merge" ergens in je BIOS uit te schakelen, ik heb daar ook wellus vaker problemen mee gehad bij een pc.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
xp zou gewoon moeten zien dat er een andere kaart wordt gebruikt ,

en dan zou het gewoon weer moeten werken;
ik denk dus dat die 3com kaart niet helemaal lekker is.
je kunt er toch mee terug gaan en een andere meenemen???

• Enforcer
  • Niet online
Zie mijn laatste edit.. probeer nog even de byte merge optie uit te zetten ...
En ja ... ik neem aan dat je er nog garantie op hebt van de winkel .. en voor zover ik weet levert de winkel ook levenslange garantie van 3com kaarten..

• CypherMK
j_iscool schreef op 03 augustus 2002 @ 23:51:
Zit die kaart in het zelfde slot als de vorige?
Misschien dat je pci-slot ook een schok heeft gehad?
Of werkt die andere kaart er wel in?
Hij zit in hetzelde slot, maar die andere kaart werkte er wel in. Dus deze kan niet kapot zijn.

• CypherMK
pierre-oord schreef op 04 augustus 2002 @ 20:42:
ben wel eens met rick_h

heb je de protocolen, werkgroepnamen (nodig bij @home??) wel ingesteld zonder iets over het hoofd te zien? Heb je de kaartjes al een omgewisseld dus die 3com ff in die andere pc zetten? kijk wat het doet
Ja, die 3com heb ik ook in een andere pc gezet, met hetzelfde resultaat. Maar het modem doet het gewoon. Mijn moeder kan ook nog steeds internetten met hetzelfde modem en netwerkkaart.

Bij mij zijn dus de netwerkkaart en de hub gemold.

• CypherMK
OliverBB schreef op 04 augustus 2002 @ 20:56:
xp zou gewoon moeten zien dat er een andere kaart wordt gebruikt ,

en dan zou het gewoon weer moeten werken;
ik denk dus dat die 3com kaart niet helemaal lekker is.
je kunt er toch mee terug gaan en een andere meenemen???
Hoe kan ik mijn kaart testen of ie nog goed werkt of niet?

• CypherMK
Enforcer schreef op 04 augustus 2002 @ 21:00:
Zie mijn laatste edit.. probeer nog even de byte merge optie uit te zetten ...
En ja ... ik neem aan dat je er nog garantie op hebt van de winkel .. en voor zover ik weet levert de winkel ook levenslange garantie van 3com kaarten..
Die byte merge optie stond al uit.

• Jorn
  • Laatst online: 19-08 22:27
CypherMK schreef op 04 augustus 2002 @ 23:07:
[...]

Ja, die 3com heb ik ook in een andere pc gezet, met hetzelfde resultaat. Maar het modem doet het gewoon. Mijn moeder kan ook nog steeds internetten met hetzelfde modem en netwerkkaart.

Bij mij zijn dus de netwerkkaart en de hub gemold.
Dan denk ik dus dat je nic gewoon kapot is, productiefoutje of zo.
Gewoon teruggaan.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

CypherMK schreef op 04 augustus 2002 @ 23:14:
[...]

Hoe kan ik mijn kaart testen of ie nog goed werkt of niet?
Bij realtek kaarten kun je op internet een diagnose-programma halen. Zou bij 3-com ook wel zo zijn.
Btw branden er enige lampjes op je NIC?

• CypherMK
Tsuranim schreef op 05 augustus 2002 @ 03:23:
[...]
Bij realtek kaarten kun je op internet een diagnose-programma halen. Zou bij 3-com ook wel zo zijn.
Btw branden er enige lampjes op je NIC?
Ja, er branden drie lampjes. Eentje rood, eentje rood+groen, en eentje groen.

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Ik zou op zoek gaan bij 3com voor een diagnose programma. Kun je thuis even alles checken.
Er branden 3 lampjes, zijn er ook 3 of zijn er 4+? Heb je geen boekje oid gekregen? Anders ook bij www.3com.com (I guess) een handleiding opzoeken.

• CypherMK
Tsuranim schreef op 05 augustus 2002 @ 11:52:
Ik zou op zoek gaan bij 3com voor een diagnose programma. Kun je thuis even alles checken.
Er branden 3 lampjes, zijn er ook 3 of zijn er 4+? Heb je geen boekje oid gekregen? Anders ook bij www.3com.com (I guess) een handleiding opzoeken.
Ik heb geen boekje gekregen, was een bulk versie

• venomous
  • Laatst online: 03-06 22:25
Zie link for diag programma's voor een 3com 905c tx nm

http://www.3com.com/produ...ku=3C905C-TX-M&order=desc

Zal wel iets met drivers te maken hebben.

Zoals je kan zien heb ik 2 905b tx nm en die komen via mac adres aanpassingen wel op het internet (zeelandnet is mac gebeveiligt).

Specs

Verwijderd

Of misschien brengt een blik in de handleiding enige helderheid? Weet niet welk lampje knippert, maar misschien is je kabel niet helemaal lekker (pag 51 en verder in de handleiding)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ze zouden eigenlijk bij mij de modem komende woensdag komen vervangen. Maar wat helpt is een behoorlijke tijd (zeg een uur of 4) de stekker van modem uit het stopcontact halen. Dan weer indoen en dan na een anderhalf uur ongeveer moet hij het weer goed doen (dit kan ietsjes langer duren en in die tussentijd zullen de lampjes ongeveer alle kleuren wel flikkeren maar dat houdvanzelf op) Veel suc6 ermee! :)

• CypherMK
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:36:
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ze zouden eigenlijk bij mij de modem komende woensdag komen vervangen. Maar wat helpt is een behoorlijke tijd (zeg een uur of 4) de stekker van modem uit het stopcontact halen. Dan weer indoen en dan na een anderhalf uur ongeveer moet hij het weer goed doen (dit kan ietsjes langer duren en in die tussentijd zullen de lampjes ongeveer alle kleuren wel flikkeren maar dat houdvanzelf op) Veel suc6 ermee! :)
Dat kan ik vannacht eens proberen

• CypherMK
venomous schreef op 05 augustus 2002 @ 12:23:
Zie link for diag programma's voor een 3com 905c tx nm

http://www.3com.com/produ...ku=3C905C-TX-M&order=desc

Zal wel iets met drivers te maken hebben.

Zoals je kan zien heb ik 2 905b tx nm en die komen via mac adres aanpassingen wel op het internet (zeelandnet is mac gebeveiligt).
Ik heb dus nu het 3com connection assistent geinstalleerd, maar daar geeft ie bij de dhcp server een "fail" aan. En het dhcp-servernummer is ook verkeerd. Kan ik dat veranderen? En hoe kun je dat mac-adres veranderen?

• venomous
  • Laatst online: 03-06 22:25
Eigenschappen netwerkkaart > advanced > netwerk adres

Netwerk adres = mac

En probeer anders eens je ip instellingen statische in te vullen (opschijven instellingen die je krijgt met andere kaart en deze dan instellen op 3com)

Specs

Verwijderd

Alle netwerkkarten moeten normaal probleemloos werken met @home en WinXP. Dus trek je kabel, en je Kablemodem eens na, waarschijnlijk is ook een van deze 2 RIP.

Verwijderd

k heb ook van die kaarten er in dus :) t werkt prima

/me heb er wel een SWITCH tussen :) 3 ip nummers :+

• CypherMK
Ik heb nu de kaart teruggestuurd, en krijg hopelijk binnenkort een nieuwe!!

• CypherMK
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:08:
Alle netwerkkarten moeten normaal probleemloos werken met @home en WinXP. Dus trek je kabel, en je Kablemodem eens na, waarschijnlijk is ook een van deze 2 RIP.
Die werken nog perfekt.

• CypherMK
venomous schreef op 06 augustus 2002 @ 11:03:
Eigenschappen netwerkkaart > advanced > netwerk adres

Netwerk adres = mac

En probeer anders eens je ip instellingen statische in te vullen (opschijven instellingen die je krijgt met andere kaart en deze dan instellen op 3com)
mac veranderen werkte ook niet. En statische IP-instellingen ook niet :(

• CypherMK
Net mijn nieuwe netwerkkaart binnen gekregen en HIJ WERKT!!

Dus dit topic kan weer op slot!!
Pagina: 1